{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
417 visninger | Oprettet:

Annella
Annella
Online Tilmeldt:
7. nov 2016
Følger: 1 Følgere: 129 Emner: 665 Svar: 3.499

Voldskriminalitet i Tyskland {{forumTopicSubject}}

Når voldshandlinger mellem tyskere og immigranter finder sted i Forbundsrepublikken, er immigranten i de fleste tilfælde gerningsmanden og tyskeren offeret.

Det fremgår af en nylig situationsrapport fra Federal Criminal Police Office (Bundeskriminalamt BKA) om "kriminalitet i forbindelse med immigration". BKA definerer "indvandrere" som alle personer med opholdsstatus som asylansøgere, personer med ret til beskyttelse, beboere uden tilladelse og tolereret.

I alt blev der i 2021 registreret knap en million ofre for voldskriminalitet – lidt færre end året før.

https://www.welt.de/politik/deutschland/plus240024857/Kriminalstatistik-Gewalt-zwischen-Deutschen-und-Zuwanderern-geht-meist-von-einer-Seite-aus.html

Det er sjældent, jeg taber mælet, men i dette tilfælde gjorde jeg, da jeg læste artiklen.

Undrer det nogen, hvis et stort flertal af tyskerne er 'fremmedfjendtlige' indstillet?

Kommentarer på:  Voldskriminalitet i Tyskland
  • Jojo
    Jojo Online Tilmeldt:
    dec 2021

Følger: 5 Følgere: 8 Emner: 101 Svar: 1.158
    #1   25. jul Annella

I det mindste må vi glæde os over at tallet ifølge det vi kunne læse viser et nedgående trend. smiley

Bedre går det i Danmark, her viser tal at ca. 8% af volds handlinger var raccistisk motiveret

• Polysl
    Polysl Online Tilmeldt:
    dec 2014

Følger: 10 Følgere: 235 Emner: 879 Svar: 11.173
    #2   25. jul Hvem er offer og hvem er gerningsmand? Det er i fleste tilfælde immigranter og flygtninge. så jeg kan godt forstå tyskere som bliver fjendtlige.

I Danmark vil man gerne fra forskellige sider male fanden på væggen som vold mod immigranter og flygtninge, men sandheden er at der kun har være mindre end 5 relateret eksempler på vold - resten er udråb - som forpulede tørklæde - fis hjem.

• Annella
    Annella Online Tilmeldt:
    nov 2016

#3   25. jul jojo

I det mindste må vi glæde os over at tallet ifølge det vi kunne læse viser et nedgående trend.

Lad nu være med at overdrive smiley - 'lidt færre' er ikke værd at tale om.

• #4   25. jul Ja jeg siger bare at et overfald er et for meget.

• #5   25. jul Flygtninge var næppe fjendtlige da de ankom, men hvis de så blev mødt af en mur af fjendtlighed og usande påstande så blev de det.
    De har formodentlig erfaret det samme som jeg - man kan ikke diskutere med rascister, så derfor går de over til vold og trusler og håber at det kan stoppe det. Eller at de i det mindste kan få afløb for vreden.

Jeg tilhører selv en diskrimineret gruppe men af andre årsager, så jeg kender følelsen af magtesløshed.

Spørgsmålet er så hvordan man kan komme til at leve fredeligt sammen med tilflyttere? Jeg tror det er vigtigt at opnå dialog med dem, og at tage dem selv med på råd. Der er rigeligt med tilflyttere, der har været i stand til at bygge en rimelig tilværelse op i Danmark.

Jeg advarer imod at give Danmarksdemokraterne for meget magt, for så går det galt.

• Polysl
    Polysl Online Tilmeldt:
    dec 2014

#6   25. jul Alis

Nu er der næppe fjendtlighed i flygtninge center, så de tager lige en tyve tur i byen - som folk har oplevet fra Kærshovedgård - De mangler ikke noget på et udrejse center, de får alt til personlig pleje, tøj, sko osv...

Folk er da ligeglade med om der kommer en krølhåret i byen, hvis de opføre sig efter loven. Alle flygtninge får lommepenge - så hvorfor det behov for at stjæle? De får vist 80 kr om dagen-

• #7   25. jul Det største problem er, at vi ikke kan og må skille fåret fra bukken.

