{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
299 visninger | Oprettet:

Claus G
Claus G Hjælpe-administrator

Følger: 1 Følgere: 15 Emner: 12 Svar: 636

Klip i kørekortet? {{forumTopicSubject}}

Nu er det endeligt vedtaget at det giver et klip i kørekortet, hvis man fanges i at sidde med mobilen i hånden, under kørsel, som fører.

Jeg har ventet længe på denne straf blev godkendt og vedtaget. 1500kr i bøde, som det hidtil var, har ingen eller meget lille respekt hos den Danske befolkning.

For min skyld, kunne de bare klippe kørekortet i stykker og sætte folk i fængsel, når de helt bevidst vælger at ignorere andres liv i trafikken. Jeg synes det er fælt, at straffen ikke er højere end den er. Det er godt nok ærgerligt at det konstant koster liv. Helt på ligefod med de mennesker der er bange for at køre i mørke, på broer, i tåge, i regn, i hård vind m.m. De burde aldrig have haft kørekort eller burde være modne nok til at aflevere kørekortet, vidende om at de ikke er dygtige nok i trafikken, til at færdes blandt medtrafikanter.

Hvad tænker du om indsnævret vilkår, i henhold til færden i trafikken her i Danmark?

Kommentarer på:  Klip i kørekortet?
  • #1   13. dec 2018 Dødsstraf ville ikke være for meget......

• Claus G

#2   13. dec 2018 Virkeligt seriøst svar....

• #3   14. dec 2018 Jeg tror nok vi alle har oplevet en som sidder og roder med et eller andet i bilen, og som cyklist, scooterist flytter man sig lang væk fra den kolbøtte.

En i familien har fået 4 bøder for at bruge mobilen under kørsel som jeg mener er total uforsvarligt og tilsidesættelse af andres sikkerhed. Et klip mener jeg er billig samt bøden, her vil jeg mene at en kontrolleret køreprøve ville hjælpe en del med at blive klogere.

//Citat
    mennesker der er bange for at køre i mørke, på broer, i tåge, i regn, i hård vind m.m. De burde aldrig have haft kørekort eller burde være modne nok til at aflevere kørekortet.
    //citat slut

Nu er jeg noget natteblind, så jeg køre så ikke om natten, så derfor er der ingen grund til at aflevere kørekortet. Hvad der er værre er at det er lovligt at køre med sommerdæk om vinteren - det er da hul i hovedet. Men sådan er der flere ting.

Hvis man skulle gå til yderlighederne i straf så kunne man fylde fængsler op så hele Danmark var et stort fængsel, det gælder jo alle trafikanter - som mere eller mindre bare gør som det passer dem. Så det ville nok ikke være en brugbar løsning.

Men en straf for 3 klip ville jeg syntes skulle udløse en ubetinget fængsel, for så har man åbenbart ikke lært noget.

• Claus G

#4   14. dec 2018 Straffen kommer jo desværre prompte når den natteblinde rammer en om natten, eller eftermiddag her i vinteren. Det er lige så slemt som spritkørsel. Forskellen er bare straffen, men udgangspunktet er jo oftest fatalt. Så der, er jeg ikke enig. Der er det dybt uansvarligt at begive sig ud i trafikken. Hvad enten man er bange for broer, sidevind, nedbør eller mørke.
    Det handler om andres sikkerhed, ikke om hvad man selv mener man er i stand til. Det er lige præcis der min bekymring ligger. En spritter mener nok også at personen kan køre, det går jo nok som det har gjort i 20 år. Men pludselig så er personen skyld i et uheld, fordi personenen overvurderede sine evner.
    Ligeså er det jo med dem der taler i mobil under kørsel, eller skriver sms eller mails. Det er jo lige farligt.

• #5   14. dec 2018 3 klip i kørekorter for at sidde med mobilen i hånden under kørsel, er en alt for mild straf, kørekortet skulle fratages dem for tid og evighed.

