{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
704 visninger | Oprettet:

Meninger i indlæg på online aviser {{forumTopicSubject}}

En beboer blev vækket kl.6 om morgenen fordi der var en kommunal arbejder som brugte en løvblæser tidlig om morgenen.

Hun klagede til kommunen som lovede bod og bedring.

Næste gang var det kl.7 fint nok.
næste gang var det kl. 5.45
næste gang var det kl. 6

Tråden gik så i gang med at hun bare kunne bruge ørepropper.
Små sko.
hun vil bare gøre opmærksom på sig selv.
der skrabes jo også sne om vinteren på ukristelige tidspunkter
Du er sart
få dig et liv.
blev du forkælet som lille?

Det morsomme var at folk slet ikke hæftede sig ret meget i tidspunkter - dog en gjorde som skrev skrabes jo også sne om vinteren. Nu er der jo forskel i nødvendighed at der skrabes sne, for ellers gik samfundet i stå, men at blæse løv kl. 5.45 eller kl. 6 må da siges at være pløk åndssvagt.

Og det er så ikke de eneste sjove kommentar spor på den avis, for mange skæmmer kun overskriften og løber hurtig igennem indlægget uden at fatte en bølgehat.

De ryger bare ud med en eller anden dumsmart bemærkning.

Men sandheden er at kvinden føler sig generet af støj på de mærkelige tidspunkter, kommunen vasker hænder og siger at arbejdet er udliciteret da hun igen klagede- tjo - men det er da stadig kommunens ansvar.

Jeg ville da også blive stik tosset at nogen kl. 5.45 begynde at bruge en borehammer til et terasso gulv, eller andre larmende opgaver.

Kl. 7 er et rimeligt tidspunkt at der larmes, der er de fleste oppe alligevel -


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Meninger i indlæg på online aviser
  • #1   18. nov 2018 Polysl enig kl:05:00 eller kl:06:00 er ikke et fair tidspunkt at larme på men hvornår skal der så skrabes sne de fleste folk der skal på arbejdet vil da gerne kunne komme hurtigt frem til deres arbejde og hverdagens helte skal vel ikke stoppes grundet en kvinde der skal have sim skønhedssøvn smiley

  • #3   18. nov 2018 ronald

    Konen har forladt ham, fordi han larmer når han sover, så den eneste glæde er at gør livet surt for alle andre. smiley


  • #4   18. nov 2018 Ronald G ja men i disse så utrolige tider hvor alt jo er blevet mekanisk grundet ting skal gå hurtigt og ikke koste noget er larmen jo kommet for at blive det er jo ikke ligesom i de gamle dage hvor en rive kunne lave arbejdet i fred og ro smiley

  • #6   18. nov 2018 Det er jo en svær diskussion.
    Den er ikke svær, hvis man udelukkende kigger på, hvornår arbejdet som sådan bør udføres, men den er mere kompliceret, hvis man tager højde for nogle flere faktorer.
    Jeg ved ikke, hvor den pågældende dame bor, men bor hun i en af de større byer, så er der pludselig et begreb som myldretid og rejsetid, som er et parameter, man skal forholde sig til.
    Jeg arbejder i Hvidovre, og der er 30 - 45 minutters forskel på, hvornår jeg møder. Hvis jeg møder kl. 6:45, så kommer jeg ca 45 minutter hurtigere på job, end hvis jeg møder kl. 7 eller kl. 8.
    Når et arbejdsområde er udliciteret, så er man som regel gået efter den billigste pris, og den hænger ganske ofte sammen med, at firmaerne selv kan planlægge arbejdsopgaverne, så de kan gennemføres mest effektivt i et samlet billede af alle opgaver.
    Hvis man absolut vil have indflydelse på, hvornår sådanne opgaver må og skal udføres, så skal man lade være med at kigge på at købe den billigste ydelse. Penge er ikke alt, men det er ofte udgangspunktet, når det offentlige skal spare.
    Og så følger det altså nogle anderledes udfordringer med.
    Klageren må komme ind i kampen og tage snakken med vælgerforeningen til næste kommunalvalg.
    Vil hun have så stor indflydelse på, hvornår der må larmes, så må hun også være klar til at betale yderligere for ydelsen. Når man vil spare, hvor der spares kan, så får man sjældent den luksus at kunne bestemme alting.

    At kunne sove, når der larmes i samfundet rundt om boligen, er et vilkår for ganske mange mennesker efterhånden. Mange har arbejde på andre tider end mellem kl. 8 og kl. 16, og derfor skal de også sove, når andre måske er vågne.
    Det tages der sjældent hensyn til, og så må man selv finde en løsning, så man kan sove, selv om der larmes ude på gaden.
    I den sammenhæng er situationen jo ikke anderledes for den klagende dame, end den er for den arbejder, som kommer hjem fra natarbejde kl. 8 og skal sove i løbet af dagen.

    Så jeg synes ikke, at det er helt ude i hampen at gøre hende opmærksom på, at ørepropper kan hjælpe med at løse hendes problem, ligesom ørepropper hjælper mange andre.


  • #8   18. nov 2018 #6

    Nu er det svært logistisk at tilfredsstille folk der både arbejder om dagen og om natten. Her har man taget den største parameter i sine beslutninger og lovgivet at der ikke må larmes før kl. 7. Det gælder al kommunalt, det gælder alt udliciteret. Hvad andre har eller gør har intet med sagen at gøre - som at at møde tidligere pga. trafik. og begynde at blæse blade kl. 5.45 for så at spare lidt tid på hjemturen fordi der er mindre trafik - hvad rager det klager??

    Hvorfor skal klager tage snakken med en vælgerforening når det er lovgivet hvornår der må støjes - det giver da ingen mening. Den eneste grund der må være er, at der godt må larmes for at inddæmme en pludselig hændelse - men jeg vil da mene at blade på fortov og græs ikke er en pludselig hændelse og dermed ikke grundlag for at sætte gang i oprydningen før det lovgivne tidspunkt som er kl. 7.

    Hvis man skal følge din tankegang så kan man da også tage bind for øjnene når der sker overfald så ser man ikke problemet. Alt kan løses hvis alle bare er ligeglad. Jeg så da helst at man må køre 300 km i timen på motorvej - men det er lovgivet at det må man ikke. Der er så nogle der gør det alligevel. Jeg behøver ikke at tale med politiet fordi jeg er uenig i de beslutninger.


  • #9   18. nov 2018 Jeg må bare sige at verden har entret sig og kun i min lille verden høres der stadigt fuglekvidre smiley

  • #10   21. nov 2018 De løvblæsere er virkelig larmende, selv dem som bruger dem må gå med høreværn.

    De er meget generende, og når man har hørt på dem i 3-4 timer, har man lyst til at.......!


  • #11   21. nov 2018 ja man kan vel sige at en løvblæser/løvsuger ikke høre med i en grøn verden smiley

Kommentér på:
Meninger i indlæg på online aviser

Annonce