• Jojo
    Jojo Online Tilmeldt:
    dec 2021

#8   25. jul Det må vi godt brok

In Danmark er det for det allerstørste del mænd som begår vold.
    Så har de bukker fået et navn. smiley smiley

• Annella
    Annella Online Tilmeldt:
    nov 2016

#9   25. jul #5
    Alis

Flygtninge var næppe fjendtlige da de ankom, men hvis de så blev mødt af en mur af fjendtlighed og usande påstande så blev de det.
    De har formodentlig erfaret det samme som jeg - man kan ikke diskutere med rascister, så derfor går de over til vold og trusler og håber at det kan stoppe det. Eller at de i det mindste kan få afløb for vreden.

Tag lige og stop med sådanne påstande, du absolut INTET belæg har for!!!!

I sidste uge blev et tilfældigt offer en 17-årig pige myrdet af en 35 årig syrer, har du også en undskyldning for det offer, der havde hele livet for sig.

Heldigvis fik politiet hurtigt fat på møgdyret og spærret ham inde.

• #10   25. jul Annella #9

Det er ganske almindelig logik at hvis mennesker bliver mødt med venlighed og accept så svarer de ikke igen med vold.

Jeg ved ikke hvad det mord, du taler om, det handler om. Der må være en politirapport og nogle undersøgelser. Det er i alle tilfælde ikke korrekt at fremstille det som at sådan er alle syrere. Tyskland er en retsstat ligesom Danmark, så den slags bliver undersøgt så man kan arbejde med kendsgerninger.

Vil man have stoppet de raceuroligheder eller vil man ikke?

Flygtninge er mennesker, der kommer fra krigszoner, og er sandsynligvis på forhånd urolige og i forsvarsposition. Det gavner ikke sagen hvis de bliver mødt med fjendtlighed eller måske endda med nedvurderende skriverier på Nettet. Langt de fleste af den slags skriverier er påstande, som der ikke er belæg for.

• #11   25. jul Polysl # 6

Jeg taler ikke om lommepenge. Se mit svar til Annella.

• Polysl
    Polysl Online Tilmeldt:
    dec 2014

#12   25. jul Alis

Du er dygtig til at tale udenom, og ikke til tage stilling, andet at du er i forsvar position. Ingen påstår at alle syrere er morder - men alle på et udrejsecenter er stort set kriminelle.

Kan du svare på hvorfor? de får alt?

• Polysl
    Polysl Online Tilmeldt:
    dec 2014

#13   25. jul Brok

Jo man kan godt skille dem ad, de slemmer kommer i fængsel.

• #14   25. jul Polysl

Jeg taler ikke udenom, men det gør du, og så kommer du med nogle påstande, der ikke har andet formål end at skabe splid.

• #16   25. jul Polysl # 15

"Hvad er mine usande påstande i den her tråd? "

Så begynder du på ordkløveri igen, og jeg ved af erfaring at du kan blive ved.

Jeg tager lige fra # 12

"Du er dygtig til at tale udenom, og ikke til tage stilling, "
    " Ingen påstår at alle syrere er morder"
    "men alle på et udrejsecenter er stort set kriminelle. "
    "Kan du svare på hvorfor? de får alt? "

Ved du hvad - det er spild af tid at gå ind i sådan en debat.
    Kom med nogle forslag til hvordan vi får stoppet raceurolighederne!

• Polysl
    Polysl Online Tilmeldt:
    dec 2014

#17   25. jul alis

NU er jeg ikke herre over hvad andre gør, Man kan ikke ændre på folk med en indstilling til andre racer.

Kan man ændre at politi og brandvæsen og ambulance og hjemmehjælpere frit kan gøre deres arbejde i Ghetto parker.? Det er ikke kun i Danmark men også i Tyskland, England og Frankrig, Belgien, Holland.

• #18   25. jul Alice, stop nu med de stakler der engang har haft nogle forældre der har været flygtninge, for de fleste kriminelle er deres børn som nu er blevet voksne. Og dybt kriminelle, og alle på et udrejsecenter er folk der ikke vil rette sig efter dansk lov, så de er kriminelle.

Og poly, nej der er forskel på flygtninge, asylansøgere og indvandrer og ikke mindst dem der ikke kan sendes ud uanset hvad vi siger og gør.

