{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
143 visninger | Oprettet:

10 gode grunde til at få en kat fremfor en kæreste {{forumTopicSubject}}

https://shero.dk/hverdag/10-gode-grunde-til-at-faa-en-kat-fremfor-en-kaereste/?ref=eblistermest

Katte er nice. Det kan kærester også være, men de kan også være røvirriterende og nederen. Derfor er det egentlig bedre bare at få en kat.

Langvarigt forhold
En kat lever i gennemsnit 12 til 18 år. Et parforhold lever i gennemsnit fem år. Derfor er det altså langt mere holdbart at anskaffe en kat.

Du slipper for skænderier
En kat er ikke typen, der starter et skænderi – eller for den sags skyld deltager i et. Du er sikret en god tone med gensidig respekt, accept og forståelse, hvis du vælger at få en kat fremfor en kæreste.

Ingen irriterende venner
Du er din kats eneste ven. Hvor skønt er det ikke lige? Hvis du har en kæreste, kommer hans idiotvenner hele tiden forbi og vil se Fast And Furious.

Lyttende
Din kat lytter altid til dig. Den afbryder ikke eller tjekker sin telefon – selvom den ville ønske, den af og til havde mulighed for at sende dig en SMS.

Sofaen er din
Du kan ligge og fylde næsten hele sofaen. Din kat skal bare have et hjørne eller lidt plads i dine knæhaser. En kæreste fylder HELT vildt i en sofa – det er irriterende.

Kærlige kærtegn
Det er slut med at tigge og bede om massage eller nus, hvis du får en kat i stedet for en kæreste. At få en kat er ligesom at få et evigt gavekort til wellness. Den vil med garanti nusse og massere dig dag ud og dag ind. Den elsker at ælte sine poter på dig og gnide sit hoved imod dig.

Mindre tøjvask
Du skal ikke tænke på, at din kærestes sure, svedige underbukser ligger i gangen, når du kommer hjem efter en lang dag. Du skal kun koncentrere dig om at vaske dit eget tøj. Kattes tøj er jo fastmonteret, hvilket er skidesmart.

Kvalitet på skærmen
Findes der noget værre, end at være tvangsindlagt til at se den ene nederen actionfilm efter den anden? Det er topfrustrerende, når du sidder der og spilder dit liv, imens din kæreste er fuldstændig væk i skærmen. En kat forholder sig ikke så meget til, hvad der sker på skærmen. Du kommer til at have beslutningstagerrollen hver gang.

Snorkefrie nætter
Hvis du har prøvet at have en kæreste, der snorker, så ved du, hvor nederen det kan være at prøve at falde i søvn. Det skal du ikke bekymre dig om, hvis du deler seng med en kat. Den snorker (for det meste) ikke.

Fuldt køleskab
En kat er ikke interesseret i, hvad der befinder sig i køleskabet. Eller, måske er den, men den kan ikke finde ud af at åbne det. En kæreste derimod – han tømmer køleskabet konstant! Og gerne uden at spørge dig, om der var noget, han skulle have undladt at æde.

Jeg gengiver en herlig fortælling, men det har da virkelig utroligt mange fordele at have en kat fremfor en kæreste - eller ? hvad mener du?

Jeg har haft katte siden jeg var barn, og det med kæresten er nu for sent at give afkald på for mig, for min kæreste har været min mand i snart 40 år og vi har heldigvis også altid haft katte - smiley smiley smiley

Kommentarer på:  10 gode grunde til at få en kat fremfor en kæreste
  • Madonna M
    Madonna M Online Tilmeldt:
    jan 2019

Følger: 6 Følgere: 9 Emner: 33 Svar: 233
    #1   3. aug Haha....ingen tvivl, mange fordele med en kat, men der alligevel en del, den ikke kan klare.

Såsom bilkørsel, hvor jeg helst er passager, og sørge for service, benzin og skift af dæk.

Købe tunge ting ind flere gange om ugen, hvor man selv kun er med en gang ugentligt.

Samt ordne fliser i badeværelset, frys- og køleskab, for det påstod min mand ikke var kvindearbejde. smiley

Og katten vi havde i 10 år, var mest vild med min mand, sov til middag med ham, og lagde sig demonstrativt og stirrede ondt på barnebarnet, når han havde hende på skødet.

