{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
218 visninger | Oprettet:

Annella
Annella
Online Tilmeldt:
7. nov 2016
Følger: 1 Følgere: 108 Emner: 441 Svar: 2.464

»De er livsfarlige, forbyd dem«: Elløbehjul bag hundredvis af ulykker {{forumTopicSubject}}

https://www.berlingske.dk/samfund/de-er-livsfarlige-forbyd-dem-elloebehjul-bag-hundredvis-af-ulykker

Det vælter ind på hovedstadens akutmodtagelser og akutklinikker med patienter, der er kommet, til skade – ofte alvorligt – i ulykker, som er sket, mens de kørte på elløbehjul – eller fordi de er blevet påkørt af ét.

Næsten 300 mennesker i københavnsområdet kom i 2019 til skade i ulykker med elløbehjul. Blandt andet pådrog flere sig kraniebrud, viser nye tal fra Region Hovedstaden.

De mange ulykker fører nu til krav om forbud og strammere regulering af elløbehjulene.

Tallene fra hovedstaden bekræfter, hvad man kan sige sig selv, nemlig at disse løbehjul er livsfarlige, når man ser på deres mangel på stabilitet, hastighed, bremseevne og andet.«

Hvad er din mening om elløbehjul - strammere regulering eller forbud?

Jeg ved ikke, hvad der forstås under strammere regulering, da jeg ikke sådan rigtig kan forestille mig, hvad der skal reguleres strammere udover at spærre hastigheden fra de højest 20km, de kan køre til måske 10 km. Jeg går ind for forbud udover at de dog er farlige står de og flyder overalt.

Kommentarer på:  »De er livsfarlige, forbyd dem«: Elløbehjul bag hundredvis af ulykker
Kommentér på:
»De er livsfarlige, forbyd dem«: Elløbehjul bag hundredvis af ulykker

x