{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
888 visninger | Oprettet:

Ronald G
Ronald G
Online Tilmeldt:
20. dec 2015
Følger: 9 Følgere: 27 Emner: 36 Svar: 2.016

Min VIV Bente {{forumTopicSubject}}

Til jer der kender mig.
Jeg må desværre fortælle jer.
At Min Elskede Bente. Er gået bort. Bente Sov stille ind på hospitalet, i dag til morgen. Hendes Organer kunne ikke mere.

Den sidste tid hun var hjemme, har hun været glad for, trods mange smerter. - Jeg tog mig af hende på alle måder, og det var hun glad for.

Hun har haft 3 år med mange smerter. først Helvedesild på bryst og en arm. da det endelig efter næsten 15 md. blev overstået.
Så kom blodproppen, som ikke kunne fjernes.

I dag var det så slut. Men jeg kan se tilbage på mange dejlige år med Bente, Hun var det bedste der er overgået mig.

Ronald.

Kommentarer på:  Min VIV Bente
  • #1   12. maj Det gør mig virkeligt ondt at høre Ronald.

• Rasmus R
    Rasmus R Tilmeldt:
    nov 2017

Følger: 1 Følgere: 7 Svar: 757
    #2   12. maj det gør mig usigeligt ondt på dine vegne ron.

• #3   12. maj Jeg føler med dig, Ron - I havde det godt sammen - og det er det, du skal tænke på i de svære stunder!

• Ronald G
    Ronald G Online Tilmeldt:
    dec 2015

#4   12. maj Tak for jeres pæne ord og tanker.

• Rasmus R
    Rasmus R Tilmeldt:
    nov 2017

Følger: 1 Følgere: 7 Svar: 757
    #5   13. maj du kender adressen hvis jeg kan være dig behjælpelig ron

• #6   13. maj Det gør også mig ondt. Men livet er ikke det samme med stærke smerter. Tænk tilbage på alle de gode år I trods alt har haft, I passede bare så godt sammen, supplerede hinanden på alle mulige måder.

Tanker til dig ....

• Claus G
    Claus G Hjælpe-administrator

Følger: 5 Følgere: 13 Emner: 42 Svar: 1.618
    #8   13. maj Det gør mig ondt at høre Ron.

• #10   13. maj

• Ronald G
    dec 2015

#11   13. maj Tak Venner -- For alle de pæne ord.
    Ja jeg vender tilbage.
    Ronald.

• #12   13. maj Det gør mig ondt Ron, håber du kommer videre og ser jeres liv som et minde.

• #13   13. maj Kondolere Ronald, håber du var ved hende til sidste åndedrag.
    Hvor mange år fik I sammen?

• Ronald G
    dec 2015

#14   13. maj 36 år Ole.

• #15   13. maj Ronald først blev jeg mundlam men må sige at de sidste 3.år hvor din frue havde mange smerter + en blodprop ting i begge 2 godt kunne havde undværet men husk 36.år hvor i har haft det godt jo aldrig kommer dårligt tilbage og minderne kan ingen tage fra dig.

• #16   13. maj Kondolerer....

• Markgreven
    Markgreven Online Tilmeldt:
    dec 2014

Følger: 12 Følgere: 60 Emner: 95 Svar: 4.922
    #17   13. maj Det er så trist Ron.

Kondolerer.

• Claus G

#18   13. maj Et lys tændt for Bente, her i vores udestue. Vores tanker flyver ned til dig Ron. Du er en god mand!

• Ronald G
    dec 2015

#19   14. maj Kl. er prut --midt om natten, jeg kan ikke sove mere, og snakke med mig selv, bliver jeg ikke klogere af i øjeblikket, så kan jeg ligeså godt genere jer lidt.

Dagen i går var jo noget anderledes.. jeg var lidt rastløs, gik lidt rundt omkring mig selv. for det meste med en Carlos Primero i hånden, Det er den Spanske Cognac, vi begge holdt mest af. --- Jeg havde jo lidt der skulle dulmes,

Jeg blev hentet af min arvesøn Orlando, og hans dame Carmen. så kørte vi op til Las Palmas . til Las Torres som krematoriet hedder. Der ventede vi kun 5 min. så kom nogle flere af mine nærmeste Canariske venner.