• #2   3. aug Hvad jeg elsker ved katte er at de ikke er så opmærksomhed krævende, den er kun din indtil du ikke fodre den mere og så dapper den af.Man siger at katte passer sig selv, nej de har lige så meget behov for kontakt og tryghed som alle andre , både 2 benede og 4 benede.

Personlig bryder jeg mig ikke om hunde, og det væmmes i mig når man ser folk kysse løs på hunde som lige har slikket sig i røven -

Hunde kan ikke være alene i længere tid uden de begynder at splitte boligen fra hinanden, katte kan være alene bare de har plads nok i længere tid.

Ifølge loven har katte ejere samme forpligtigelser for at holde den inde eller tøjret, det er så ikke en lov jeg på nogen måde vil følge - for katte er frie i sind og har behov for at være frie - dog kan man optræne en killing til at være indekat - men aldrig en voksen. At være ligeglad med loven gør også at risikoen for den bliver dræbt er større men det er en risiko jeg må leve med.

• #3   3. aug En sjov historie...

Men ven i gennem mange år havde en kat der blev 28 år på trods af at dyrlægen sagde den ikke havde lang tilbage den fik kræft, den fik kemo og blev 28 år gammel. Men den kat passede jeg til tider når han og familien var på rejse, Når han sætter den af på fortovet så løber den selv hen til døren og op af trappen og står og miav foran døren til min lejlighed. På det tidspunkt havde jeg ikke kat, da jeg også havde killinger fra Inges kattehjem som jeg passede indtil de kunne adopteres, men missen elskede de små bæster og de 5 jeg havde lå altid sammen med hende.. når den går så traver alle fem i en lige linje bagved hende.... Den er så både ude og inde kat, så jeg gik tur med den overfor hvor der var et grønt område hvor den kunne tumle rundt med flere meter snor...

• #4   3. aug Katte er bare dejlige.
    Gizmo kommer når jeg kalder på ham, for så ved han at han skal kæles. smiley

• #5   3. aug En kat elsker med maven smiley

• #6   3. aug #2 Poly
    Ifølge loven har katte ejere samme forpligtigelser for at holde den inde eller tøjret, det er så ikke en lov jeg på nogen måde vil følge - for katte er frie i sind og har behov for at være frie..jvf poly

Her er jeg ikke enig, især hvis man bor i et byområde. Der kan ske så meget med katten, ikke mindst at den lige pludselig stikker af pga. ydre omstændigheder.

Jeg har jo altid har fugle i hjemmet, som har fløjet frit rundt i dagtimerne. En dag hvor jeg var hjemme, vinduet stod meget lidt på klem, kom en kat gående ude på gesimsen. Fuglen så den hurtigt, blev bange og flaksede skræmt rundt, katten forsøgte med potten at komme ind.
    Jeg blev vred på ejeren, absolut ikke katten. Så der kan være en god grund til regler.

• #7   3. aug Cris

det er der så delte meninger om, men jeg er mere til at lade kat være kat, end lukke dem inde med de risici der er.

• #8   3. aug Ja, jeg forstår dig Poly.

Men jeg ønsker samtidig ikke at katte skal være udegåenden i en byområde som fx. København, det er for farligt for kattene. Ikke mindst, at alt for mange ligeglade med hvor deres kæledyr er.

Flere har ikke råd, eller ligeglade med om deres katte er kastreret, eller på piller mod at få killinger.
    Det er et problem, for som vi også kan se her i sommer, efterlades katte, ikke mindst de killinger der kommer. Det er frygteligt at se.

• #9   3. aug #7
    100% enig polysl, mine katte skal heller ikke lukkes inde, de kan færdes frit omkring ude.

• #10   3. aug #6
    Cris

Det nytter ikke, du hidser dig op og bliver vred på en kats ejer, fordi katten jagter fugle, det er kattens natur at jage, heldigvis har mine katte sjældent fanget en fugl, men jeg er græde færdig, når en af dem en enkelt gang har gjort det.

• #11   3. aug >Min minimis på arbejde fangede mus, og kom stolt hent til mig og lagde den, for så at lege med den og spise den - kun halen var tilbage.

• #12   3. aug polysl

Du roste vel katten? smiley

Kommentér på:
10 gode grunde til at få en kat fremfor en kæreste