{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
139 visninger | Oprettet:

Claus G
Claus G Hjælpe-administrator

Følger: 1 Følgere: 15 Emner: 12 Svar: 636

Nye love og regler for bilister {{forumTopicSubject}}

Der er jo kommet nogle nye love og regler for bilister og motorcyklister m.fl. her pr 1/1 2019.

Vidste du feks at det koster 250kr pr døgn, for manglende ansvarsforsikring på et køretøj, hvor en sådan er lovpligtig.

Det er ikke længere muligt at få dispensation til at køre uden styrthjelm, som man ellers kunne få tidligere ved sin læge, hvis man havde en lidelse, der gjorde man ikke kunne have hjelm på.

P-bøder (ikke at forveksle med p-afgift) stiger for tunge køretøjer, dvs køretøjer der har totalvægt på over 3500kg. Bøden stiger fra 510kr til 2040kr.

Der er flere regler på vej, bla klip i kørekortet ved brug af håndholdt mobil, GPS, ipad og lign under kørsel.

Ligeledes er der planer om at hæve skrotpræmien på ældre dieselbiler.

Jeg synes ændringerne er gode. Skulle jeg vælge noget at tilføje, skulle det være højere bøder til cyklister der ikke har korrekt lygteføring, højere bøder for at ignorere trafiklys og skiltning generelt, og klip i kortet samt højere bøde for at undlade at holde til højre.

Hvad synes du om de nye regler og love?

Kommentarer på:  Nye love og regler for bilister
  • #1   2. jan Enig i mange ting dog ser jeg en regelsætsjungle jeg ikke bryder mig om - en forenkling er ok men eksempelvis talen om at køre uden styrt hjelm hvis der for findes en attest der gør at du må køre uden - bør det forblive sådan

Kommentér på:
Nye love og regler for bilister