• #19   25. jul Brok - De mennesker, der er andengenerationsindvandrere er også udsat for hetz og diskrimination! Før det stopper vil volden heller ikke stoppe.

• #20   25. jul Alis, min far og mor flyttede til Sjælland og det var hårdt de kunne jo ikke sproget de jyske tranlamper osv, så helt ok at min bror stjal en båd, og brændte den af for han var jo marginaliseret og forfulgt af sjællænderne. jo vi havde det hårdt forfulgt i eget land, og bla bla bla.

• #21   25. jul Indvandringen her hjemme har et solidt politisk flertal bag sig og det kan ikke undgå at give problemer og det bliver næppe mindre når vi om få årtier får indvandrere flertal.

• Jojo
    Jojo Online Tilmeldt:
    dec 2021

#22   25. jul Ole

Lad være med at læse og tro på Snaphanen.

Min far fortalte og forudsagde allerede for 50 år siden at vores verden ville blive dominerede af demokraterne.
    Han anede ikke at Gud, Pia og Støjberg ville få en finger med i spillet smiley

• Polysl
    Polysl Online Tilmeldt:
    dec 2014

#23   25. jul jojo

Vi må se om din far får ret til næste valg.

• #24   26. jul Folkevandringen giver ikke stemmeret, så vi kan sove roligt i mange år endnu. Og måske er indvandringen fra øst

• Polysl
    Polysl Online Tilmeldt:
    dec 2014

#25   26. jul Brok

Nu kan man jo se at trillebøren med danske pas køres rundt til indvandre, ja selv dybt kriminelle får et dansk pas.

Der har været forespørgsler hos regerings partier, om at der skal laves en baggrund check, før de får et dansk pas. Men intet er sket.

Det som undre mig er at for at få dansk pas skal man være selvforsørgende - er en bistand selvforsørgelse?

• Polysl
    Polysl Online Tilmeldt:
    dec 2014

#26   26. jul Annella

Igennem flere år læser man om en stigende grad om vold mod jøder, det være i Tyskland eller andre lande, mange krølhårede ser sort når de ser en jødisk kalot. Jøder genere ikke nogen og har aldrig gjort det i andre lande.

• Annella
    Annella Online Tilmeldt:
    nov 2016

#27   26. jul #10
    Alis

Det er ganske almindelig logik at hvis mennesker bliver mødt med venlighed og accept så svarer de ikke igen med vold.

Årrrh hold da op med dit pladder, eller har du aldrig set skiltene her i Tyskland, hvor flygtninge bliver hilst velkommen med ordene "Refugees Welcome"?

Jeg ved ikke hvad det mord, du taler om, det handler om. Der må være en politirapport og nogle undersøgelser. Det er i alle tilfælde ikke korrekt at fremstille det som at sådan er alle syrere. Tyskland er en retsstat ligesom Danmark, så den slags bliver undersøgt så man kan arbejde med kendsgerninger.

Hvem har fremstillet det??????

Og her er sgu ingen kendsgerninger at undersøge, for KENDSGERNNGEN er: at møgdyret har myrdet en tilfældeig 17-årig uskyldig pige.

• Jojo
    Jojo Online Tilmeldt:
    dec 2021

#28   26. jul Poly

din favorit hade gruppe, krølhårede kakkelrør in Jerusalem er ellers et meget voldeligt folkefærd begge derhjemme og i udlandet.

Attacks by ultra-Orthodox Jews who have spit on and yelled at 8-year-old
    American girl walking to school in their Israeli neighborhod has prompted a
    call by President Shimon Peres to join a protest today against Jewish
    religious extremists.

Det vrimler med links om dine krølhårede kakkelrør og hvor forfærdeligt de opfører sig, og det bliver ikke ret meget bedre når man kigger hvordan Jøder behandler og fordriver Palæstinenser fra deres egen jord som de har haft i rigtigt mange tusind år.

Og så er du så frækt at kalde det Jøder fredeligt.
    Jeg skulle godt nok grine da jeg læste det. smiley

• Polysl
    Polysl Online Tilmeldt:
    dec 2014

#29   26. jul Jojo

Jeg taler ikke om Palæstina, Israel konflikt, jeg taler om at jøder forfølges udenfor Israel, som intet har med den konflikt at gøre - det vil svare til at en i opgangen laver ballade og så skal jeg straffes, som jeg ikke har noget med at gøre.

