{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
453 visninger | Oprettet:

Giver Mette fingrene🖐 {{forumTopicSubject}}

1 April bliver cigaretter, pibetobak, osv. dyrere. Tiden er til at lave et lager af kontrabande - som flere har meldt ud...håber at <Mette fjummergøj lytter med, så hun kan få en finger eller flere at se, på den hykleriske lov, som siger at man skal stoppe med at ryge, men ikke så meget at der ikke kommer penge ind i statskassen.


Kommentarer på:  Giver Mette fingrene🖐
  • #1   9. jan 2020 Selvom jeg aldrig har røget, så synes jeg også at der har været alt for meget jagt og hysteri omkring rygere.





  • #2   9. jan 2020 Jeg er ryger, og har nu været det i godt 55 år - har været stoppet nogle få uger et par gange.
    Fint nok at rygere skal betale mere, men i mine øjne kun for at flere unge ikke skal starte med at ryge.
    Når man hæver prisen så meget, burde man samtidig sænke priserne på de forskellige afvændings produkter som findes i handlen - eller give medicin tilskud evt. på recept til dem af os som i det mindste vil forsøge at holde op.

    Sådan ser regeringen bare ikke på det - Altså bare en ny udgift til dem med lavest indkomster, for de fleste rygere findes blandt dem.

    Ellers er det bare en af de utallige afgift stigninger vore folkevalgte vil hente hos de svageste i samfundet.

    Jeg er i Tyskland og handle stort ind 5 - 6 gange årligt, i fremtiden vil fortjenesten blive betydeligt bedre smiley


  • #3   9. jan 2020 Luxusvarer må ta sin del af afgifter og prisstigninger, hvorimod sunde dagligdagsvarer skulle ned i pris, det går jeg ind for. Cigaretter er sådan set luxus.

  • #4   9. jan 2020 Kirstine

    Det er flyrejser også, øl, spiritus, sodavand, og andre læskedrikke. burger butikker, restauranter, museer, barer,


  • #6   10. jan 2020 Jeg må bare sige til jer at jeg stoppet med at ryge i 1984 og har ikke røget siden jeg lavet pjat med det og jeg syntes general at folk skal have lov til at nyde livet og det vil sku da være sørgeligt hvis man stod foran Sankt Peter og man så skulle give en grund til at man nu stod foran ham - for hvis vi alle blev så sunde vil der jo ikke være en grund til at stå foran Sankt Peter smiley

  • #8   11. jan 2020 Polysl, har du ikke opdaget, at vi skal være "barnepige" for samtlige danske og udenlandske statsborgere, vi kan ikke selv finde ud af det smiley , jeg ønsker mig mere og mere amerikanske tilstande, jeg er så hamrende træt af alle de tumper, som ikke kan finde ud af at tage ansvar for eget liv smiley smiley smiley

  • #9   11. jan 2020 Helt rigtigt Jet.

    Vi bliver adfærdsreguleret i den grad. Selvom politikkerne forsøger at bruge andre ord, eller undskyldninger når de laver nye tiltag.



Kommentér på:
Giver Mette fingrene🖐

Annonce