{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
338 visninger | Oprettet:

Domstol hemmeligholder sag fra Tingbjerg {{forumTopicSubject}}

https://www.ni.dk/ni-news/transform-article.php?ID=00f2a22a-d62e-4ca2-991a-90a82b593518

Tre personer er anholdt under politiaktion i København fredag.

Hvad de tre beskyldes for, holdes imidlertid hemmeligt. Retsmøderne foregår bag såkaldt dobbeltlukkede døre, oplyses det i Københavns Politi til Ritzau.

Er det i orden, at domstolen hemmeligholder sagen? eller burde borgerne have krav på at vide, hvad årsagen til anholdelserne er?

Jeg ved det faktisk ikke men tenderer til, at borgerne burde få oplysninger om, hvorfor de 3 er anholdte, ellers synes jeg, vi er mere og mere på vej til svenske forhold.

Kommentarer på:  Domstol hemmeligholder sag fra Tingbjerg
  • #1   19. aug Nu kunne det tænkes at det er til gavn for den videre efterforskning, da sagen måske har ret alvorlige karakter.

Til forskel fra Danmark og Sverige er at Sverige tilbageholder alt selv efter dom, det er ikke noget vi ser i Danmark så jeg tror vi skal klappe hesten.

Da der var aktions styrker fra legetøjs politiet PET så er det vist ikke bare alm narko eller våben sag men måske Terror trussel.

Det kan også være en stor sag som Egon Olsen vil sige, om kolonihaver ejet af militante muslimer som i stor stil planter granat æble træer og udbreder dem til hele den danske koloni have foreninger

• #2   19. aug ..... men måske Terror trussel.

Ja polysl det var også min tanke, da jeg læste artiklen, men hvis der er tale om en terror trussel, så burde borgerne da netop vide det, de 3 kan jo tilhøre et terrornetværk eller have medhjælpere/medløbere.

• #3   19. aug Ja syntes det er ok uden at jeg kender grunden og det er ikke alt den almindelige borger har godt af at høre om

• #4   19. aug #2

Nu er det ikke alt borgerne har brug for at vide,

eksempel:

en atombombe er placeret i KBH, nedtælling om 30 minutter, tror du det er klogt at lade sirener hyle og advare i radio og tv om det vil ske? Ikke en kæft kan gøre noget og ivak er jo håbløs da det vil sætte hele befolkningen i Kbh i panik.

>tænk hvis vi skulle vide alt om trusler og lign. i hele Danmark så tror jeg ikke man tør gå iseng om aftnen.

• Peter P
    Peter P Tilmeldt:
    feb 2017

Følger: 3 Svar: 51
    #5   25. aug Borgerne???
    Hvilke "borgere" skal have besked?

Når der skrives om sådanne sager i medierne, så er det jo ikke blot lovlydige borgere, som får besked.
    Medløbere, sympatisører, medgerningsmænd og andre skarnsknægte læser jo lige så flittigt med, og derfor er det helt OK, at man ikke kan referere fra retsmøder, hvor offentliggørelse af oplysninger vil kunne besværliggøre eller endda forhindre sagens efterforskning.

Det er vigtigere, at give efterforskningen optimale vilkår, end at "borgerne" kan få tilfredsstillet sin nysgerrighed.

Kommentér på:
Domstol hemmeligholder sag fra Tingbjerg