{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
186 visninger | Oprettet:

"Mord i trafikken" {{forumTopicSubject}}

Lørdag nat kørte en beruset bilist i Sydtyrol ind i en gruppe unge tyske feriegæster - 20 -25 år gamle - 6 unge døde på stedet, 11 blev kvæstet, heraf 4 hårdt kvæstet.

I 2016 blev der i den italienske straffelov indført lovovertrædelsen: "Mord i trafikken", den indeholder en dom på op til 7 ås fængsel for et dødsfald i en trafikulykke, hvis der er tale om alkohol i blodet hos bilisten, øges straffen til op til 12 år, derudover indeholder loven den såkaldte "fortsættelse af fakta". dvs i tilfælde af flere dødsfald i en ulykke, kan straffen forhøjes til maksimalt 18 år.

Bilisten der forårsagede omtalte ulykke med 6 døde, kan forvente at få en dom på 12-18 års fængsel, siger den italienske advokat Lorenz Ebner i et interview til suedtirolnews.it.

Hvad er din mening om denne lov "Mord i trafikken"? burde sådan en streng lov også indføres i Danmark?

For mig er denne lov absolut i orden, og ja den burde indføres i Danmark, alt for mange bilister, der under alkoholpåvirkning og eller euforiserende stoffer forårsager dødsulykker i traffikken, slipper alt for let med alt for milde domme.

Opdatering fra stol.it: De 17 unge mennesker, der blev ramt af bilen, var på vej over vejen i et fodgængerfelt og havde kun 50 m at gå til deres hotel.De unge mennesker kom fra et diskotek, hvor de var blevet hentet af en shuttle bus og lige steget af bussen for at krydse vejen.

Bilisten blev anholdt, blodprøven viste 1,97% alkohol, han blev bragt til et sygehus, hvor han forsøgte at taget sit eget liv, efter han havde hørt, hvad han bliver gjort ansvarlig og anklaget for, derefter blev han bragt i psykiatrien, hvor han konstant overvåges.

Netop for at undgå sådanne ulykker, har de italienske myndigheder indført shuttle-busser til at hente og bringe unge mennesker til og fra bl.a. diskoteker.

Kommentarer på:  "Mord i trafikken"
  • #1   6. jan Jeg tror ikke der er ret mange der er uenige når det kommer til bilkørsel i påvirket tilstand og stod det til mig skulle det samme gælde både håndholdt mobil, morgentoilette, børnepasning samt kaffebrygning som mange lastbilchauffører udfører under kørslen smiley

• #2   6. jan En bil med en spiritus påvirket person bag rattet, er at sammenligne med en revolver, Det er om muligt et endnu værre våben, for med en revolver kan man ikke nedlægge 17 personer. Der har man en mulighed for at smide sig ned eller flygte. Denne episode skulle lægges som grund for en meget strengere straf, Ubetinget fængsel i et par måneder, så kan det være at folk kunne lære det.

Og jeg giver Cody fuldstændig ret i at der skulle være de samme straffe for , at køre ukoncentreret i trafikken. Altså mobil sminkning, osv.
    En bil er et våben i hænderne på sådanne idioter, Han skal i fængsel for evigt,

• #3   6. jan En person der er så skidefuld at vedkommende intet kan , ved det jo godt selv.
    Så i mine øjne, er det Overlagt mord. og burde straffes derefter.

• #4   6. jan Hvis en person bevist dræber en person så er vi i den store strafferamme - 8 -16 år.

Hvis en person sætter sig bag rattet i fuld tilstand eller har taget stoffer, og dræber 2 eller flere så er strafferammen meget mindre.

Jeg har skrevet det før....en påvirket person med sprit og stoffer køre mor og datter ned og dræber dem, og får 6 mdr. ubetinget fængsel, samt køreforbud i 10 år.

Det er for mig også en bevist handling og burde ikke vurderes efter en så mild straframme.

Vi har så nogle som ikke er enig at straf er det rigtige, men som vi kan se så lukrerer dem fra øst over vores slappe holdning til, at de elsker Danmark fordi straffen er så lille, i forhold til den i deres eget land - samt at afsoningen er som at være på et hotel med låste døre.

• #5   6. jan Helt enig Polysl og det er fordi vi i Danmark er belemret med et humanistisk retssystem der konstant overfortolker menneskerettighederne.
    Vores skiftende slappe regeringer tør desværre ikke sige fra overfor denne overfortolkning og derfor har ingen udlændinge respekt for vores retssystem smiley

• #6   6. jan Jeg er helt enig smiley

• #7   7. jan Alle biler skulle udstyres på en sådan måde, at hvis der er sprut i udåndingsluften, kan den ikke starte. Så er vi ud over de problemer.

Der skal alt for meget til, før kortet ryger, bilen inddrages og folk får benlås på eller får en fængselsdom.

• #8   7. jan Finken

Det er jeg ikke enig i, for så kriminalisere du uskyldige fordi andre ikke kan holde sig fra at køre spritkørsel.

Og nej - der skal ikke meget til før at kortet ryger,0.93% er nok til en betinget frakendelse af kortet, og man skal op til en fornyet køreprøve. Samt et anti spiritus forløb som koster kassen.

• #9   7. jan Så krævede ulykken det 7. dødsoffer, endnu en ung pige overlevede ikke de livstruende kvæstelser, hun pådrog sig ved påkørslen.

• #10   7. jan Finken.

Der er jo også folk der kører i en hash rus, eller er på stærke piller, her hjælper en sprut lås jo ikke, så hvordan kommer vi dem til livs?

• #11   7. jan Polysl. Det var så ud fra, at vi skal ned på 0%.

Der kunne sikkert opfindes en dims der kan opfange noget i folks ånde også når det fælder piller og stoffer. Eller en anden hudli dut.

• #12   8. jan Finken

Det er stadig formynderi og kriminalisering overvågning af uskyldige.

Jeg syntes at man hellere skulle lovgive at alle med en spritdom ikke kan købe en bil uden en alkolås og at med en spritdom ikke kan køre en bil uden alkolås. Den største dræber i trafikken er folk med sprit i blodet og ikke dem der køre ræs.

• #13   9. jan Mon ikke den snart er overgået af dem på mobilen?

Når du nu skriver, at den største dræber, er folk med sprit i blodet, så skal der også sættes kraftigere ind. Så i stedet for 0,5 promille, skal den hede 0

• #14   9. jan Finken

Enig - en 0 grænse - men jeg tror ikke det kommer til at ske i nærmere fremtid - da ingen beviser er for at en med 0.5 ikke på betryggende måde kan køre bil. Men jeg tror ikke at en 0 grænse vil gøre at størstedelen vil undgå at køre bil. Vi vil nok snarere se en stigning af folk som nu kan tages for værdier over 0.

• #15   9. jan Der er et par stykker, jeg godt kunne tænke mig at forære sådan en.

profilbillede
Kommentér på:
"Mord i trafikken"

x