{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
242 visninger | Oprettet:

Fængsler: Livstidsfanger kan blive desperate uden dating {{forumTopicSubject}}

https://jyllands-posten.dk/indland/politiretsvaesen/ECE11160383/faengsler-livstidsfanger-kan-blive-desperate-uden-dating/

DF fremsætter fredag forslag om at fratage livstidsfanger ret til at date og møde nye folk, mens de afsoner.

Med beslutningsforslaget beder blandt andre Dansk Folkepartis retsordfører, Peter Kofod, justitsministeren om at undersøge mulighederne for at begrænse livstidsdømte i at skabe nye relationer til folk uden for fængslet.

Kofod er nemlig stødt over, at mediet B.T. eksempelvis har kunnet berette, at drabsdømte Peter Madsen fik besøg af fire kvinder, mens han afsonede i Storstrøm Fængsel.

- Jeg synes, det er uhørt, at nogle af de mennesker, der har begået nogle af de værste forbrydelser, kan have gang i datingtilværelsen i fængslet.

Livstidsfanger skal ifølge Kofod udelukkende kunne få besøg af familie og gode venner.

Hvad er din mening om DF's forslag?

Det er ikke tit, jeg er enig med DF's forslag, men i dette tilfælde er jeg det, men jeg tror ikke på forslaget kan gennemføres, da efter Menneskerettighedskonventionen selv de værste kriminelle (masse) mordere har rettigheder.

Kommentarer på:  Fængsler: Livstidsfanger kan blive desperate uden dating
  • #1   31. jan De kan ikke blive hvad de allerede er.
    Men forslaget er fornuftigt, men næppe gennemførligt.

• Claus G
    Claus G Hjælpe-administrator

Følger: 3 Følgere: 19 Emner: 23 Svar: 831
    #2   31. jan Nu sad jeg igår aftes og så en dokumentar om Peter Lundin.
    Jeg synes det er skræmmende hvad indsatte har lov til, selvom de i princippet er frihedsberøvet.
    Jeg tilslutter mig at det er et godt forslag, men det er desværre nok ikke noget der kan eller bliver vedtaget.
    At Peter Madsen har haft kvinder på besøg, og det ikke er blevet bremset, taget i betragtning hvor sindssyg han er, det er mig en gåde. Det er jo lidt som at sætte en ulv til at vogte får.

• Madonna M
    Madonna M Online Tilmeldt:
    jan 2019

Følger: 5 Følgere: 3 Emner: 8 Svar: 299
    #3   31. jan Kan heller ikke se formålet med, at livstidsfanger skal kunne forlyste sig med dating, og retten til efterflg.underholdning med retten til møder med dem i fængslet.

• #4   31. jan Det lyder fuldstændigt skørt, at livstidsfanger skal have nogen som helst mulighed for at date!
    Ikke mindst når der er tale om fanger der har slået deres 'date', partner eller kone ihjel! Hvilket både Madsen og Lundin har. Lundin har endda fået lov at gifte sig, og, få barn. Trods det at han har slået to børn ihjel, parteret dem, og smidt dem ud med skraldet.

Jeg forstår slet ikke de kvinder der overhovedet har noget ønske om at date sådanne mennesker? Noget må være galt med dem!

De kan få besøg af familie og nære venner, men heller ikke andet. Dateting absolut ikke!
    Hvis det skal komme an på at fængselspersonalet derfor har problemer med håndteringen af disse fanger, så må der flere til, eller 'lås og slå, nøglen væk'.

Det må være så forfærdelig for pårørende, at skulle se at en gerningsmand skal ha' lov til at 'leve et nogenlunde normalt liv', mens et offer ikke fik lov til det!

• #5   31. jan Svært at fatte, men Lundin nåede at blive gift to gange og skilt de ene gang siden han begyndte af afsone sin straf. Hvis jeg ikke tager fejl, fik han også et barn i den tid. Fuldstandig absurd.

Men hvorfor vælger en kvinde at date en morder, det er heller ikke til at forstå.

• Madonna M
    jan 2019

#6   31. jan # 5

Nogle kvinder tror de kan 'redde' mænd, der har fået en straf og er fængslet, så det er måske ligefrem en mor-rolle, de påtager sig, andre er så langt ude, at de bare vil ha' bekræftelse fra en mand/mænd, så de er totalt ukritiske.