Bente stod fremme i en smukt forarbejdet kiste. Med et flot Silkeklæde oversig.
    Bente så nu meget fredfyldt ud, næsten levende, Det var dejligt at se hende uden smerter, Jeg tog den tid jeg havde brug for til at sige farvel i, og ligeså vennerne.

Så tillod jeg mig at sige et par ord, sikkert lidt grødfuldt, men jeg har aldrig kunnet holde min mund, hvorfor lave om på det.

Kisten var nu inde i et andet rum, og inden den blev kørt ind ind i ========

Så skulle jeg ind og efter om det nu også var Bente der lå der. De andre kunne stå og se på gennem en glasrude at det gik rigtigt til- så blev et gardin rullet for, og det var så det.

Det hele var meget fredfyldt, det var dejligt.

Derefter kørte vi et sted hen hvor vi fik lidt indenbords for nu var jeg endelig blevet lidt sulten.

Det er utroligt så mange dejlige hilsner Bente har fået, både herfra og på Facebook.

Det varmer mig at se. Tusinde tak alle sammen.

Her kan i så se Nattehimlen kl. 03.00 ca. De er jo næsten alle sammen fremme, sikkert for at modtage Bente.

Og så vil jeg ikke vrøvle mere denne gang.

• #20   14. maj Tak Ron at du tog os med til din vivs bisættelse.
    Bemærkede at I bruger åben kiste, hvad jeg selv insisterede på til min veninde Pias bisættelse, som døde for to år siden efter 25 års bekendtskab.
    Det giver et helt andet og mere personligt farvel til afdøde.

• #21   14. maj Ron, det er en beskrivelse fra hjertet af. Og rigtigt, godt at du kunne lide det sidste farvel, når alle smerter er forladt, så er der et ubeskriveligt fredfyldt ansigt helt uden stress.

Jeg har aldrig tænkt over det med åbne kister, men jeg kan huske, inden kisten blev lukket til min mor, kunne vi sige farvel.

• Ronald G
    dec 2015

#22   15. maj Ronald Green
    4 min. ·
    Tjahh så sidder jeg her igen, midt på natten. Det har holdt på i lang tid. For jeg skulle jo holde øje med Bente, som havde brug for lidt hjælp, så det er blevet normalt at vågne. og skal jeg ikke gøre noget, så går jeg ind til putteren, det er dog en dejlig opfindelse, før i tiden sad jeg med en kryds og tværs. - Men jeg har jo så mange interesser, og dem kan jeg dyrke her på nettet.

Og en af dem er altså Astronomi. så længe jeg kan huske, har jeg gloet op på den smukke himmel -- Der jo med årene kommet en hel del lys-forurening. det er kedeligt Tit kunne jeg godt ønske , at de ville slukke noget af al det lys. det meste er ikke nødvendigt. Vi har så meget , at det ikke er noget problem at køre Bil om natten uden lys på. alt er i projektørlys.

Før hen var det ikke noget problem at se Mælkevejen. men nu skal man vide hvor den er, så måske kan man få øje på den, og er jeg i tvivl så har jeg jo mine stjerneprogrammer. og nu kan jeg jo tage en bærbar med op på taget. indstille skærmen til natlys, det er rødt.så det ikke genere., ved siden af, har jeg så kikkerter i alle størrelser, sågar også en Celestron med autostyring, den bliver nok skiftet ud, for nu kan man jo få alverdens fantastiske stjernekikkerter. til en amatør som mig. hvor man næsten intet skal foretage sig.

Jeg har ikke rigtigt kunne dyrke dette førhen. Men nu kan jeg gå op på Tagterrassen som det passer mig. Jeg har så fået den ide, at bygge en kuppel, hvor jeg kan sidde i al slags vejr. for det bliver jo også koldt hernede om vinteren som jo er den bedste tid at se stjerner på. og så kan det være blæsende. Det tror jeg skal være et fremtids-projekt.

Her er stille, -- meget stille. -- Denne pragtfulde stilhed, og mørke det har jeg altid været god til, - Mørket har altid været min ven.

