{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
352 visninger | Oprettet:

Momsen {{forumTopicSubject}}

forslaget fra SMVdanmark ligger på politikernes bord om at sænke momsen 10% resten af året som skulle generer en vilje til at få gang i hjulene.

Som ide er den fantastisk - men desværre med gode ideer, så dør de ud når det omhandler mindre indtægt for staten.

det ville betyde at tobak ville blive på samme niveau end før stigningen 1 april.

Moms reduktion vil gøre at en familie ville kunne spare 2 - 3000 kr pr. måned.

Hvis jeg kender politikere, så ved jeg godt hvor den reduktion falder - og det er ikke hos detail handlen men hos virksomheder som så detail handlen score en masse penge på som ikke udmyntes i lavere priser.

Man siger det bare er simpelt at ændre??? Nej - det er det ikke for en masse hensyn skal tages i betragtning og det bliver ikke den almene borger som får del af den reduktion.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Momsen
  • #1   7. maj 2020 Jeg kan da huske en momsfri måned, det må vel ligge 40 år tilbage i tiden, jeg tror oven i købet det var december måned.
    Og før min tid, havde man skam 2 skattefri måneder om året... WAUW siger jeg bare.

    Men hvem er SMV Danmark Polysl?


  • #2   7. maj 2020 Greve, var det ikke i forbindelsen med Kildeskattens indførelse?!

    Da vi boede i Gentofte dengang, betalte vi kun skat 8 gange om året...mener Kbh. var 10 gange årligt, altså før Kildeskattens indførelse...?


  • #3   7. maj 2020 markgreven

    organisation for små og mellemstore virksomheder,


  • #4   8. maj 2020 Omsætningsafgiften (oms) blev indført i 1962 og var på 9% og sluttede på 12 1/2% i 1967 hvor meromsætningsafgiften (moms) blev indført med en sats på 10%.

    Kildeskatten skulle være indført i 1969, men der var så store problemer med EDB behandlingen at det blev udskudt til året efter og det medførte at alle danskere i 1969 slap for at betale skat.
    1969 blev kendt som det skattefrie år smiley


Kommentér på:
Momsen

Annonce