{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
247 visninger | Oprettet:

Annella
Annella
Online Tilmeldt:
7. nov 2016
Følger: 1 Følgere: 96 Emner: 321 Svar: 1.934

Skal vi have frivilligt politi? {{forumTopicSubject}}

https://newsbreak.dk/skal-vi-have-frivilligt-politi/

Rigspolitiet skal se på tysk model med at lade frivillige hjælpe politiet. Justitsminister Nick Hækkerup (S) har på initiativ fra DF bedt Rigspolitiet kigge nærmere på tysk politis erfaringer med at sende uniformerede politifrivillige på gaden med peberspray for at skabe mere tryghed i lokalsamfundet. [b]Dårlig idé, siger Politiforbundet./b]

[b]Hvad er din mening om frivilligt politi i Danmark?[/b]

Det er overhovedet ikke en dårlig idé ihvertfald ikke efter de erfaringer det tyske politi har gjort og stadigvæk gør med frivillige hjælpere.

Det frivillig politi i Tyskland er forøvrigt ikke kun udstyret med peberspray men også med håndjern og flertallet med pistoler.

Kommentarer på:  Skal vi have frivilligt politi?
  • #1   23. okt Har de frivillige så en politimæssig uddannelse?

• #2   23. okt Hvis det er en succes i Tyskland kunne det også blive det i Danmark smiley

• #3   23. okt Jeg ville da gerne knalde nogle cyklister, for de kører som vanvittige i København. - Men når jeg hører ordet frivillig arbejdskraft, så er det vel lig med gratis arbejdskraft, og det gider jeg ikke.

• #4   23. okt Er imod frivillig arbejdskraft, så de må uddanne nogle flere politibetjente.

Men i nødstilfælde, som terror og lign., kan militæret vel sættes ind?!

Men permanent, nix, det smager af at de vil spare og ikke ansætte flere betjente.

• Annella
    Annella Online Tilmeldt:
    nov 2016

#5   23. okt Alan og Madonna

jeg forstår ikke jeres holdninger, hvorfor skulle Danmark ikke tage ved lære af andre landes gode erfaringen som nu i dette tilfælde Tysklands erfaringer?

I er sgisme noget forstokkede smiley

• #6   23. okt Jojo, Annella, men jeg har altid gerne ville honoreres for min indsats, så det formoder jeg også andre vil.

Men vil også gerne vide, hvad deres beføjelser er, og om risikoen for korruption er til stede for de kriminelle elementer???

Og de frivillige skal vel cleares først, men det lugter altså af spareøvelse....

• #7   23. okt Lone.

Jeg kan ikke se logikken i at folk skal arbejde gratis, når der er mennesker der går ledige på kontanthjælp eller dagpenge.

• Annella
    Annella Online Tilmeldt:
    nov 2016

#8   23. okt Alan det frivillige politi i Tyskland arbejder ikke gratis, godt nok er de ikke underlagt politiets tarifkontrakt.

• #9   23. okt Overordnet set lyder det som en fremragende ide’, men da vores inkluderende samfund har for uvane at bruge lokale “ex.” bandemedlemmer som lov og ordens vogtere gir jeg ikke fem flade ører for den ide’ smiley

Hvis man udelukkende brugte etniske danskere, der jo ikke er underlagt brødre og fætres kriminelle indflydelse, ville jeg støtte forslaget uden tøven smiley

• Turan A
    Turan A Tilmeldt:
    okt 2019

Følger: 13 Svar: 3
    #10   24. okt Jeg synes det er en tåbelig idé, hvorfor? Fordi at jeg syntes at de skal lad dem der er uddannede gøre deres arbejde, har politiet ikke nok ressourcer til at håndgribe deres opgaver? Siden de skal være frivillige som skal hjælpe politiet?

Vh.
    Turan
    http://agarsblog.123hjemmeside.dk/

• #11   24. okt Cody

ha ha...kommer til at tænke på de kunne bruges ude i Ghettoerne, så vi også kan få en slags forstærket kontrol i det muslimske. Det skal fandme nok gå godt.