Dagen i går, Ja ting laver ikke sig selv. så jeg gik i gang på terrassen, hvor jeg havde Bentes hospitals-seng, Jeg plejede at køre hende ud i den nye Mekaniske lænestol, og derfra løftede jeg hende over i sengen. så hun der kunne ligge og nyde den friske luft , haven med alle vores planter. og da jeg arbejdede med at lægge den nye græsplæne... Så hvordan haven forandrede sig og blev noget så smuk, det kunne hun se alt sammen. det er jeg glad for.-- Men nu syntes jeg altså at der skulle ryddes op, stilles på plads, så det nu er ligesom før.
    Skulle Bente finde på at kigge ned til mig, kan hun genkende det alt-sammen. Nu skal i ikke tro at jeg er ved at blive tosset, det kunne jo lyde sådan. Men intet bliver forandret. Bentes Spirit er her, Jeg kan se hende gå rundt og gøre ting som hun altid gjorde. Jeg kan tage mig selv i at begynde at snakke. nej nu må du sgu holde op siger jeg så når jeg opdager det. og så snakker jeg med katten i stedet for. Jeg er meget glad for Suzy som katten hedder, hun følger mig overalt og hun snakker på livet løs det er ret sjovt, gudskelov jeg har hende.
    Men jeg er sikker på at der er nogle der forstår mig. Det er nok noget jeg skal leve med resten af min tid. For der kommer ikke nogen ny dame ind her. det er jeg for gammel til -- der er nok der tosser rundt med deres sølle liv. uden at jeg behøver at deltage.

• #23   15. maj Dejlig læsning Ronald - da du nu interesseret dig for astronomi, så ved du sikkert, at Himlen har fået en ny stjerne - din Bente - den vil lyse og skinne på dig og blinke til dig.

• #24   15. maj Ronald G så smukt du skriver jeg bliver hel varm om mit hjerte

• Ronald G
    dec 2015

#25   16. maj STILHED
    Hvad er nu det for en størrelse, . Jo det er når du kan høre naboens kat slå en fis, eller en smuk sommerfugls vingeslag.
    Sådan er det her. Midt i en storby fyldt med Turister. Jeg sover med åbent vindue. det har vi altid gjort. Og der er ikke den mindste lyd . det er fantastisk.

Så kom søvnen. ååhh det var dejligt, i går nat. jeg sad og så en rigtig god film med Richard Gere, den sluttede ved midnat. og så smuttede jeg i seng, Bentes Seng, så føler jeg hendes nærhed.

Hvor jeg dog elskede den Pige, Det har jeg gudskelov altid sagt til hende, sådan noget skal man gøre hvis man mener det. Og jeg har aldrig været i tvivl, jeg kan ikke mindes at vi nogensinde har skændes eller været uvenner, vi kom altid overens og blev enige.

Kærlighed er noget underligt noget, egentlig aner man ikke hvad det er før det er slut.
    Som nu her, Det gælder om hele livet at gøre det rigtige, for der gives ikke mulighed for at redigere senere.

Bente har fået fred, og det har jeg på en måde også. For det har gjort ondt at se hende lide
    På Hospitalet havde de kun en mulighed de kunne prøve. det var--Fifty--Fifty Sagde de
    Det kunne hjælpe, med det kunne også fremskynde slutningen, og det skulle jeg skrive under på. Der var ingen tvivl hos mig. --- gør det sagde jeg. Bente har lidt nok, og det kan ingen bære i længden. . Bente fik altså ca 20 timer mere, men hun sov dem væk.

Igen gudskelov jegar katten, hun viger ikke fra mig. Og vores gamle hankat Bimse heller ikke. og sandelig om vi ikke har fået en tredje , også hankat og kulsort. han er ikke bange. men meget venlig, så om natten sover de begge ude på terrassen på hver sin hynde, man skal da ligge blødt. og mad er der nok af.

Også til mig, i går fik jeg et kyllingelår med ris, og så tillod jeg mig at tage en flaske Siglo, det var Bentes favorit. --Underligt at sidde der alene og dinere, de passede Suzy fint med kylling. vi deler skam. Lidt efter kom et par nabo-fruer, de var jo også lidt rystede.
    Men også glade da de fik at vide at jeg skam da ikke flyttede, det havde de troet. Så naboskabet er godt, så må jeg jo til at få lært noget mere Spansk.

