{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
232 visninger | Oprettet:

Her bor de afviste - og det skal ikke være pænt, mener minister {{forumTopicSubject}}

http://nyheder.tv2.dk/samfund/2019-03-10-tv-2-fik-adgang-til-udlaendingecenter-som-de-foerste-her-bor-de-afviste-og-det

Forholdene på Udlændingecenter Ellebæk i Nordsjælland, hvor afviste asylansøgere sidder frihedsberøvet i alt fra dage til op mod halvandet år, er nu så ”kummerlige”, at vi ikke længere kan være bekendt at byde nogen dem.

Sådan lyder kritikken fra Ellebæks tillidsmand og fængselsbetjent gennem 25 år, Gert Jensen.

- Det er noget gammelt lort. Jeg vil sige, at i dag er forholdene så ramponerede derinde, så jeg synes heller ikke, man kan tilbyde dem det.

Han peger blandt andet på, at der hænger stikkontakter ud fra væggen, at borde og stole er ødelagte, at cellerne er små, slidte og uden privatliv, og at de indsatte i perioder frivilligt vælger at bo i isolation for at få fred fra ”kaosset”.

TV 2 har som det første tv-hold fået lov til at besøge Udlændingecenter Ellebæk, som huser afviste asylansøgere og andre udlændinge, som ikke har gjort noget kriminelt, men som nægter at rejse hjem.

Også de indsatte, TV 2 har mødt, fortæller, at de har fået nok:

- Det er mere end mental tortur her. De ødelægger dig psykologisk. Jeg ønsker ikke for nogen, at de havner i Ellebæk, for det er ikke et lyksageligt sted, siger 26-årige Andrew Martins, der er flygtet fra Uganda og har være frihedsberøvet i Ellebæk i snart fire måneder.

Fængselspræst gennem 10 år står frem for første gang: Folk går langsomt i stykker

http://nyheder.tv2.dk/samfund/2019-03-12-faengselspraest-gennem-10-aar-staar-frem-for-foerste-gang-folk-gaar-langsomt-i

Det ER sørgelig læsning, hvad præsten fortæller, men hvem kan fortælle mig, hvad der kan/skal gøres for de mennesker, der opholder sig i Ellebæk og nægter at forlade Danmark og rejse hjem?

Jeg mener ikke, der er meget, der kan gøres for dem, det er afviste asylansøgere, der nægter at rejse hjem og dermed tvinger sig til ophold i Danmark, er de utilfredse med forholdene, står det dem frit at forlade Danmark og rejse til deres respektive hjemlande.

Kommentarer på:  Her bor de afviste - og det skal ikke være pænt, mener minister
  • #1   12. mar Cellerne er vel ikke mindre end for kriminelle, og hensyn til at det er nedslidt er de jo selv med til at ødelægge det med hærværk. De afviste siger at de forhold er de slet ikke vant til i Danmark men i andre lande - buhu - så siger de jo selv at forholdende er bedre.

gårdtur 3 gange om dagen - i fængsler har de 1 gang om dagen.

Men hvis de er så trætte af de forhold så står det dem frit at rejse tilbage, og vi vil ikke give dem en gummibåd men en flybillet, se det er da et fair tilbud.

Man har taget den lange rejse fra deres hjemland igennem en masse sikre områder og dog lander de i Danmark og hyler over de ikke mod forventning fik en BMW stillet til rådighed, en bolig til rådighed, et job eller socialhjælp.

De prøver at trætte vores system med at klage til den ene instans efter den anden, og eu og fanden og hans pumpestok.

Så løsningen er at rejse ud for i er uønsket og ulovlige indvandre.

• Madonna M
    Madonna M Online Tilmeldt:
    jan 2019

Følger: 6 Følgere: 7 Emner: 17 Svar: 184
    #2   12. mar En af de afviste påstod i en tv-udsendelse, at han var homoseksuel, og ville bive dræbt, hvis han vendte hjem til oprindelseslandet, men den grund kan vel næppe efterprøves, men hvis det gi'r adgang til DK, står de jo her i hobetal, og de aftaler jo mange gange, hvad der skal siges for at få asyl.

Og det er også usandsynligt, at man højlydt ville tale om sin seksualitet, når man kommer fra de lande, hvor det er forbudt.

Så det SKAL jo ikke være et luksusophold, der frister endnu mere til ophold i DK?

• #3   12. mar Ja jeg må sige at flygtninge skal behandles pænt og selvføleligt skal ting være i orden især alle dem der ikke er kriminelle og dem der er kriminelle skal bare ud af vagten på et splitsekund smiley

• #4   12. mar Nej leon

de skal have vist ladeporten, kriminel eller ej.. hvad er det i grunden de piver over?

de får mad, internet, tv, 3 gårdture, en seng, dyne, hovedpude - resten af hvordan der ser ud er jo deres egen skyld. Hvem gider renovere hvis de smadre det hele igen?

• #5   12. mar Polysl jeg må sige at vi alle gerne vil behandles pænt og 3 gårdture - tænk jeg som troede at de kunne gå frit omkring og jaaaa det kan godt være at de smadre det hele men jeg husker fra min ungdom på Kettrup Gård hvor nogle at de unge også smadret ting og det var heller ikke den gang ok men er sikker på at de fik nyt eller andet når ting gik itu smiley

• #6   12. mar leon

Hvis man lader være med at forny så kan de da hygge sig med at smadre det som er smadret....så kan man bare grine af det. Lang værre at man ligefrem erstatter det og så kan de jo starte forfra. Hvis de vil sidde på gulvet og se alsira så lad dem dog...

