{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
357 visninger | Oprettet:

Regeringen vil udelukke bandekriminelle fra statsborgerskab {{forumTopicSubject}}

https://www.kristeligt-dagblad.dk/danmark/regeringen-vil-udelukke-bandekriminelle-fra-statsborgerskab

Uanset hvor lille en forbrydelse et bandemedlem dømmes for, skal vedkommende aldrig have statsborgerskab.

Som en del af de forestående forhandlinger om en ny indfødsretsaftale vil regeringen som en af sine væsentligste prioriteter sikre, at enhver banderelateret kriminalitet skal medføre permanent udelukkelse fra dansk statsborgerskab.

Det gælder således også, hvis der er tale om simpel vold eller trusler, siger udlændinge- og integrationsminister Inger Støjberg (V).- For mig er det fuldstændig principielt, at vi ikke belønner udenlandske bandemedlemmer med et dansk statsborgerskab.- Vi er nødt til at sætte hårdt mod hårdt over for den slags, og det betyder, at de i fremtiden ikke vil kunne få dansk statsborgerskab, siger hun til Berlingske.Regeringen er på forhånd sikret politisk flertal fra støttepartiet Dansk Folkeparti.

Allerede i dag mister man også adgangen til statsborgerskab, hvis man er blevet idømt udvisning for bestandigt eller har modtaget en dom på halvandet års ubetinget fængsel eller mere.

Dermed er det regeringens erklærede mål, at selv mindre forbrydelser skal afskære den dømte fra nogensinde at kunne blive dansk statsborger, skriver b.dk.

Helt konkret lægger regeringen op til, at en dom efter straffelovens paragraf 81a per automatik skal føre til udelukkelse fra dansk statsborgerskab.

Det er vel selvsagt, at kriminelle udlændinge ikke skal belønnes med et dansk statsborgerskab, men jeg vil se det, før jeg tror på, at det bliver gennemført. Danmark kunne begynde med at fratage kriminelle udlændinge, der har fået dansk statsborgerskab, deres tildelte danske statsborgerskab.

Din mening?

Kommentarer på:  Regeringen vil udelukke bandekriminelle fra statsborgerskab
  • #1   8. maj Ja, det der er indlysende for os alm. borgere, er desværre først gået op for regering og politikere efter flere årtier. *suk*

Dejligt, at man i Australien ikke engang bli'r lukket ind i landet, såfremt man til myndighederne i lufthavnen har stukket dem en løgn.

Deres regering og myndigheder kender åbenbart mere til den menneskellige natur, end vores i DK.

• #2   8. maj Ja mon ikke at det er noget der trænger sig på.
    Det er en flok sløve amatører . og de kalder sig politikere. Vor herre til hest.
    Hvorfor skal det tage dem flere år. at finde ud af det. Det har vi alm. borgere jo sagt så længe jeg kan huske.
    De skal ikke lukkes ind, hvis de har så meget som slået en skid.
    De skal helt afgjort aldrig have Statsborgerskab.
    De skal ikke have en bolig
    Og så skal de overhovedet ikke have nogen penge. Man forgylder jo det lort.
    Sådan er det her hvor jeg bor.
    Op med Grænsehegn. og nærmer de sig. så oversprøjt dem med Gylle. Det har vi nok af. og det er gratis.

• Claus G
    Claus G Hjælpe-administrator

Følger: 6 Følgere: 10 Emner: 31 Svar: 1.353
    #3   8. maj Skal vi ikke gætte på at øvrige LA, de alternastive, konstantstive og de radigale spænder ben eller prøver på det.

• #4   8. maj Jeg kan slet ikke forstå hvad flygtninge skal med et statsborgerskab.
    De skal i min verden have at vide som det første, når de står ved grænsen og vil ind, at lige så snart der er fred i hjemlandet, så er det hjem med dem. Ligeledes skal de vide at alle ulovligheder der er større end en fartbøde, også betyder en enkeltbillet hjem.
    Det skal de ikke bare skrive under på, men de skal diktere det. Dvs. at de skal skrive "Jeg Muhammed Hassan Fatima er indforstået med at enhver overtrædelse af lovgivningen betyder hjemrejse for mig og mit yngel og det gør fred i mit hjemland også
    Muhammed Hassan Fatima"

Nu bliver Australien igen og igen trukket frem i disse sager.
    Nogen der ved om de er underlagt samme konventioner som vi er? EU er de hvert fald ikke medlem af, så allerede der har de det lidt lettere.

• #5   8. maj Nogen der ved om de er underlagt samme konventioner som vi er?

JA det er de, da Australien er medlem af FN, bliver menneskerettighederne automatisk anerkendt ved tiltrædelsen til De Forenede Nationer.

