{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.306 visninger | Oprettet:

Et mærkeligt tlfnr 33554280 {{forumTopicSubject}}

Jeg fik en opringning i fredags fra dette telefonnr., jeg sagde bare Hallooo, jeg kunne høre, der var nogen, der blev ikke sagt noget og der var lidt knas i baggrunden, for at der tilsidst blev lagt på.

Jeg hader at få sådanne kald, så jeg skulle lige tjekke ud, hvad det var for et nr., holda op, der er flere, der er blevet forstyrret af dette nr..

Men det der falder mig for brystet er, at jeg er ikke eksisterende, jeg kan ikke slås op nogen steder, så hvordan kan den/de så finde mit tlf., det kunne jeg godt tænke mig at vide.

Det er et TDC/YouSee abonnement jeg har, det er en gåde for mig, hvordan de har fået mit hemmelige nr..

Har du også fået et kald fra dette nr ?? - jeg har tænkt mig at tage fat i udbyderen, for de må kunne forklare mig ....


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Et mærkeligt tlfnr 33554280
  • #1   11. mar 2018 Det viser sig at det er et Codan nummer vedr. salg af forsikringer, når man søger lidt

  • #2   11. mar 2018 Ja, det er godt nok mere end mystisk:

    https://www.sogtelefonnummer.dk/nummer/33554280


  • #4   11. mar 2018 OK Torben, men mit tlf står altså ikke nogen steder, så jeg forstår det stadig ikke, hvordan de kan få mit, nu hvor jeg har udeladt nr smiley

  • #6   11. mar 2018 Tak for info, Torben, det er godt nok en mærkelig tid, vi lever i, men godt at jeg ikke sagde mit navn og kun Hallooo smiley

    Og udover at blive forstyrret med dette nr., hvor der intet blev sagt, så er jeg simpelthen også træt af alle dem, som kommer og banker min dør snart hver anden søndag, hvor de samler ind til snart det ene efter det andet og om lørdagen af JV.

    Det må ende med en stor jernport, så de ikke kan komme ind, de nøjes ikke med at banke på een dør, nej de tager dem alle sammen smiley smiley smiley


  • #8   11. mar 2018 Der findes nogle undtagelser, for hvornår ens nummer er hemmeligt, faktisk er der nogen der har adgang til hemmelige numre, også selv om de står på den såkaldte beskyttede Robinson liste, og det er blandt andet analyse institutter.
    Jeg ved det fra dengang jeg arbejdede på Vilstrup ved Nørreport.
    Jeg havde mange forundrede mennesker i "røret", men på min skærm stod både navn og tlf. nummer, det er loven der siger at analyseinstitutter er undtaget fra hemmelige numre.


  • #9   11. mar 2018 #7 - Claus, jeg har godt nok brugt Autobutler, men det er med et andet nr.. Jeg har ikke brugt min nr 2 tlf til noget, udover familie, venner og min dyrelæge.

    #8 - Alan, så giver jeg fanden i hemmeligt nr., for det er bl.a. sådanne opkald, jeg heller ikke gider smiley - i meget gamle dage, stod der hemmeligt nr i telefonbogen, men navn og adresse, men jeg har hemmeligt nr + udeladt nr og det betyder, at jeg er ikke eksisterende smiley - men bare ikke for analyseinstitutter, rend mig .... og andet lort smiley


  • #10   11. mar 2018 torben

    ja der findes robot opkald og det som de er ude efter er om folk tager røret for så at logge nummeret som aktiv.


  • #12   11. mar 2018 Et ½ års tid siden blev her også ringet både på fastnetnr. og mobilnr. ca. 5-6 gange om ugen. Jeg kunne høre en masse mennesker i baggrunden som fra et kontor. Men få sekunder efter blev forbindelsen afbrudt, uden nogen person sagde noget.
    Jeg undersøgte også nummeret, som viste sig at flere andre også havde haft samme problem med. Det tilhørte en call-center som på vegne af ASE.