Men som sagt så mener jeg ikke man skal begynde at udnævne hjælpe sheriffer, som render rundt og leger parkeringsvagt, hvad mon carpark vil sige til at miste en masse indtægt ved at en peberspray legetøjs politimand render rundt og sørger for ingen parkerer ulovligt. De vil fandme blive skide sure. Danskere og andre vil i den grad ikke respekterer dem iberegnet mig. Prøv lige at løbe mig op i halvfede bæster - går jeg over for rødt kan de spraye som de vil, De får bare fingeren.

Det er muligt det er en succes i Tyskland, men kan ikke læse nogen steder omkring håndtering, samt de ikke kan anholde nogen, ej heller fastholde nogen - så hvad skal de så bruges til? Mange steder har de naboværn som sikre en vej - det er resultatet af at politiet ikke prioriterer indbrud særligt højt for folk er forsikret. Her tænker de bare i penge men ikke det psykiske i at folk har været inde og rode i ens ting. Flere supermarkeder har private til at holde øje med butikken som også er en følge af den her citronkage kaffe slaberas og prioritering.

• #12   25. okt Politiet har i mange år haft hjælp af politi-hjemmeværnet, der jo består af frivillige. Deres primære opgaver har mest været trafikregulering, der er en politiopgave.

Nu er der opstået et problem for politihjemmeværnet, med hensyn til trafikopgaverne, de ikke længere har tid til. De er nu med til at hjælpe politiet med grænsebevogtningen.

Det har betydet, at vi har fået problemer med trafikopgaver, i forbindelse med vore klubbers årlige cykelløb, der hidtil har været varetaget af hjemmeværnet.

Derfor er vi nogle, der er tilmeldt et kursus til trafikofficials, der dermed får bemyndigelse til at at foretage trafikreguleringen ved arrangementet.

Det er da et tiltag, der må ses som en frivillig hjælp til at varetage specifikke politiopgaver.

• #13   25. okt absolut busmann...

Men det er en begrænset opgave til noget specifik som de stort set altid har løst via hjemmeværnet. Grænsebevogtning ser jeg også som ok, for et hjemmeværns opgave er at beskytte Danmark så her må man sige de til fulde opfylder deres opgave. Men vi skal ikke have hjemmeværn i gaderne som render rundt og peberspray befolkningen - den luksus må vi have politiet til og at sætte folk i fut tog.

der er vist ikke noget der hedder politi-hjemmeværnet - eller er jeg ikke opdateret?

• cris7
    cris7 Online Tilmeldt:
    dec 2014

Følger: 16 Følgere: 40 Emner: 81 Svar: 1.482
    #14   26. okt Jeg tror heller ikke på frivilligt politi, det vil ikke fungere.

Der skal uddannes mere politi, hvilket man har forsømt at gøre for tid siden.

Udover det, så bør politiets opgaver ikke være så politiske bestemte, bare for at politikkere kan fremvise statistikker hvor kriminaliteten går ned, for at få flere stemmer.

Alt for mange borgere har mistet tilliden til politiet, fordi de føler sig afvist, og ikke engang orker at anmelde noget, for der sker jo alligevel intet.

Men der sker dét, at mange føler sig afmægtige, ladt i stikken, og derfor vil ty til selvtægt istedet.

Jeg tror virkelig at den enkelt politimand bare ønsker at udføre det arbejde og job, som var grunden til at man valgte det, og ikke et bureaukratisk og politisk arbejde hvor borgere mister respekten.

• #15   26. okt Cris

Der skal stoppes for resultat bonusser som man kunne på læse Fyens.dk, hvor 12 direktører hver fik 67.900 - jeg må indrømme jeg har aldrig forstået hvorfor man skal belønne folk som får løn med bonusser for at gøre deres arbejde.

Dvs. at politi direktøren har et økonomisk incitament som meget vel kan fjerne fokus fra måske mere vigtige opgaver - fordi det vil resulterer i en større bonus.

• cris7
    cris7 Online Tilmeldt:
    dec 2014

Følger: 16 Følgere: 40 Emner: 81 Svar: 1.482
    #16   26. okt Netop Poly. Som jeg også nævnte i et andet oplæg.

Helt enig. Det er så ufint m.m. med alle de bonusser der hersker rundt om.

Kommentér på:
Skal vi have frivilligt politi?

x