• #6   8. maj Igen forslag til lov uden virkning,

Tænk, at foreslå en lov der kun foreslår bandemedlemmer og ikke alle kriminelle.

Politik nåh nej tidsfordriv til høje lønninger.

• #7   8. maj Tænk, at foreslå en lov der kun foreslår bandemedlemmer og ikke alle kriminelle.

Nemlig Ole det samme tænkte jeg, men i det mindste får vi da igen en sludder for en sladder uden det nogensinde bliver håndhævet.

• #8   8. maj Ja men som jeg så det var det alle vores gæster der (hvis de havde gjort et eller andet ulovligt) ikke vil kunne få dansk statsborgerskab for der i er jeg helt enig med FRU. Støjberg og det er selvom jeg er SFer for det skal være en grænse for galskaben

• Claus G

#9   8. maj Det er ikke kun bander der får hak i tuden. Men man kan jo så diskutere hvem der bør have den hårdeste straf:
    https://ekstrabladet.dk/112/18-aarig-betinget-udvist-taevede-og-voldtog-teenagepige-ved-skolefest/7148763

• #10   8. maj Fra Claus' indsatte link:

Tiltalte, der er statsborger i Congo, blev endvidere betinget udvist af Danmark. Anklagemyndigheden lagde op til en ubetinget udvisning, men retten fandt, at en udvisning ville være i strid med Danmarks internationale forpligtigelser.

Retten lagde vægt på Emmanuel Ngomas alder, tilknytning og integration i DK, idet han har boet her i knap 15 år og er kommet hertil som barn.

Danmarks internationale forpligtelser bliver igen og igen og igen citeret som i dette tilfælde, når sådan en gerningsmand af et møgdyr ikke blive udvist, hvad med de nationale forpligtelser over for offeret?

• Claus G

#11   8. maj De er ikke eksisterende, på baggrund af de folketingsmedlemmer der spænder ben for ændring af lovgivningen. Og så alle de undskyldninger en stor del af befolkningen læner sig op af, når de vælger at støtte et parti der går imod vores lands værdier og grundprincipper. Ved ikke hvem der burde kyles ud af landet først, ærlig talt.

• #12   8. maj 90 mandater er der bag regeringen.

Så hvad er problemet, som altid.

Det er de andres skyld selv om 90 er et flertal,

• Claus G

#13   8. maj Men hvad vil de folkevalgte ole! Du misser det halve af helheden.

• #14   8. maj #8

Ja Leon, men en mindre er alligevel at gå den rette vej. Måske resten kan komme senere.

Men nu siger et tidligere bandemedlem at statsborgerskab kan være vejen ud af banderne, men det er vist meget få det gælder for. Så jeg vil meget hellere udelukke statsborgerskab og dermed have muligheden for at udvise dem. Og hvem ved. Måske det bliver lettere at udvise kriminelle i fremtiden.

• #15   8. maj Jeg misser intet 90 er 90 og de er folkevalgte.

Politikerne svigter folket, men det betyder nok intet.

• #16   8. maj #15
    Jeg ved ikke om det er gået din næse forbi at vi har en masse internationale forpligtelser vi bliver nødt til at overholde. Nu bestemmer vi ikke suverænt over vores land mere, de tider er for længst forbi.

• Claus G

#17   8. maj #15
    Men det er jo det valgte parti der fremstiller forslag?
    Så din teoretiske holdning er ikke hel.

• #18   8. maj 90 er 90, og et flertal, hvilket kan stemme en lov igennem i filketinget i henhold til grundloven.

Alt andet er bare snakken udenom, men de tør ikke kæmpe for DKs selvstændighed.

Om der kan komme protester fra andre bør blive en kamp efter loven er vedtaget.

Og for mig er det ikke et parti, men en regering der vil fremstille et forslag.

Men bare her virker det som om vi har svenske tilstande, og ikke Ungarnske.

Jeg så gerne vi støttede inden vi opgiver, for noget som vi ikke har prøvet.

• Claus G

#19   8. maj Enig ole. Det ville være fantastisk med støtte for et forslag der giver fornuft. Men det kræver dælme at de øvrige i Folketinget ser og forstår hvorfor det er fornuftigt. Men har man ikke håb, så er det jo tabt på forhånd.

• #20   8. maj Forhedehulehelvede De få du taler om syntes jeg skal have den chance og du siger også at Danmark har internationale forpligtelser ja men de gælder jo kun hvis det internationale samfund samlet mener at vi skal have sådan forpligtelser og at det internationale samfund selv overholder dem og selv med mit humanistiske hjerte må jeg sige at Danmark ikke kan rede hele verden alene men ellers syntes jeg at vi skal hjælpe lokalt eksempelvis mere vand til Afrika OSV - OSV

• #21   9. maj #20

Jeg syntes at det er vigtigere at kunne smide dem ud, end at give dem statsborgerskab.
    Og så længe at reglerne er som de er i dag, så har vi de forpligtelser og intet ser ud til at ændre sig der.