Jeg læser skam alt hvad der kommer fra jer, selv om det kniber med at svare, men det kommer. Tak igen for alle svar. Det luner.

• #26   16. maj Ronald G jeg kan godt forstå at du lægger dig den seng din frue lå i (og tænker på duften) ja som du skriver vi kender først kærlighed og venskab når den går bort og et helt liv uden at tale højt det må jeg nok sige det høre man ikke så tit men jeg ser hvad du skriver

• Nasty
    Nasty Online Tilmeldt:
    okt 2016

Følger: 1 Følgere: 17 Svar: 341
    #27   17. maj Jeg kender dig ikke, eller kendte til din kone, men vil gerne kondolere alligevel.
    Med dine skrevne ord giver du lige nu din kone det smukkeste eftermæle, man kan tænke sig. Pas godt på dig selv!

• #28   17. maj Jeg kender dig og igennem dig, kendte jeg også Bente, vi nåede at skrive sammen, du har altid været en SUPER, til at flette sammen, jeg følte, at jeg havde kendt Bente hele mit liv, hun var bare en smuk kvinde med kant og jeg har altid sagt, at I bare var et smukt par, som passede perfekt sammen, der var en mening med, at det skulle være jer 2 ....., men alt får en ende, på den måde, vi kender nu, ingen er kommet tilbage og fortalt, hvad der ellers sker, men en ting er sikker, ingen kan tage dine gode minder, dem vil du have i alt evighed.

Du skriver så smukt, at jeg vil tro, at der kunne blive en god bog ud af jeres liv sammen, jeg elsker at læse om ÆGTE KÆRLIGHED

Vid, at du har OS

• Ronald G
    dec 2015

#29   17. maj SÅ ER BENTE HJEMME IGEN.

• Markgreven
    dec 2014

#30   17. maj Hej Ron....

At have sin kone på hylden, har jeg aldrig tænkt over, min x ville ikke brændes men begraves..... Nu er det så ikke mit problem mere.

Sig mig er det Suzy, der hænger over hylden?

God vind min ven!

• #31   18. maj Alle må gøre som de ønsker i privat regi og i private beskeder til specielle venner, selvom det ikke egner sig til debatside....

• Claus G

#32   18. maj #31
    Hvad mener du helt konkret?

• #33   19. maj Her er lige en buket, som skal stå ved siden af Bente

• Ronald G
    dec 2015

#34   19. maj Tak for de smukke ord Jetskat. det luner -- og buketten
    Ja nogen tror jeg er tosset.

Jeg er lige kommet ind ad døren, jeg var ude for at fortælle 2 gode venner hvad der var sket. jeg havde ikke deres nummer,

når jeg så kommer ind ad døren. Siger jeg davs skatter. også til katten.

Og nu har jeg lovet mig selv en god stor Bøf, det er jeg god til at lave. og så også fordi det er så dejlig usundt. Bente vil hygge sig over det.

Og som sagt et andet sted. på næste Lørdag holder Jeg Party for Vennerne. og så skal der mindes og grines. det trænger jeg til, det havde vi også aftalt. hvem af os det så end blev.

• #35   19. maj Ronald G du har en god måde at gøre det på og din kære Frue må smile ned til dig fra den største stjerne.

• Markgreven
    dec 2014

#36   19. maj Du skal bare tømme dit hjerte her på Baboom, vi er mange der føler med dig, og hvem ved, en dag får vi måske selv behov for at fortælle, og så er det rart at have nogle at dele sine tanker med.

God vind min ven.

• Ronald G
    dec 2015

#37   19. maj Det kan jeg garantere dig for hr, Greve. det er vi mange der gerne vil.

Og Leon .. det må så være --- VY Canis Majorie, den er ca. 2100 gange større end vores jord. og ville opsluge alle vores planeter. den er godt nok langt væk.

• #38   20. maj Desværre Ron, har jeg først lige nu læst din tråd her.

Jeg må ærligt indrømme tårene løb, for det er så smukt og inderligt som du har skrevet. En ren og fuldendt kærlighedserklæring til Bente.

Tak for at du havde modet og styrken til det.

Stort knus og kram herfra, (hvilket jeg håber ikke virker upassende).

Kommentér på:
Min VIV Bente