• #6   14. dec 2018 polysl

Nu er jeg noget natteblind, så jeg køre så ikke om natten, så derfor er der ingen grund til at aflevere kørekortet. Hvad der er værre er at det er lovligt at køre med sommerdæk om vinteren - det er da hul i hovedet. Men sådan er der flere ting.

Jeg er også natteblind, så jeg undgår så vidt muligt, det kan lade sig gøre at køre om natten, og hvis jeg enkelte gange er nødt til at køre om natten, snegler jeg mig afsted.

Er det ikke pligt/EU-lov at skulle køre med vinterdæk? jeg mener ja men jeg ved det ikke, hos os i Tyskland er det pligt, og det har også noget med bilforsikringen at gøre, kører en med sommerdæk om vinteren og er involveret i et uheld/ulykke betaler forsikringen kun 60% af skaden.

Vi kører med helårsdæk, det hang os langt ud af halsen at skulle skifte dæk 2 gange om året.

• #7   14. dec 2018 Det hænger også mig ud af halsen, først at få tid, køre 20 min. og tilbringe en halv time min., og vente på værkstedet skifter dæk 2 gange årligt.

Hvordan fungerer det med helårsdækkene?!

• #8   14. dec 2018 Hvordan fungerer det med helårsdækkene?!

Madonna

dem kan du da bare bestille og få sat på bilen.

Vores nuværende bil er fra maj 2017 og da vi bestilte den, bestilte vi helårsdæk på den, og det sjove var, da vi hentede bilen. lå 4 sommerdæk i bagagerummet, vi spurgte vores sælger, hvad i alverden vi skulle bruge dem til, han svarede at de hørte til bilens originaltilstand.

For at gøre en lang historie kort, vores sælger solgte sommerdækkene for os på eBay og han fik 20% af salgsprisen.

• #9   14. dec 2018 Der bør også gives hård straf til cyklister, som sidder med 'hovedet begravet' i deres mobil uden at ænse at der er andre cyklister i deres nærhed.

Har selv ofte oplevet dette, hvor enten jeg selv eller andre har været i stor fare for at komme til skade.

• #10   14. dec 2018 "dem kan du da bare bestille og få sat på bilen."

Annella

Det jeg tænkte på var, om man kan fornemme en forskel, f.eks. at man føler sig lige så sikker med helårsdækkene som med vinterdækkene, eller måske endda mere sikker i dårligt føre...?!

• #11   14. dec 2018 #10
    vinterdæk versa sommerdæk

https://bit.ly/2EtrKdd

• #12   14. dec 2018 #9
    Jeps Cris

helt rigtigt, hvad angår cykklister med snuden nede i mobilen, i Tyskland er det sådan, hvis disse cyklister bliver taget af politiet, bliver de behandlet som bilister, hvis de har kørekort får de minus-punkter i Flensborg (klip i Danmark).

Og vi har meget politikontrol hvad angår cyklister i storbyerne som her i Berlin.

• #13   14. dec 2018 Ja Madonna man mærker en forskel ved at køre med helårsdæk, de er mere støjende end de normale sommer/vinterdæk, og man bruger mere benzin ved at køre med helårsdæk.

Jeg har ikke følelsesen af, at de er mere sikre end vinterdæk i sne og på glatte veje.

• #14   14. dec 2018 FDM havde for et par år siden helårsdæk med i en omfattende undersøgelse af vinter dæk.
    Det viste sig at der var helårsdæk der lå midt i undersøgelsen og adskillige vinterdæk der var væsentlig ringere end de bedste helårs dæk.
    Så man må formode at en stor procent del af biler med vinterdæk faktisk faktisk er dårligere stillet end dem der kører på helårs dæk.
    De helårs dæk der kan købes i dag skulle værre endnu bedre.
    Og så var der klipene i kørekortet som forsvandt sporløst.

Kommentér på:
Klip i kørekortet?