{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
516 visninger | Oprettet:

Claus G
Claus G Hjælpe-administrator

Følger: 5 Følgere: 13 Emner: 42 Svar: 1.618

Familie sættes på gaden {{forumTopicSubject}}

Så faldt der en principiel dom, i sagen mod utilpassede unge vs politiet.
Sagen er tilbage fra 2015, og en flok unge koordinerede angreb mod en patrulje, og efterfølgende flere patruljer.
Nu har Højesteret talt, og fastsat dommen. Familien til den ene af de unge kriminelle, har nu 2 måneder til at finde ny bolig, da boligselskabet har kylet dem ud af deres lejlighed i Birkeparken, i Vollsmose.
Artiklen kan læses her :
https://www.fyens.dk/modules/mobile/article?articleid=3252210

Jeg kan ikke få armene ned, endeligt blev det statueret at hverken retten, boligselskabet eller politiet vil finde sig i den slags. Det må være et godt signal til øvrige utilpassede, at de risikerer at få smidt deres familier ud af deres lejeboliger, hvis de opfører sig som ham den unge kriminelle mand gjorde. Så ud over fængselsstraf og betinget udvisning, må den resterende familie nu flytte ud.
Jeg er enig i dommen. Der må være konsekvens af handling, og når forældrene ikke formår at opdrage deres børn, må de stå til ansvar.

Din holdning?

Kommentarer på:  Familie sættes på gaden
  • #1   2. maj Jeg vil gætte på at kommunen står med næsen økonomisk, der er nok en onkel,tante, eller andet af deres indavl de kan bo hos, så hvis ikke de finder bolig sådan lige med det samme så skal deres skrammel i depot, nyt indskud for det de har indbetalt går sikkert til renovering.

Måske de finder en bolig i Granparken 700 meter derfra.

Problemet er at man bare flytter problemet så den sejr fra højesteret er bittersød.

• #2   2. maj Jeg er enig med polysl, dommen nytter kun omtalte boligselskab, problemerne flyttes blot et andet sted hen, for som sikkert bekendt flytter nissen med - meeeen der kan da sikkert være nogle Venligboere, der gladeligt optager familien.

• #4   2. maj rasmus

Jeg er gerne racistisk og generaliserende overfor kriminelle,

Men jeg kan da godt moderer tidligere indlæg...

Jeg vil gætte på at kommunen står med næsen økonomisk, der er nok en onkel,tante, eller andet af deres dejlige mennesker de kan bo hos, så hvis ikke de finder bolig sådan lige med det samme så skal deres smukke indbo i depot, nyt indskud for det de har indbetalt går sikkert til renovering.

Måske de finder en bolig i Granparken 700 meter derfra.

Problemet er at man bare flytter problemet så den sejr fra højesteret er bittersød.

• #5   2. maj Annella

ja der må for pokker da være nogen som elsker kriminelle og kan oprette en trailerpark eller container i flere meter som kan huse kriminelle - jeg kan ikke forestille mig andet.

rasmus er sikkert med på ideen om en container park i sin have, de kan stables så der er flere hundrede på¨meget få kvm.

>Men igen så ender vi med vindmøller som mange elsker men bare ikke i min baghave.

• #7   2. maj jeg ser det i at du mener kriminelle indavl som dem skal behandles med værdighed og ikke blive generaliseret -

• #9   2. maj Nu har jeg ikke noget imod at kaldes racist, det er faktisk en udmærket titel som beskriver en modvilje mod folk med en IQ som en mursten.

• #11   2. maj Jeg vil håbe, det smitter på andre af deres landsmænd. Vi har jo ingen erfaringer med den procedure, men alletiders er det, på tide de mærker, at der er konsekvens for deres handlinger.

• Claus G

#12   2. maj Det er nemlig konsekvens af handlingen, samt det må være enormt pinligt at blive udelukket af et boligselskab, på baggrund af deres børns manglende opdragelse og respekt for andre mennesker. På et tidspunkt lærer de det vel.

• #13   2. maj De aner slet ikke, hvad der er pinligt, de har overhovedet ingen respekt/pli for noget, hvad det danske samfund angår, de skal bare kyles ud

• #14   2. maj Mener også at dommen rager dem en papskid

• #15   2. maj Det er også fløjtende ligegyldigt, hvad der rager dem, det er konsekvensen der er pointen.

• #16   2. maj De vil ikke mærke konsekvensen det er kommunen der gør..

• #17   2. maj Det aller bedste ville være, at det var hele familien der skulle kyles ud og ikke kun den kriminelle, så havde det været helt perfekt.

• #18   2. maj Som jeg læser det er det hele familien -

• #19   2. maj Der skal kyles ud af Danmark, jeg forstår det sådan, de er bliver smidt ud af deres lejlighed og den kriminelle bliver smidt ud af DK, når han har afsonet sin straf.

