{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
182 visninger | Oprettet:

Valentines? {{forumTopicSubject}}

Bare af ren nysgerrighed, så kunne det være interessant at se jeres holdninger til Valentines dag. Er det noget i går op i, og fejrer?

Kommentarer på:  Valentines?
  • #1   13. feb Jeg vil have K Y S, ja jeg vil, mange kyyyyyyys

Men hellere den end Halloween, synes det er det mest rædselsfulde

Valentines er blomsterhandlernes dag, parfumeriernes og lingeriernes og ellers masser af hygge på en død syg onsdag

• #2   13. feb hvorfor ikke hygge om kæresten,/ konen heler året og ikke en bestemt dag? lav små overraskelser i løbet af året og ikke bestemt af noget udenlandsk?

• #3   13. feb Ja, vi skal også være noget så gode og kærlige i december måned, jeg mener også vi skal være det hele året

• #4   13. feb Jeg personligt, og det gør min bedre halvdel også heldigvis, synes at det er noget kunstigt noget, og er blevet til "jeg SKAL have blomster og gaver idag!", i stedet for "måske vi skulle overraske hinanden idag, hvis vi har lyst".
    Glemmer ikke for 10-12 år siden, hvor hun havde bestilt en skøn flaske rødvin med 3 langstilkede røde roser, til levering på min arbejdsplads. Da jeg kom hjem efter arbejde, uden rødvinen (som vi skulle have haft til den mad vi skulle lave sammen den aften), og uden roser, blev hun simpelthen så ked af det.
    Hun spurgte mig ikke om noget, hun prøvede at lade som intet, men jeg kunne mærke der var noget galt. Fredag, stod der pludseligt et bud på min arbejdsplads, med tre HVIDE roser, og en flaske dessertvin. Hun beklagede forsinkelsen, men de havde haft så travlt at de både var løbet tør for røde roser og rødvin, og de havde iøvrigt ikke kunne nå at levere på den ønskede dato.
    Skuffelsen var ikke bare stor, den var enorm. Det var første og sidste forsøg med at fejre dagen på dagen.
    Nu der forkæler vi bare hinanden når vi har lyst, og ikke pga af det er Valentines.

• #5   13. feb Jamen altså altså - så uanset om de kunne nå det eller ej, så har I bare en stor kærlighed til hinanden, om jeg elsker det, jeg KNUS elsker det

Men nu om stunder, så er der mange slags "kærlighed" om jeg kan forstå det eller ej, i aften på TV2 21:25 lykken er flere kærester, uhmmm ....., det er min psyke ikke til, om jeg kan forstå det NOT

• #6   13. feb Præcis jetset. Det jeg mener, er at man skal ikke lade andre eller verdensbestemte mærkedage være grundlaget for at man viser hinanden at man elsker hinanden. Det er man nødt til at gøre når man har lyst til det, hvad enten det er planlagt eller spontant

Nej, det med at være flere partnere i samme forhold, det forstår jeg heller ikke helt. Ud over at der må mangle noget, siden der skal flere til. Det kan jo være alt fra kærlighed til madlavningsevner der mangler Men det er lidt som at købe og plante en masse gule blomster og en masse røde blomster, når man egentligt helst vil have orange blomster.

• #7   13. feb #4
    Godt ment men dårligt gået ikke desto mindre en sød tanke/ide fra din kone.

Jeg har ikke noget til overs hverken for Valentinsdag (eller Halloween).

• #8   13. feb #7
    Det var en skøn tanke fra hende. Hun studerede den gang, så det var noget hun havde gået og sparet sammen til.

• #9   13. feb Jeg er gift med Hans og kæreste med Jens, uhmm ...., det kaldes noget bestemt, kan bare ikke lige huske hvad i skrivende stund - det må være en brist i hjernen, der gør, det skal være på den måde, min hjerne forstår det ikke

• #10   13. feb Det kaldes polygami, så vidt jeg lige husker

• #11   13. feb Yes, det er det, det hedder

• #12   13. feb Valentines day. Nej!

Synes at dagligdagen er vigtigere, hvor man kan udtrykke kort og godt sin mening for sin kære.

Vi kan alle komme ud for en pludselig ulykke, og de skønne ord fra samme dag, vil hjælpe uanset hvad der sker.

• #13   14. feb Er det ikke sødt, Google.de til Valentinsdag

• Kurt M
    Kurt M Tilmeldt:
    feb 2015

Følger: 1 Svar: 49
    #14   19. feb #2 - Jeg mener det er mere romantisk at overraske frem for at man "skal" huske en bestemt anledning, så der er jeg da helt enig.
    Mht. udenlandsk, så er der rigtig mange ting som overhoved ikke har dansk oprindelse, men som mange har taget til sig og fordansket igennem årene. Noget mere hyggeligt end andet.
    Juletræet er en tysk skik. Julemanden er tyrkisk. Juleaftensdag den 24. december kommer fra Island. Julegaverne er en skik fra romerriget.
    Samlet set er der intet i julen som vi kan prale af at være pæredansk. Og dog, masser af mad samt vin/øl på bordet til enhver fest er meget Nordisk...

• #15   19. feb kurt

det betyder bare at danskere er fest glade.

• #16   19. feb Julemand, hvor kommer løgn fra? Du mestrer den til bravur! For din fantasi driver da alligevel gæk med din demens.

• #17   20. feb https://www.dr.dk/ligetil/kultur/hvor-kommer-julemanden-fra

Jeg tror, løgn kommer fra Amager

Kommentér på:
Valentines?