{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
257 visninger | Oprettet:

Fra 1. januar 2019 må du have en peberspray i dit eget hjem {{forumTopicSubject}}

https://ditoverblik.dk/loven-vedtaget-nu-maa-du-snart-have-en-peberspray-i-dit-eget-hjem/

En stribe andre EU-lande har for længst tilladt peberspray, og nu har et flertal i Folketinget sagt ja til, at personer over 18 år pr. 1. januar 2019 må have en peberspray i eget hjem, så de kan forsvare sig, f.eks. i forbindelse med et røveri.

Dansk Folkeparti ser på sigt gerne, at loven udvides, så peberspray også kan bruges til selvforsvar udenfor hjemmet:

”Vi har aftalt, at vi evaluerer loven efter 1-2 år. Så ser vi, hvordan det er gået. Hvis det går godt, hvad jeg tror det kommer til, så vil vi anbefale, at loven udvides,” siger Peter Kofod.

Hvad er din mening om tilladelse af peberspray i eget hjem?

Den bedste lov jeg længe har hørt, at Folketinget har vedtaget. Peberspray har i mange år været tilladt hos os i Tyskland ikke kun i hjemmet, jeg har ikke hørt om tilfælde af misbrug af sprayen, derimod har brugen af den forskånet mere end en ung pige/kvinde for voldtægt.

Og så er der forøvrigt langt farligere våben i et hjem end en dåse peberspray bl.a. knive og sakse.

Vi selv har peberspray-dåser at stå forskellige steder i huset, og jeg har altid en dåse med, når vi færdes ude.

Kommentarer på:  Fra 1. januar 2019 må du have en peberspray i dit eget hjem
  • #1   26. dec 2018 Det var da årets bedste nyhed, hvor køber man mon sådan en.
    Håber ikke voldtægtsforbryderne anskaffer en og bruger den i nattelivet for at få et let offer....

• #2   26. dec 2018 Elizabetta - du kan købe sprayen hos godkendte våbenhandlere, da peberspray falder under våbenloven.

• #3   26. dec 2018 Der er en jagtbutik i nærheden, de har jo geværer....prøver der...

• Claus G
    Claus G Hjælpe-administrator

Følger: 1 Følgere: 15 Emner: 18 Svar: 662
    #4   26. dec 2018 Jeg må tilstå at jeg har peberspray i hjemmet.
    Jeg købte for et par år siden et par dåser i Tyskland. Har dem dog aldrig med mig.
    Jeg synes det er skønt at det forslag er vedtaget. Spørgsmålet er bare om der kommer en form for kontrol med det, om folk der køber det, skal registreres.

• polysl
    polysl Online Tilmeldt:
    dec 2014

Følger: 9 Følgere: 187 Emner: 398 Svar: 5.646
    #5   26. dec 2018 Peberspray er indbefattet af våbenloven, så skal folk ansøge om våbentilladelse ved køb af peberspray?

• Nasty
    Nasty Tilmeldt:
    okt 2016

Følger: 1 Følgere: 18 Svar: 380
    #6   26. dec 2018 Til nu har jeg brugt en hårspray i taskestørrelse, som jeg altid har med mig i jakke- frakkelommen. Den bliver nu skiftet ud med den ægte vare.

• #7   26. dec 2018 Ja jeg må sige at det er sørgeligt at vi i Danmark har behov for at have et eller andet forsvarsvåben i hjemmet og jo jo jeg har selv flere forsvarsvåben i eget hjem og om jeg skal have en peberspray vides ej med sikkerhed

• Nasty
    Nasty Tilmeldt:
    okt 2016

Følger: 1 Følgere: 18 Svar: 380
    #8   26. dec 2018 Leon!
    Jeg har også to slags bats stående, et fladt og et rundt. Jeg har forberedt mig på snart at kunne lære sønnesønnen at spille rundbold og langbold henne i parken. De står i paraplystativet lige inden for entredøren.

• Claus G

#9   2. jan Som jeg forstår loven, så kan der gives særlig dispensation til at man må medbringe peberspray i det offentlige rum, hvis man er særligt udsat eller truet.
    Ligeledes kan peberspray kun købes i en registreret våbenhandler her hjemme. Men spørgsmålet er så bare om der føres en registrering med hvem der køber peberspray. Ellers kan man jo i princippet bare købe dem i Tyskland.

• polysl
    polysl Online Tilmeldt:
    dec 2014

#10   2. jan Nu tror jeg ikke man lovligt kan indføre peberspray i Danmark som købt hos Otto Duborg, og de er vel ikke våbenhandler - så det hjælper ikke at man vifte med kvitteringen som bevis.

Men selvfølgelig kan de købes og indføres fra våbenhandlere overalt fra EU.

• Claus G

#11   2. jan Nej naturligvis ikke. Det var netop derfor jeg stillede spørgsmål til hvordan man ville kontrollere det
    Om det er en politigodkendelse der skal til, eller hvad kontrollen består af.

• polysl
    polysl Online Tilmeldt:
    dec 2014

#12   2. jan Ved så ikke om man skal have en våbentilladelse til peberspray, så meget har jeg ikke læst af den nye lov. Men jeg kan godt forestille mig at der skal.

• Claus G

#13   2. jan Tænker man får en personlig tilladelse/dispensation af politiet når man køber en peberspray. Ellers kan jeg ikke helt lure hvordan de vil holde kontrol.

Kommentér på:
Fra 1. januar 2019 må du have en peberspray i dit eget hjem