• Ronald G
    Ronald G Online Tilmeldt:
    dec 2015

Følger: 9 Følgere: 27 Emner: 36 Svar: 2.016
    #20   2. maj Uanset om det er rigtigt, at man bare flytter problemet. Så er det en blodtud til de Modbydelige Røvhuller, som burde være smidt på porten for længst.
    Også jeg hæver armene højt med en bajer i hver. for det skal da fejres.
    Og det er jo så moderne at diskuterer dette ord--Racist--
    Ja gu fanden er jeg også racist, når det kommer til kriminelle. ligegyldigt hvilken farve.
    Sjovt nok har vi ingen problemer hernede. vi snakker sammen og handler med dem. For her arbejder de nemlig. - undtagen de sorte, de kan kun rende på stranden,og sælge skidt og lort. ---- Ud med lortet.
    Og hurra for den gode nyhed.

• #22   2. maj Den kriminelle søn har fået 'betinget' udvisning, som det oftest ses, altså bliver han IKKE udvist.

Det kan godt være at det kan blive en økonomisk byrde for kommunen, og dermed alle, men trods alt sender det et klart signal til andre om at det har konsekvenser for HELE familien hvis man ikke kan styre sine 'mellemøstlige tendenser' for at kaste med sten og brandbomber.

Det er jo ikke rimeligt at i tilfælde som er set, at ambulancer, brandbiler, hjemme/sygehjælpere, madudbringere ikke kan få adgang, eller er bange for at komme i visse områder.

Ja, så kan man sige at 'nissen jo altid flytter med' , men så må man jo smide ud igen, indtil denne eller lignende familier forhåbentligt vælger at flytte tilbage til deres ophavslande, hvor de kan udleve deres 'kriminelle hobbyer'.

• #23   2. maj Ja, så kan man sige at 'nissen jo altid flytter med' , men så må man jo smide ud igen, indtil denne eller lignende familier forhåbentligt vælger at flytte tilbage til deres ophavslande, hvor de kan udleve deres 'kriminelle hobbyer'.

Nej da Cris #22

Der findes helt andre muligheder og løsninger på sådan et problem:

https://sn.dk/Helsingoer/Kommune-koeber-kaempevilla-til-problemfamilie/artikel/62722

En over to hundrede kvadratmeter stor villa, der i sin tid fungerede som dyrlægebolig for Helsingør nuværende borgmester Johannes Hecht-Nielsen på Hornbækvej i Kvistgård, er blevet solgt på tvangsauktion til Helsingør Kommune for cirka to millioner kroner. Kommunen har overtaget villaen for at bruge den som husvildebolig, og den er allerede reserveret til den socialt belastede familie, som sidste år under stor medieopmærksomhed blev sat ud af sin lejlighed på Belvederevej i Helsingør, skriver Helsingør Dagblad tirsdag.

• #24   2. maj ohoh, Annella. Det er da godt nok en slem løsning som Helsingør kommune tog.

Heldigvis skete det IKKE, da befolkningen blev informeret, og der var store protester. Men mon ikke der er flere tilfælde hvor det ikke er blevet bemærket?

Det virker så håbløst, når man ser historier som den, for den dårlige adfærd belønnes jo, i stedet for at få konsekvenser.

• #25   2. maj #24

Heldigvis skete det IKKE, da befolkningen blev informeret, og der var store protester. Men mon ikke der er flere tilfælde hvor det ikke er blevet bemærket?

Jo Cris storfamilien flyttede ind i det omtalte hus:

https://www.helsingordagblad.dk/2018/03/03/slummen-breder-sig-omkring-uanbringelig-familie/

• #26   2. maj Det er simpelthen uhyggeligt vis en kommune agerer på den måde.

"Denne familie kan ganske enkelt ikke bo andre steder. Den er placeret, hvor den generer omgivelserne mindst muligt, siger chefen for Helsingør Kommunes center for Økonomi og Ejendomme, Michael Christensen."

Hva´er det for en dårlig undskyldning som bliver givet?

Returner denne familie, uden eftersendelse!!!!!

• Ronald G
    Ronald G Online Tilmeldt:
    dec 2015

Følger: 9 Følgere: 27 Emner: 36 Svar: 2.016
    #27   3. maj Det er uhyggeligt -- Men nogle mennesker mangler alt mellem ørene.
    Hvordan fanden er sådan nogle kommet til magt.

• #30   3. maj Ellers må de igang med trækvognen igen indtil de ikke gider det mere.

Og helst tilbage til der, hvor de kommer fra.

• Claus G

#31   3. maj Ja bare den direkte vej retur til det de er "flygtet" fra. Ram dem på økonomien, og cut gæstfriheden, det er det eneste som mange af dem forstår alvoren i. Jeg synes det er super godt at der statueres et eksempel.

