{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
215 visninger | Oprettet:

Nyheder {{forumTopicSubject}}

Nu mener jeg ikke, vi bliver overøst med gode nyheder, men her ER en GOD nyhed:

https://jyllands-posten.dk/indland/politiretsvaesen/ECE11107317/statsministeriet-bekraefter-said-mansour-er-overdraget-til-marokko/

Dansk politi har sent fredag aften overdraget den terrordømte Said Mansour til de marokkanske myndigheder.

Det bekræfter Statsministeriet.

- Jeg er meget tilfreds med, at vi med udsendelsen af Said Mansour sender et klart signal til omverdenen, udtaler statsminister Lars Løkke Rasmussen (V).

- Said Mansour er terrordømt, udvist og hører ikke hjemme i Danmark. Derfor er det fantastisk, at han nu er sendt hjem til Marokko. Det er helt afgørende for danskernes retsfølelse, siger Samuelsen.

- Dybt kriminelle udlændinge, der undergraver vores værdier, og endda fremmer terror, har ikke nogen plads i det danske samfund, tilføjer han.

Tidligere fredag oplyste Radio24syv, at den 58-årige Mansour klokken 17.40 blev sat på et passagerfly fra Københavns Lufthavn mod Casablanca i Marokko.

Said Mansour blev i 2015 af Østre Landsret idømt fire års fængsel for at opfordre til terror og hylde al-Qaeda.

Han blev samtidig frataget sit danske statsborgerskab og udvist for bestandig. Det blev stadfæstet af Højesteret i 2016.

Jeg håber, at det kun er begyndelsen på udvisning af kriminelle udlændinge og flere følger efter. Meeeeen bare det ikke får et efterspil for den Europæiske Menneskerettighedsdomstol, hvor Danmark dømmes til at tage den 'stakkels Mansour- tilbage, da udvisningen er i konflikt med Danmarks internationale aftaler bl.a. Menneskerettighederne.

Din mening?

Kommentarer på:  Nyheder
  • #1   5. jan "Said Mansour blev i 2015 af Østre Landsret idømt fire års fængsel for at opfordre til terror og hylde al-Qaeda."

Utroligt, at manden kan opfordre til terror og hylde ovennævnte, og så samtidig var bange for at være bange for at vende hjem til tortur???

• #2   5. jan "Som alle andre der bliver returneret kommer han da lynhurtigt tilbage til sit lille dukkeland ellers ville han da være dum. "

• #3   5. jan ja elizabetta det er jeg nemlig også bange for, han gør.

• #4   5. jan Hvis han ikke vil Danmark noget godt skal han forblive i sit eget hjemland

• #5   5. jan Ja, langt om længe lykkedes det at få ham ud.

Forsvaren havde jo ellers procederet for at han ikke kunne udvises da han har kone og børn her, og dermed stor tilknytning til DK. (11 familiemedlemmer).

Det blev afvist, da børnene med første kone er voksne, at barnet med tredie kone blev undfanget mens han var i fængsel.

• #6   5. jan Juble, Juble! En dejlig nyhed at begynde det nye år med!

Jeg ville rigtig gerne have set hans fjæs, da politiet hentede ham og smed ham på flyet. Han har sikkert aldrig troet, at det ville ske.
    Men manden bør da være glad for, at han nu er meget nærmere på dem han hylder, og skulle hans familie mangle ham, så kan de jo følge efter.

• #7   5. jan Det var også en god nyhed at Suab Khan blev smidt ud af landet. Selvom hans sag skal prøves ved EU menneskerettigheds-domstolen.

• Claus G
    Claus G Hjælpe-administrator

Følger: 1 Følgere: 15 Emner: 12 Svar: 636
    #8   6. jan Jeg synes det er fint at der kommer en konsekvens af den udsmidning han havde hængende over ørerne. Og jeg synes det er dejligt at der bliver statueret et eksempel. Så må Danmark tage slåskampen med EU m.fl bagefter. Stående klapsalve her fra.

• #9   6. jan Stående klapsalve her fra.

Den tilslutter jeg mig.

• Claus G

#10   6. jan Det bliver spændende at følge det, om der kommer en påtale for at han er blevet sendt hjem. Af princip, så kunne det jo faktisk bane vejen til Levakovic familiens exit ud af Danmark.

• #11   6. jan Jeg er bange for, at det ikke er så ligetil, men jeg ved det ikke, vi havde for et par måneder siden samme tilfælde som Mansour, det var en tuneser, der også havde siddet i fængsel, senere blev han udvist, men sørme om Tyskland ikke måtte hente ham tilbage, så nu lever han her igen, men sagen er endnu ikke afsluttet, den er igen kommet for en domstol.

• Claus G

#12   6. jan Det er aldrig nemt med udsmidninger og hjemsendelse. Der er en masse internationale love der spænder ben. Det er ærgerligt at det skal være så omstændigt. Men lad os håbe at hjemlandet får glæde at deres terrorist.

• #13   7. jan Der er godt nok noget jeg IKKE forstår!

Fx. 3 terrorister bliver snart løstladt fra fængsel i Sverige, efter at have udstået 2/3 dele af straffen. Hvorefter det bliver nævnt at sådan er det også i DK.

Jeg har altid haft forståelsen, at 2/3 dele af straffen, KUN kan komme på tale og blive eftergivet hvis man ikke tidligere var dømt, eller hvis det blev påvist af personen selv, udviste en tydelig 'omvending' til en anden livsform.

Nu lader det til at være en general metode, eller?

• Claus G

#14   7. jan Var det det som man førhen kaldte "løsladt før tid, pga god opførsel"?

Jeg har aldrig rigtig sat mig ind i lovgivningen vedr fængsel og afsoning. Jeg var derfor ikke klar over, at der var en regel for 2/3 straf.

• #15   7. jan Ja, det hed førhen ligende som, 'løsladt ved god opførsel'.

Størstedelen af indsatte idag, bliver løsladt efter at have afsonet 2/3 dele af deres straf.

Hvilket jeg ikke forstår? Eller kender grunden til?

For det kan være hardcore kriminelle, som spritbillister.

Kommentér på:
Nyheder