• #7   12. mar #3
    Leon

Ja jeg må sige at flygtninge skal behandles pænt og selvføleligt skal ting være i orden især alle dem der ikke er kriminelle og dem der er kriminelle skal bare ud af vagten på et splitsekund.

Da de omtalte nægter at rejse hjem, opholder de sig illegalt i Danmark, og det i sig selv er kriminelt.

• #8   12. mar Jeg forstår ikke hvorfor venligboere ikke hjælper med at vedligeholde centret. Det er her de kan gøre en forskel...
    Måske har de det hele i munden?

• #9   12. mar elena
    venligboere er kun venlige bare de ikke selv skal punge ud.

• Madonna M
    jan 2019

#10   12. mar # 8

Elena, det er også et spørgsmål, om de får lov at komme ind i udrejsecentret...?

• #11   12. mar #10

Madonna, hvorfor ikke? Udlændingecentret er ikke et fængsel, derfor kan jeg ikke se hvorfor det ikke kan lade sig gøre at vedligeholde bygningen med frivilligt arbejdskraft. Stikkontakterne kan i hvert fald repareres, så de ikke længere hænger ude af væggene...

• Madonna M
    jan 2019

#12   12. mar Jo, det er da rigtigt, Elena, men tror ikke Venligboerne er enige i de politiske beslutninger, så myndighederne er måske nervøse for utidigt indblanding, og de er jo ansvarlige for opholdet, og som sådan er det jo kriminelle, når de ikke respekterer myndighedernes afgørelse.

Og 45 personer er forsvundet, og dem kan vi jo ikke ha' illegalt ude i samfundet, for hvad skal de leve af andet kriminalitet, og måske andre uhensigtsmæssige handlinger.

• #13   12. mar dem som forsvinder fra centre spekulere jeg ikke på for de er nok dappet til Sverigstan eller Tyskland. Så lad være med at bruge mandetimer på dem.

• #14   12. mar Ja men hvis de ikke kan få asyl i Danmark af forskellige årsager skal de vel sendes til et andet land - det kan jo ikke kun være de kriminelle udlændinge der kan få lov til at blive på tålt ophold eller fordi de bliver slagtet i deres eget land grundet de grusomheder de har lavet i hjemlandet smiley

• #15   12. mar Det er da muligt, at der er "agenter", der har lovet dem, at de i Danmark er berettiget til luksus hotelophold, så længe de ønsker det.

At de sidder der, i mange måneder, er da deres egen skyld: De kan da bare "pikle" hjem. Det kan da kun gå for langsomt.

Den med, at de trækker "homo-kortet", er noget, de er instrueret i af deres "rådgivere".

• #16   13. mar
    Der er noget der skurrer i mine ører, det er at der kommer mennesker til vores land som er forfulgte i et land hvor der ikke er noget som helst retssystem der fungerer, der er det kun jungleloven der gælder.
    De søger så til vores land for at få del i vores liv og vores demokrati, men når så der bliver lavet en undersøgelse af deres sag som koster dyrt , med tolk, dommer og ophold med kost og logi, ja så nægter de at efterfølge vores regler og demonstrer som et uopdragent barn, siger nej og hærger det center de bor på. For der er mange eksempler på at de selv er skyld i de forhold de lever under.
    Efter min mening har de fået behandlet deres sag på en grundig og saglig måde, og alligevel nægter de at forlade det sted som de foragter . Okay vil nogle sige , de bliver slået ihjel hvis de vender tilbage, men det er så en påstand de kommer med for at få lov til at blive, Der er så mange eksempler på at der er et utal der ikke har noget at frygte, de er bekvemmeligheds flygtninge.
    Jeg synes at det er et pænt træk at vi giver os tid og resurcer til at behandle hver sag. men når så alle undersøgelser beviser at de trygt kan vende hjem så skal de dælen dylemig også følge vores regler og love, vi har ikke råd til at huse alle verdens uretfærdigt behandlede, der er også nogen på hjemmefronten der har krav på hjælpekassens indhold.

• #17   13. mar militær transport fly kan stærkt anbefales

• #18   13. mar Et af de fly med en stor bagdør?
    Så kan de få et stykke stof bundet på ryggen.

• #19   13. mar Der er 27 mio. indbyggere i Uganda, og mindst 1% er homosexuelle, hvis man skal tro på statistikker.
    Et kort regnestykke viser at det kunne være 270.000 potentielle asylansøgere med det samme forklaring som Andrew Martins.

• #20   15. mar Nogle flygtninge er kreative med at deponerer deres pas et eller andet sted i Danmark så man ikke kan finde dem - de siger jo de kommer fra et helt andet land end passet er udstedt i - og netop homo kortet trækkes, men det dur ikke som flygtning for at være seksuel anderledes er ikke karte blanc.

Imens så hygger nogle flygtninge sig med overfald, indbrud, tyveri, røveri - som nok i deres hjemland takseres med at man hugger hånden af. Vi i Danmark skulle hugge hovedet af, men det må vi jo ikke af hensyn til konventionerne.

Kommentér på:
Her bor de afviste - og det skal ikke være pænt, mener minister