• Markgreven
    Markgreven Online Tilmeldt:
    dec 2014

Følger: 12 Følgere: 60 Emner: 95 Svar: 4.922
    #32   3. maj Jeg ved ikke hvad jeg skal mene, for jeg og min X kunne være kommet i samme situation.

Min stedsøn har en en hash psykose, og som teenager opførte han sig uhyrligt. - Han truede Gud og hver mand, og utallige er de gange hvor jeg har måtte hente ham på Hørhus vejens politistation.
    En dag truede han mig med en global kniv, min X måtte stille sig imellem, medens jeg tog over på Hørhusvejens politistation, herefter sad jeg i en politibil med 2 betjente. - Min X var gået fra lejligheden, så politiet fik nøglerne til lejligheden, hvorefter de hentede ham.
    En time senere var han ude igen, den sociale døgnvagt havde fået ham løsladt, men havde de lagt en plan for ham? - Nej da.
    Jeg er selv pædagog, men her melder jeg pas.

Vi rendte kommunen på dørene for at få hjælp, men fik blot skuldertræk som svar...

Ved en fødselsdagsfest gik han helt amok, han havde fået lidt at drikke, pludselig fór han ud af døren, og han nåede at smadre ruderne på 7-8 indgangsdøre i Lygtemagerstien inden politiet fik fat i ham.

Nu var det ud, så han flyttede over til sin søster...

Først da han selv henvendte sig til sin læge, og sagde han hørte stemmer, skete der noget. Lægen indlagde ham på psykiatrisk skadestue på Digevej, et par dage efter blev han flyttet til Sankt Hans. - Her var han vel et par måneder, hvor de begyndte at medicinere ham, medicineringen er selvfølgelig ændret lidt med tiden.
    I dag er han jordens sødeste person, han er dog stadig plaget af at skulle lave nogle tvangshandlinger, såsom at skulle vaske hænder 30 gange i timen, eller konstant skulle pudse briller, det er lidt forskelligt hvad der skal gøres.
    Ja, han var paranoid skizofren, fandt man ud af, men kommunen kunne have sparet os for meget.

• #33   3. maj #32
    Ja Alan enhver kan komme i den situation, men DU henvendte dig da til en politistation og forsøgte at få hjælp fra kommunen, du sad jo ikke bare med hænderne i skødet og så til, hvordan sønnen opførte sig, jeg tror det er forskellen til det tilfælde, der bliver omtalt i linket.

• Markgreven
    Markgreven Online Tilmeldt:
    dec 2014

Følger: 12 Følgere: 60 Emner: 95 Svar: 4.922
    #36   3. maj Njah... Nu var min kone den biologiske mor, jeg var den onde stedfar, og stod det til mig, havde jeg sparket ham ud for længst.
    Men.... Og der er jo altid et men, hvad fanden skulle jeg gøre?
    Jeg prøvede alle muligheder, men kommunen var ligeglad, han havde jo ikke slået nogen ihjel, men blot truet en mand i rullestol med en kæp på Amager Fælled....

Mine frustrationer blev større og større, og til sidst kom jeg i slagsmål med ham....

Jeg har altid været en god og stor skatteyder, men her kunne jeg ikke få hjælp....

Så når politikerne sidder på tv og lukker lort ud, slår jeg korsets tegn for mig, for mage til løgnhalse, skal man lede længe efter.

• #38   3. maj Jaaaa når nu Højesteretten har talt vil der være flere der er på vej ud af deres bolig og tror på at de ikke får det så let når de skal finde anden bolig

• Preben Olesen C
    Preben Olesen C Tilmeldt:
    aug 2017

Følgere: 1 Svar: 10
    #40   5. maj jeg har sagt det før FLYGTNINGER OG INDVANDRE SKAL BO I LEJRE der er indhegnet med nato tråd og bevæbnet vagter der står ingen steder at de skal bo i luxus de skal have tag over hovedet og mad der ikke behøver være religiøst tilberedet ( HALAL )

• #41   5. maj Spild....pløk dem...problem løst...

• Claus G

#43   5. maj Jeres "drab" tager i lige internt. Det behøver i ikke sværte min tråd til med.

• #45   7. maj Markgreven har fortalt om den situation som han selv har oplevet. Tak for det

Men der er immervæk en KÆMPE forskel.

Den udefra kommende mentalitet, via mellemøstlige beboere, hvor normalen i deres hjemlande bliver gentaget her er helt galt.

Stenkastere, ildpåsættelser, manglende respekt for al myndighed, kulturmæssig dårlig opdragelse, parabollerne til hjemlandet gløder!!!

Dem som virkelig ønsker at integrere sig bliver holdt tilbage, eller truet til at agere som nogle vil.

Brug dog en en sund fornuft, ikke mindst moral og etik.

Kommentér på:
Familie sættes på gaden