Hvorfor tror du der ikke er flere jøder i Malmø? eller for den sags skyld i mange andre svenske byer?

Hvad har de gjort?

Jøder i Sverige rendte ikke rundt og slog folk ned, eller voldtage, eller myrde,

Med hensyn til primitive kakkelovnsrør så skulle du lige prøve at bo i en Kibbutz op til Haifa, og opleve når de kommer ind over Kibbutzen, vi sov altid i kælderen for man ved jo aldrig om den rammer huset. Det er skræmmende - men det har du nok ikke oplevet at være i en krigszone.

• #30   26. jul Annella # 27

"Årrrh hold da op med dit pladder, eller har du aldrig set skiltene her i Tyskland, hvor flygtninge bliver hilst velkommen med ordene "Refugees Welcome"? !

Jeg er helt sikker på at de skilte ikke taler for alle tyskere, og i alle tilfælde ikke for dig. På Facebook er der en gruppe, der hedder Venligboerne, som også taler for at flygtninge skal være velkomne og behandles ordentligt. Det forhindrer jo ikke andre i at svine flygtninge til på de værst tænkelige måder.

"Hvem har fremstillet det??????

Og her er sgu ingen kendsgerninger at undersøge, for KENDSGERNNGEN er: at møgdyret har myrdet en tilfældeig 17-årig uskyldig pige. "

Fra din indledning:
    "Når voldshandlinger mellem tyskere og immigranter finder sted i Forbundsrepublikken, er immigranten i de fleste tilfælde gerningsmanden og tyskeren offeret. "

Der findes mordere i alle samfund, og der bør være et retssystem, der tager sig af det, og som undersøger kendsgerningene. Sociale medier kan ikke erstatte et retssamfund, og sociale medier bruges meget ofte til at piske en negativ stemning op, hvilket kun forværrer problemerne.

Vi er mange, der gerne vil leve i fred med flygtninge og indvandrere, men jeg tror at mange ligesom jeg har set i øjnene, at det kommer ikke til at gå af sig selv, vi bliver nødt til at kæmpe for det liv, vi gerne vil have.
    Se bare på Støjberg og Danmarksdemokraterne. De har ikke engang et politisk program endnu, og alligevel strømmer medlemmerne til. Det eneste Støjberg er berømt for er hendes hadske håndtering af flygtninge, og det er altså nok til at få en stor vælgertilstrømning.

• #31   26. jul Alice, du er helt udenfor modtagelse af andres meninger.

• Jojo
    Jojo Online Tilmeldt:
    dec 2021

#32   26. jul Brok

One liners gir ingen debat.

• #33   26. jul jo jo hvad giver debat? Lange indlæg som vi kender i forvejen når vi kender hvem indlægget er fra.

Jeg er ikke så meget politiker så jeg kan skrive et meget langt indlæg uden at sige noget som helst. Som de fleste politikere der taler i timevis uden at sige noget.

Måske er Mensa noget vi burde være medlem af for, at have meninger.

Enhver fugl synger med sit næb. Nogle gange kunne pippet godt være bedre det vil jeg give dig ret i.

• Jojo
    Jojo Online Tilmeldt:
    dec 2021

#34   26. jul Brok

Summa summarum, med hvad du skriver. så er jeg stadigvæk ikke klogt nok at forstå hvad du mener.

>Kan vi ikke bare lade den ligge der.

• Polysl
    Polysl Online Tilmeldt:
    dec 2014

#35   27. jul jojo

Jeg vil give Brok ret,

På den anden side så kan man skrive meget for det man brænder for, og kort hvad man har en mindre mening om. Det er bare noget man må accepterer, det er jo stadig dialog selvom det er en kort kommentar.

Jeg kan ikke skrive store indlæg om politik, fordi det er noget jeg ikke har interesse i, eller viden.

• Annella
    Annella Online Tilmeldt:
    nov 2016

#36   27. jul #30
    Alis

Jeg er helt sikker på at de skilte ikke taler for alle tyskere, og i alle tilfælde ikke for dig.