Hjælpe Afrika med vand har vi prøvet.

Fra Information:
    Titusindvis af nye brønde bliver hvert år gravet i Afrika med penge fra internationale donorer. Og det er godt, da alle er afhængige af adgang til drikkevand.

Men 50.000 af de afrikanske brønde, der allerede eksisterer, er mere eller mindre ubrugelige, fordi de ikke bliver vedligeholdt. Det fastslår en ny rapport fra the International Institute for Environment and Development (IIED) i London. Det har betydet et pengespild på 215-360 millioner dollar (1,2-2 mia. kr.), og det vækker kritik:

"Det er ikke nok at bygge en brønd, og så bare gå igen. Vandprojekter har brug for vedligeholdelse og for et engageret lokalsamfund. Uden det kan man lige så godt smide pengene direkte ud af vinduet," siger forfatter og researcher til rapporten Jamie Skinner.

Han er bekymret over nederlagets konsekvenser:

"Den her fiasko tvinger kvinder og børn til at bære vand over kæmpemæssige områder med alvorlig indflydelse på deres helbred og uddannelse," siger han.

Især syd for Sahara er problemet til at få øje på. I Ghana trænger 58 procent af drikkevandsforsyningerne til reparation. I det vestlige Niger, hvor der eksisterede 43 såkaldte vandborehuller, er 13 nedlagt, mens resten har flere dage om året, hvor de er ude af funktion.
    Ikke gennemtænkt

Også projektforsker og ph.d. fra Dansk Institut for Internationale Studier (DIIS) Mikkel Funder fastslår, at vandprojekter i Afrika ikke altid er gennemtænkte. Han forklarer, at det er problematisk, at mange vandteknikere i udviklingslandene kun er uddannede til at se, hvor det rent teknisk ser godt ud at bygge brøndene uden at forholde sig til andre vigtige faktorer:

"De glemmer ofte at tage de lokale med på råd. De tænker måske ikke over, om brøndene kommer til at ligge imellem to landsbyer, og der derfor let kommer til at opstå konflikter og problemer med, hvem der skal betale for vedligeholdelsen," siger Mikkel Funder, der beskæftiger sig med naturressourcer og vandforvaltning.

Han peger desuden på, at der flere steder er såkaldt ’økonomisk’ vandknaphed - altså rigeligt med vand, men ikke nok ressourcer til at få det pumpet op eller få brøndene vedligeholdt.

"Det er vigtigt, at regeringerne i udviklingslandene følger op på de ting, de sætter i gang. Hvis de for eksempel decentraliserer ansvaret for at udvikle og vedligeholde vandforsyningen til lokale kommuner, skal de også afsætte tilsvarende budgetter til det."

Mikkel Funder understreger, at der kan være alvorlige konsekvenser ved at tage for let på udviklingen af vandforsyningen i Afrika. Ifølge ham er det især børn og kvinder, der rent fysisk bruger megen tid og mange kræfter på at hente vand i blandt andet floder og vandløb.

"Alt den tid kunne de i stedet bruge til at uddanne sig og dyrke jorden. Manglen på brønde, der fungerer, er med til at forhindre, at det sker," siger forskeren.
    Brønde skaber udvikling

Han fremhæver ligeledes, at brøndene ikke kun bliver brugt til drikkevand. Med den rette mængde vand kan kvinderne dyrke grøntsager, som de selv kan bruge eller sælge videre på markedet. Mænd bruger desuden brøndene til kvæg:

"Hele lokaløkonomier er bygget op omkring brønde, og det styrker hele den lokale udvikling. Nogle steder kan det virkelig skade produktionen og udviklingen, hvis brøndene ikke fungerer."

Leder på Center for Afrika-studier ved Københavns Universitet Stig Jensen er enig. Han pointerer, at konsekvenserne især er alvorlige, fordi over halvdelen af afrikanerne bor på landet og dermed er afhængige af naturressourcer.

"Det har heftige implikationer på landbrugsproduktionen, og derfor får det betydning for folks mulighed for at overleve," siger Stig Jensen.