• #7   31. jan #6 Du har ret.

Sjovt nok er der ingen fange af den kaliber , der blev reddet på den måde af en naiv kvinde , men de prøver alligevel...

• #8   31. jan # 5

........eller 5 min. berømmelse i medierne

• #9   31. jan #7
    Det er vist mere kvinderne, der står til at skulle reddes, efter de har indladt sig på typer som Lundin og andre af samme kaliber.

• Claus G

#10   31. jan De kan da få 5 min berømmelse ved at tage til hårknuderally på Damhuskroen !

• #11   31. jan #10

hårknuderally

hvad i alverden er det nu, det ord har jeg aldrig før hørt, jeg har en lumsk mistanke om, at det har du heller ikke, du har bare copypastet det et eller andet sted, og lader nu som om, det et af dine guldkorn, du kommer med

• Claus G

#12   31. jan Hårknuderally = enkebal eller singlefest Det er go' gammeldaws slang. Og der er mere hvor det kommer fra, da slangordbogen er uden copyright

• Madonna M
    jan 2019

#13   31. jan Claus mener ÅRknuderally....på den jyske ambassade.

• #14   31. jan Det ord har jeg aldrig hørt før, det må være en mangel i min skolelærdom

• Madonna M
    jan 2019

#15   31. jan Jeg ved ikke om det eksisterer stadig, men det var slangudtryk for Damhuskroens enkeballer...

• Claus G

#16   31. jan Det eksisterer vist stadig Madonna. Og jeg tænker da det ville være bedre for de kvinder, at besøge "Dammeren", i stedet for en Peter Kanin (hov, Lundin) eller Peter Enpåkassen (Hov igen, Madsen). Sjovt som de hedder Peter alle sammen. Nu bliver jeg helt bange for at ringe til Leasy !

• Madonna M
    jan 2019

#17   31. jan Ja, hos Leasy sender de jo Peter...

• #18   31. jan Efter det jeg har hørt hedder det Klamydiaslottet og ikke Damhuskroen.

• Madonna M
    jan 2019

#19   31. jan Apropos Damhuskroen, så har jeg aldrig været der, selvom jeg er født og opvokset i nærheden, kun i "Dueslaget" lige om hjørnet.

Men min far har været der til en firma-julefrokost og der blev mændene jagtet, så han kom hjem før tid, og vi grinede,da han fortalte om 'staklerne', der for at tiltrække 'havde hejset det hele op under hagen'...

• Madonna M
    jan 2019

#20   31. jan # 18

Ja, der kunne man sandsynligvis redde sig mange 'kønne sygdomme'...

• #21   31. jan #19 det var så dagens tilbud på kroen.

• Claus G

#22   31. jan Jeg har aldrig været der, men har hørt samme historier som dig Madonna. Det var der trængende isdronninger og polar konger gik til bal.

• Madonna M
    jan 2019

#23   31. jan Ja, og hvis der var dameinklination, så SKULLE manden danse med hende, ellers skulle han gi' en omgang, enten til hele salen eller musikken.

• Claus G

#24   31. jan Det lyder dyrt Så er det nok billigere at date en i fængsel på livstid, hvis man altså slipper levende væk fra det.

• Madonna M
    jan 2019

#25   31. jan ..og navnet Den jyske ambassade' kom af, at mange jyske forretningsfolk skulle ud og finde en dame for en nat, og det var jo nok også en billigere løsning end Istedgade og omegn.

• Claus G

#26   31. jan Og jeg kender et par sælgere fra jylland og fyn, som benyttede sig af den mulighed Jeg har fået fortalt mange af de historier hehe.

• #27   31. jan Sikken kredese i har færdes i , det kan jeg slet ikke tale med om, jeg kender kun Damhuskroen af navn og udefra.

• Claus G

#28   31. jan #27
    Ja der har været både isdronninger og polar konger i familien, og sikke nogle historier de kan. Men det gør jo også at det er nemt for mig at spotte dem nu, og heldigvis for det. Uden at det skal lyde fordømmende, for de må da gøre hvad der passer dem, bare de ikke tager "røven" på andre

Kommentér på:
Fængsler: Livstidsfanger kan blive desperate uden dating