Korrekt! jeg er heldigvis ikke som dig, der konstant gør enhver gerningsmand til offer, skide være med de virkelige ofre, nemlig dem der bliver tilbage som i dette omtalte tilfælde efter mordet på en 17-årig uskyldig pige, men efter din mening har hun som nok fornærmet møgdyret med racistiske udtalelser.

• #37   27. jul Brok # 31

"Alice, du er helt udenfor modtagelse af andres meninger. "

Hvad er det du prøver på, Brok? skal jeg lære at snakke folk efter munden? at give rascister ret i at vi skal nedvurdere alle muslimske flygtninge?

I 15 år har jeg set på remser som Polysl # 17, og uanset hvad han modtager af protester, så bliver han ved. Nu kommer der valgkamp, og uanset hvad vi får af emner til debat, så vil han prøve at stoppe islamhad ind i dem. Uanset hvad der er galt i Danmark så er det muslimernes skyld.

Danmark kan ikke klare den udfordring, at når her kommer nogle mennesker fra en anden kultur, så skal vi gå igang med at lære dem at kende og finde ud af, hvor de kan passes ind i det danske samfund. de vil også gerne føle, at de er til gavn.

Det er måske europæere i det hele taget. For tiden er Paven på besøg i Canada for at give en undskyldning for hvordan man behandlede de indianske børn, dengang Amerika blev befolket med indvandrere fra Europa.

• #38   27. jul Annella # 36

"Korrekt! jeg er heldigvis ikke som dig, der konstant gør enhver gerningsmand til offer, skide være med de virkelige ofre,"

Så må jeg prøve for jeg ved ikke hvilken gang at forklare. Når jeg prøver at forstå hvorfor gerningsmænd/kvinder opfører sig som de gør, så er det for at undgå at der sker noget tilsvarende igen.
    Mennesker, der vokser op under harmoniske forhold, hvor de er trygge, bliver ikke mordere. Når vi taler om flygtninge derimod, så er det mennesker, der er flygtet fra krigsområder, som har set deres byer blive bombet sønder og sammen, og som har set deres familiemedlemmer blive voldtaget og mishandlet. Når de kommer til Danmark så er de ikke harmoniske og trygge, og hvis de bliver mødt med samme følelseskulde som de er flygtet fra, bliver skildt fra deres familier, bliver frataget deres smykker og værdigenstande og kan læse på de sociale medier, om alle de fejl danskerne pådutter dem, så tricker det noget i dem.
    Det var en noget anderledes måde vi tog imod flygtninge fra Ukraine på.

Hvis vi tog imod alle flygtninge på en positiv måde, så havde vi ingen grund til at flygte terror, og så skal vi have et retssystem, der kan tage sig af dem, der ikke kan tilpasse sig. Hvad der sker på de sociale medier gør kun sagen værre.

• Annella
    Annella Online Tilmeldt:
    nov 2016

#39   27. jul #38
    Alis

Jeg giver dig ikke 100% ret, i det du skriver, men dog giver jeg dig lidt ret i noget af det, du siger, men dine argumenter er ikke en undskyldning for en flygtning at myrde en 17-årig pige, og det er desværre ikke et enkelt tilfælde men et af mange.

• Polysl
    Polysl Online Tilmeldt:
    dec 2014

#40   27. jul Godt at Alis ikke er dommer for så ville alle fængsler være tomme.

• Jojo
    Jojo Online Tilmeldt:
    dec 2021

#41   27. jul Poly

Jeg tror at du tager fejl in hvad Alis prøver at fortælle os, personligt synes jeg de fremførte synspunkter er yderst relevant, og interessante.

Vi er pissegodt ind at dømme andre, men kigger aldrig på de dybere liggende årsager, det er Alis dog godt ind.

• Annella
    Annella Online Tilmeldt:
    nov 2016

#42   28. jul #41
    jojo

Vi er pissegodt ind at dømme andre, men kigger aldrig på de dybere liggende årsager, det er Alis dog godt ind.

Ved du hvad jojo, jeg vil s.... højt og flot på dybere liggende årsager til, hvorfor en syrer bliver til morder i Tyskland, eller hvorfor en 26-årog somalier skubber en 63-årig kvinde ud foran et indkørende S-tog, toget stoppede med en nødbremsningg heldigvis 15 m foran kvinden.