Han mener, at vandkrisen i Afrika let kommer til at bide sig selv i halen:

"Hvis det først går dårligt for én bonde, og hans marker tørrer ud, så bliver hans overlevelsesstrategi at prøve at finde et andet stykke jord ved at fælde skovarealer. Men det er netop skoven, som det rene vand kommer fra, så det kommer igen til at forværre situationen." Udenrigsministeriet og Danida kender godt til problemer med drift og vedligeholdelse af vandboringer i Afrika. Kurt Mørck Jensen, seniorrådgiver med ansvar for vandressourcer i Udenrigsministeriet, kalder rapporten for et godt wake-up call:

"Vi bør være mere realistiske og kritiske, når vi ser på, om vores investeringer er bæredygtige nok, og sikre os, at pengene bliver brugt ordentligt i marken. Vi må overvåge og være mere agtpågivne, når vi godkender budgetterne."
    ’For meget er gratis’

Han understreger dog, at rapporten ikke får Danmark til at yde mere bistand til vedligeholdelse af vandforsyningerne: "Man har allerede fået for meget for gratis. Det betyder, at man ikke får noget ejerskab til det, man modtager, og derfor bliver man ligeglad med vedligeholdelsen. Vi vil gerne betale for, at et slags vedligeholdende system bliver etableret. Men fra dag ét skal det være synligt, at støtten ikke fortsætter for evigt."

Hvad nytter det at bygge brønde, når landene ikke har nogen infrastruktur? Desuden når der bare kommer en brønd, er der ikke nogen ejerfornemmelse overfor den. Den har jo ikke kostet noget.
    Vil du hjælpe Afrikanerne så lær dem selv at lave brønden. Lær dem at dyrke jorden. Lær dem hvad det vil sige at have et system der skal løbe rundt og så gør det klart fra starten af at om 5-10-15 år, så stopper nødhjælpen og hvis de stadig ikke kan finde ud af at dyrke jorden (Hvilket vi har kunnet i tusinder af år), så stopper hjælpen altså og så må de sulte ihjel.
    Tænk på at afrikanerne ikke har noget der hedder arbejdsmoral. Hvis de endelig tager et arbejde på en plantage forsvinder en stor del af arbejderne lige så snart at de har fået penge og så kommer de kravlende tilbage igen, når pengene er brugt.

Det er helt fra bunden af at kontinentet skal bygges op og det vil kræve hårdt arbejde.
    Når det er sagt, så er det sjovt at tænke på at her hjemme strammer man op for at få folk til at forsørge sig selv og det virker til dels.
    I Afrika forærer man dem det hele og tror at det kommer til at virke. Men det eneste der kommer til at virke på længere sigt, er at lære dem at klare sig selv.

• #22   9. maj Masser af vand i undergrunden i Afrika...

https://bit.ly/2rw88fk

• #23   9. maj Nu bliver Australien igen og igen trukket frem i disse sager.
    NB Australien behandler deres flygtninge eksemplarisk, men kun dem der har søgt og fået asyl gennem de offentlige kanaler.
    Kommer man uanmeldt, bliver man smidt ud.
    Eksempel til efterfølgelse.
    Beklager lidt udenfor emnet.

• #24   11. maj Hvis der er noget jeg ikke forstår så er det denne delvise sætning:

Allerede i dag mister man også adgangen til statsborgerskab, hvis man er blevet idømt udvisning for bestandigt .....

Det burde da være soleklart, og ikke noget som der burde herske tvivl om, eller hva'?? Hvorfor er det overhovedet nævnt?

I morgen tv, var gademedarbejdere som forsøgte at få kriminelle udlændinge, el. bandemedlemmer ud af deres kriminelle bane, ved at vise det danske pas og fortælle om at de kunne miste retten til et dansk statsborgerskab med deres handlinger.

Men det er jo så forkert, at bruge den metode, for selvom nogle fravalgte den kriminelle løbebane, så har mange VIST at de IKKE ønsker at integrerer sig og leve efter vores kultur, men istedet den konfliktsøgenden i alle områder.

• #25   11. maj Australien, de er bare effektive, når det gælder illegale indvandring, der er sq ikke mange, der slipper igennem deres told og alle dem de straks sender retur, DK kunne lære en masse af Australien, hold op, hvor arbejde de godt

• #26   11. maj Ja jeg er nu helt enig i talen om skov/vand og landmanden i Afrika

• Preben Olesen C
    Preben Olesen C Online Tilmeldt:
    aug 2017

Følgere: 1 Annoncer: 1 Svar: 8
    #27   12. maj hvorfor ikke gå linen ud og sige at enhver herboende udlænding der efter tre års ophold ikke kan dansk skal udvises også dem der er her nu og alt kriminalitet giver udvisning og ved anden gang bliver det for bestandigt vi har nok i vore egne kriminelle

• #28   12. maj Preben Olesen C NIX ikke som du skriver det og ja en god ting at kunne dansk men hvor lang tid skal vi bruge på at kunne tale kinesisk men vil syntes tanken om udvisning hvis det er grov kriminalitet + hvis der laves kriminalitet flere gange

Kommentér på:
Regeringen vil udelukke bandekriminelle fra statsborgerskab