{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
371 visninger | Oprettet:

Minister vil overvåge både indsatte og pårørende {{forumTopicSubject}}

https://jyllands-posten.dk/politik/ECE10809215/minister-vil-overvaage-baade-indsatte-og-paaroerende/

Justitsministeren vil oprette en ny efterretningsenhed i Kriminalforsorgen med vide rammer for overvågning.

Blandt andet lægger lovforslaget op til, at det bliver muligt for efterretningsenheden også at indsamle oplysninger om ikke-dømte personer, som de indsatte er i kontakt med.

Dermed risikerer konen, manden eller besøgsvennen at blive registreret og deres oplysninger videregivet til andre myndigheder, hvis det skønnes nødvendigt.

Hvad mener du om lovforslaget?

For mig er det STASI-metoder og absolut uværdigt for et demokrti.

Kommentarer på:  Minister vil overvåge både indsatte og pårørende
  • #1   17. aug Jeg tror ikke data lovgivningen giver hjemmel til at registrere den dømtes omgangskreds.

Det vil jeg kalde ulovlig overvågning som kun tillades af PET og politi, jeg mener ikke at et fængsel kan få tilladelse til den slags.

• #2   17. aug Ja jeg er heller ikke med på et stikkersamfund så jeg er imod ministerens ønske

• #3   18. aug Et ps til min kommentar.

Jeg mener ikke det er tilladt at kriminalisere uskyldige ved overvågning og registrering for det går imod alt i hele data lovgivningen. Man kalder det en efterretning enhed, men kriminalforsorgen er ikke en politienhed ej heller del af PET eller andre efterretnings organer i Danmark.

Så jeg tror helt sikkert ikke den lov nogensinde bliver vedtaget.

• #4   18. aug Jeg hæftede mig ved et afsnit fra linket.

De ansatte får også ret til at gennemlæse de indsattes mobiltelefoner uden retskendelse. Samtidig skal det være muligt at afskære indsatte fra kommunikation med omverdenen, hvis der er mistanke om radikalisering.

Det kom faktisk lidt bag på mig. Jeg troede ikke at det var tilladt for en kriminel indsat at være i besiddelse af en mobiltelefon?

Men hvis det er sådan det er, så burde det være helt iorden at checke indsattes mobilkommunikationer. Men det skal i så fald ikke kun dreje sig om dem der er mistænkt for mulig radikalisering, men alle kriminelle der forsøger at påvirke eller aftale ting, som selv indefra et fængsel kan give problemer udenfor.

Ellers er jeg enig i Poly's indlæg.

• #5   18. aug nej det er ikke tilladt at have mobil i fængsel, hverken i lukkede eller åbne Der er lavet systemer i fængslet hvis en indsat tænder sin mobil så vil personalet blive advaret hvilken celle den er tændt hos.

• #6   18. aug Jamen så giver dette jo ingen mening!

De ansatte får også ret til at gennemlæse de indsattes mobiltelefoner uden retskendelse. Samtidig skal det være muligt at afskære indsatte fra kommunikation med omverdenen, hvis der er mistanke om radikalisering.

???

Kommentér på:
Minister vil overvåge både indsatte og pårørende