Eller hvorfor en 40-årig eritreer blev til morder, fordi han skubbede en mor og hendes otte-årige søn foran et ICE-tog på Frankfurts hovedbanegård. Mens den 40-årige kvinde i sidste sekund blev reddet, blev sønnen kørt over af toget og døde.

Eller hvorfor en 24-årig flygtning går amok med et knivangreb i et varehus i Würzburg, det koster 3 mennesker livet og 7 mennesker bliver såret - 5 af dem livsfarligt - heldigvis overlevede de.

Eller de anklagede i Freiburg-voldtægtssagen der hedder Mustafa, Ahmed, Jekar, Muhamad, Kosay, Yahia, Mohamed, Majid, Alaa, Ayham. Hvordan kan det forklares, at otte syrere, en algerier og en iraker af alle mennesker gik sammen for gentagne gange at voldtage en 18-årig studerende ikke langt fra technodiskoteket i Freiburg?

Vil du have flere eksempler? Forhåbentlig ikke for så ville jeg sidde her og citere fra nu af til mindst juleaften, hvad de uønskede møgdyr, der angiveligt flygter fra krige, er i stand til.

• Polysl
    Polysl Online Tilmeldt:
    dec 2014

#43   28. jul jojo

Det alis fremstiller en en gang tårevældende Morten Korch gylle,

Skal vi lige tage Sverige igen?

Her har man taget fra starten en masse flygtninge ind med åbne arme, og et venligt sind. Hvad har de nu ud af det?

Muslimer har fået jaget alle jøder ud af Malmø, enten ind i landet eller ud af landet. Det mest besynderlige er at muslimer vil lave et samfund om som de er flygtet fra. Det fortæller lidt om agendaen. Spille offer og lave undergravende virksomhed - lade etniske tilpasse sig muslimers madvander forbyde det ene efter andet. Danmark er også godt på vej at blive et muslimsk samfund.

Det vil jeg fandme ikke finde mig i.

• Jojo
    Jojo Online Tilmeldt:
    dec 2021

#44   28. jul Nu er Alis meget kompetent i at svare selv, men jeg mener at i begge to misser pointen.
    Hverken jeg eller Alis (tror jeg) forsvarer de unge møgdyr som fortjener fængsel eller tilbage sendelse.

Jeg har været involveret in udenlandsk hjælp in ulandet, senest in Guatemala district 13
    og jeg nævner 13 fordi alle kan finde ud af at google at det er den mest fattige, beskidte og kriminelle del af million byen.

Her prøver man ikke at redde alle, men man tager hånd om dem som er første gang forbrydere, tilbyde dem skolegang og en mentor ordning samt at de blev sendt til andet sted i en periode, de blev så selv opfordret at hjælpe med hjælpe de andre.

Ikke mere tid, jeg skal på arbejd. og det er frivilligt vel at mærke. smiley

• Annella
    Annella Online Tilmeldt:
    nov 2016

#45   28. jul #44
    jojo

Her prøver man ikke at redde alle, men man tager hånd om dem som er første gang forbrydere, tilbyde dem skolegang og en mentor ordning samt at de blev sendt til andet sted i en periode, de blev så selv opfordret at hjælpe med hjælpe de andre.

Gælder det også for føstegangs mordere? Eller mere for småkriminelle?

• #46   28. jul Polysl # 40

"Godt at Alis ikke er dommer for så ville alle fængsler være tomme. "

Tværtimod, de ville få mere at lave, men også opnå bedre resultater. Så kunne problemerne med kriminalitet ikke længere affejes med at forhøje straframmen.

Angst for straf er ikke det samme som samvittighed. Samvittighed kommer af at man forstår hvorfor noget er forkert at gøre, og evner at leve sig ind i ofrenes følelser.

I den verden, du hele tiden beskriver drejer det hele sig om kontrol. Der plejer også at være faste regler for hvem der skal kontrollere hvem. Ligesom der er hos dyrene i junglen, hvor man slås for at finde ud af, hvem der er stærkest og hvem der derfor skal bestemme.

