{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
121 visninger | Oprettet:

Politiet skal ikke kalde bilist for dum: Bøde på 4000 kr. skaber debat {{forumTopicSubject}}

https://ekstrabladet.dk/nationen/politiet-skal-ikke-kalde-bilist-for-dum-boede-paa-4000-kr.-skaber-debat/7463941

En ting er at få en bøde på 4000 kr. for at køre for hurtigt og tale i mobiltelefon. Men skal man også finde sig i at blive kaldt 'dum'?

Bilisten blev nemlig fanget af politiets fotovogn på Lunderskovvej med foden trykket alt for hårdt ned på speederen og mobilen i hånden, og det fik politiet til at kalde hans kørsel for 'dumt og farligt'

Må politiet skrive at en bilist har opført sig dumt og farligt?

Når og hvis det er tilfældet, synes jeg, det er helt i orden, det svarer jo til bilistens kørsel som i dette omtalte tilfælde.

Kommentarer på:  Politiet skal ikke kalde bilist for dum: Bøde på 4000 kr. skaber debat
  • #1   9. jan Politiet må gerne sige at en bilist har opført sig dumt ( hvis de har vel at mærke bevis for det) men ikke kalde bilisten for dum..
    Det er en nuance

• Claus G
    Claus G Hjælpe-administrator

Følger: 1 Følgere: 15 Emner: 12 Svar: 636
    #2   9. jan Lige præcis Elena. Det var hændelsen der var dumt og farligt, og så kan man jo så fortolke bagud for hændelsen, dvs hvad der var årsag til hændelsen
    Jeg kan ikke se at der er noget galt i det opslag politiet lavede.

• #3   9. jan Elena andet gjorde politiet heller ikke se selv:

• #4   9. jan Yep, de har ikke gjort noget forkert, synes jeg.

• #5   9. jan Mener ikke opslaget skal fortolkes som at bilisten er dum, mere hans handlinger

• #6   9. jan Jeps polysl men du ved krænkelseskulturen har fået fodfæste, så mon ikke ham der fik bøden, har læst politiets meddelelse på twitter og nu blæser kommentaren op til noget, den slet ikke er?

• #7   9. jan #6

jo men mon ikke han bliver mødt af andre i kommentar sporet som mener han er uansvarlig, dum, en fare for andre.

Men som bilist kan jeg da heller ikke sige mig fri for at handle dumt og uansvarlig, da jeg køre alt hvad Min Ford Granana 2,6 Gia( ombygget 2,3) mod Tyskland for at handle ind, og alt den kunne trække til en Færge og mon ikke alle har kørt over det tilladte flere gange. Men har dog aldrig fået en færdselsbøde dog 4 parkeringsbøder i min tid som billist indtil nu.

Men er der ikke noget bedre når en v6 får lov at arbejde i fred

• #8   9. jan Ja alle kan være dumme og det må denne bilist så betale sig fra

• #9   9. jan Ham Marcus er en idiot!

For det er rent faktisk både hans handling, og HAM som er dum.

Hvis han ikke kan tåle at få det sagt eller skrevet er der noget galt med ham. For han har sat andres liv og lemmer på spil, og så føler HAN sig krænket!

Kommentér på:
Politiet skal ikke kalde bilist for dum: Bøde på 4000 kr. skaber debat