    Jeg ringede til ASE, fagforeningen, for at få det stoppet. Først sagde de at det intet havde med dem at gøre, hvilket jeg sagde ikke var rigtigt! Blev stillet om til anden person, som beklagede for jo de vidste udmærket til det. Herefter stoppede opkald.

    Mange store firmaer, sælger kundenumre, uanset om man har hemmeligt nummer eller ej.
    Det er noget svineri.


  • #14   11. mar 2018 Jeg har en ældre veninde, tidligere kollega som nu er over 80 år. Hun har hemmeligt nummer.
    Hun har også været ude for mange mærkelige opkald, derfor har hun ringet til sit telefonselskab og skældt ud, for hvorfor skal hun betale for hemmeligt nummer, når alle alligevel kender hendes navn og ringer? Hun har været meget bekymret og utryg, og har svært ved at forstå når jeg forklarer hende hvorfor det sker.

    Det er synd og trist når det sådan kan gå ud over ældre, der har meget svært ved at forstå hvordan ting fungerer idag.





  • #15   11. mar 2018 Torben.

    Prøv at tjek det ud med analyseinstitutterne, så vil du finde ud af, at jeg har ret.


  • #16   11. mar 2018 PS.

    Det hænger sammen med, at når der skal laves meningsmålinger, så skal alle være med, så kan man ikke have en gruppe der dækker sig ind under Robinson, derfor er analyseinstitutterne en undtagelse.


  • #17   11. mar 2018 Særg for nummerviser og noter nummeret ned, og tag ikke telefonen.
    De ringer på min fastnet, den har jeg fået slettet i KTAS. et af numrende stod i slutningen af kinesiske telefonregistre...hvad gør man så. smiley smiley smiley


  • #19   12. mar 2018 #17 - jeg lader den også bare ringe næste gang eller vil finde ud af, hvordan jeg blokerer, jeg har ikke haft tid i dag, til at finde ud af, hvad de mener med, at man kan have udeladt/hemmeligt nr., når jeg ikke har det alligevel smiley smiley smiley

  • #20   17. mar 2018 Nå, jeg bliver ved med at få opmærksomhed, mere end jeg bryder mig om smiley smiley smiley

    Nu har jeg ikke fået nogen ny opringning, men en SMS besked smiley fra min gamle udbyder, CBB, de kan nok ikke komme over, at jeg flyttede mit abonnement over til ny udbyder og beholdte så mit nr., det skulle jeg nok aldrig have gjort, for det er faktisk ikke 1. gang, de spørger om det samme, den lyder sådan her:

    Kære kunde - jeg er ikke kunde mere smiley smiley smiley
    Du har brugt CBB's netværk. Baseret på den dækning du oplevede, hvor sandsynligt er det, at du vil anbefale CBB Mobil til en ven eller kollega på en skala fra 0 til 10, hvor 10 er meget sandsynligt? Sendt dit svar ved at besvare denne SMS, GERNE MED EN KOMMENTAR. Med dit svar giver du samtidig samtykke til, at CBB Mobil bruger information om dit forbrug i netværket inden for den sidste uge.

    Det er mindst 10. gang, jeg bliver forstyrret med ovenstående, jeg gider ikke blive forstyrre med sådan en SMS, R A S E R smiley smiley smiley



  • #21   17. mar 2018 Slet den hver gang.... smiley

  • #22   17. mar 2018 Ja, Elizabetta, men de sletter åbenbart ikke det nr jeg har taget med over i et andet selvskab, det har jeg kun gjort, fordi det er så besværligt at meddele nyt nr., men som om man har lyst til at anbefale CBB NOT smiley

  • #23   17. mar 2018 Sikke noget rod...ud med det....