Omar El Hussein, der skød tre mennesker efter en løsladelse, havde også været udsat for straffeekspedition efter at han havde stukket en mand ned i et tog. Han røg i fængsel og forklarede at han troede det var en anden. I fængslet kom han op at slås med andre fanger og blev sat i isolation. Derefter blev han løsladt til gaden og uden en støtteperson. Så har vi opskriften på hvordan man gør et menneske sindssyg.

Jeg har levet i isolation i min lejlighed. Engang så jeg en udsendelse om en dame med Ocd, der fortalte at det var som om hendes underbevidsthed kunne finde på alt det, hun frygtede mest, at pine hende med som tvangstanker. Det kunne jeg nikke genkendende til, det jeg frygter mest er at børn bliver mishandlet, og når tvangstanker begyndet et køre med det mønster, så må jeg finde på noget at foretage mig, der kan holde det på afstand.
    Dette kun for at fortælle, hvad det kan gøre ved mennesker at blive isoleret, hvis de har en masse dårlige minder at tænke på og ikke noget at se frem til.

Jeg har aldrig gjort noget kriminelt eller været i konflikt med loven, men jeg ved hvordan det føles at være prisgivet andres forgodtbefindende. Jeg voksede op i et hjem, hvor jeg evig og altid hørte om hvor forfærdelig verden var, og hvor meget de, der trådte ved siden af skulle straffes. Det blev jeg også selv, jeg kan ikke huske for hvad, men det blev årsagen til at jeg udviklede Ocd.

Det er så vigtigt at man begynder at forstå det menneskelige sind, hvis man vil afværge al den meningsløse vold. En del af volden begåes i retfærdighedens navn og af mennesker der ikke fatter hvad de gør.

• Jojo
    Jojo Online Tilmeldt:
    dec 2021

#47   28. jul Annella,
    Jeg er ikke altvidende, men jeg kan fortælle at min overfaldsmand fik 16 år i spjældet, og han var en hærdet kriminel som ikke kan hjælpes, mens hans chauffør fik meget mindre og godt kan hjælp, om han fik den hjælp ved jeg ikke.

Men jeg kender personligt en del personer fra min lange tid in Guatamala som er kommet rund og er nu ansat til at hjælpe andre.

Det er forresten et Amerikansk støttet program.

• #48   28. jul Polysl # 43

"Det vil jeg fandme ikke finde mig i. "

Vi andre, der gerne vil leve i fred med flygtninge skal fandme heller ikke finde os i hvordan du sviner dem til, og prøver at tvinge din rascistiske tankegang ind i hovedet på andre.

• Annella
    Annella Online Tilmeldt:
    nov 2016

#49   28. jul #48
    Alis

Polysl # 43

"Det vil jeg fandme ikke finde mig i. "

Vi andre, der gerne vil leve i fred med flygtninge skal fandme heller ikke finde os i hvordan du sviner dem til, og prøver at tvinge din rascistiske tankegang ind i hovedet på andre.

For det første går det med at leve i fred med flygtninge ud fra begge sider, og for det andet kan man ikke påtvinge et eneste menneske her på kloden til en bestemt tankegang, da tanker er frie og altid har været det og altid vil forblive det.

Vores tidligere bayeriske ministerpræsident Franz Josef Strauß sagde i sin amtstid nogle kloge ord; "Jeg lader ikke tænke, jeg tænker selv".

• #50   28. jul Annella # 49

"og for det andet kan man ikke påtvinge et eneste menneske her på kloden til en bestemt tankegang, da tanker er frie og altid har været det og altid vil forblive det. "

Så vil jeg bruge din egen skrivemåde - Sådan en gang vrøvl!

Teoretisk kan vi tænke selv, men hvor mange gør det? Menneskers tankegang er i den grad afhængig af en masse ting, såsom opdragelse, miljø, hvem man gerne vil være gode venner med og hvad der gavner vores egne interesser.

Når der findes så mange fake news på Nettet, så er det fordi der er uhyggeligt mange, der forsøger at påvirke os, og det lykkes desværre for godt.

Hvis mennesker bare ville tænke selv, så så verden bedre ud end den gør.

• Polysl
    Polysl Online Tilmeldt:
    dec 2014

#51   28. jul Alis

Hvem er det som ikke tænker selv?

Kommentér på:
Voldskriminalitet i Tyskland

x