  • #25   18. mar 2018 Det vil jeg gøre, for jeg finder det aldeles irriterende, udover de gerne vil have jeg svare, så hæfter jeg samtidig for at de må bruge information om mit forbrug, hvad fanden sker der lige ...... smiley smiley smiley smiley smiley

  • #27   18. mar 2018 Hvad med et oversavet jagtgevær, kan det bruges smiley smiley smiley

  • #29   18. mar 2018 "180" hvad er det for noget, er det en blokering af en art smiley

  • #32   18. mar 2018 Sådan en vil jeg også have installeret på min tlf, for det der CBB nr må være en robot, der sidder og skriver til alle deres gamle kunder smiley

  • #33   18. mar 2018 Kunne man forestille sig, at få en APP installeret både på nr og navn, så var vi jo ude over det med, at de bare tager et andet nr i brug smiley

  • #34   4. jul 2018 Åååå ja, tiden går og klokken slår - undskyld min gamle tråd, men den er åbenbart blevet aktuelt igen for mig, dog med et andet mystisk nr, der er ukendeligt, nogen der kender dette nr:

    https://www.180.dk/nummer/91813880

    Jeg må se at få gjort noget ved de gode forslag her - men den ene dag tager den anden, tænk det er snart et 1/2 år siden, synes det var i forgårs smiley


  • #36   4. jul 2018 Jeg har samme problem, det er dog forskellige numre der ringer og siger de er fra Microsoft, og lige skal lave noget på min computer.
    Da de ringede forleden, sagde jeg at jeg ikke havde nogen computer, hvortil hun svarede:
    Liar, og lagde røret på.


  • #37   4. jul 2018 Er det alle de mails vi har modtaget, hvor vi skal godkende ?? - jeg har ikke godkendt en eneste, så klikker jeg vel ikke forkert, eller jeg mangler måske at klikke, jeg vil få installeret de apps der kan blokere uønsket tlf opkald, der er en grund til, at jeg ønsker at være ikke eksisterende, men det er sq nok en kamp og ikke lige til smiley smiley smiley

  • #39   4. jul 2018 Jeg har selv forsøgt, om jeg kan slå mig selv op nogen steder og det er ikke lykkedes, så går jeg ud fra, at jeg har fået det, som jeg ønskede, men det gælder så kun mig selv, andre kan godt - mystiske tlf numre smiley smiley

  • #40   4. jul 2018 Er det når man bestiller varer på nettet, og man gerne vil følge ens pakke smiley - er det der, de sælger ens tlf smiley smiley smiley

  • #41   4. jul 2018 #39

    Mit tlf er ikke skjult og på trods af det er abonnement så viser det intet ved søgning, ej heller mit navn på min adresse. Det viser heller ikke noget på google hvis jeg søger på mit fulde navn. Så det finder jeg fint at kunne holde mig helt fri fra logging.

    <Dog har der været nogle opringninger fra et eller andet på min mobil så siger jeg: Odense politi - data afdelingen så ringer de ikke igen. smiley ja ja det må man ikke sige men hvad rager det mig.


  • #43   4. jul 2018 Det ved de sgu da ik.. smiley

  • #44   8. jul 2018 Jeg har en ældre veninde, tidligere kollega. Hun har i flere år haft hemmeligt nummer. Hun har aldrig haft en computer, og har kun til nødstilfælde en almindelig mobil.

    Hun bliver også ringet op som vi andre. Hver gang spørger hun hvor de har hendes nummer fra?

    Tilsyneladende er det forsikringsselskaber, fagforeninger o.lign. der sælger numre til annonce firmaer, og der er bare ikke noget at gøre ved det.





  • #45   8. jul 2018 Dette sidste nr ringede til mig i dag og fandt ud af, hvad det var for et nr., det var Autobutler, det er nu altid rart at vide, hvem der ringer, og jeg har selv opgivet mit nr til dem, men det var en gammel henvendelse, de ringede om smiley

Kommentér på:
Et mærkeligt tlfnr 33554280

Annonce