{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
261 visninger | Oprettet:

Asger Aamund om Venstre-profils fyring efter narkokørsel: "Det er heksejagt" {{forumTopicSubject}}

http://www.180grader.dk/politik/asger-aamund-om-venstre-profils-fyring-efter-narkokorsel-det-er-heksejagt/

V-profilen Jakob Engel-Schmidt stopper som underdirektør hos handelsskolen Niels Brock, efter det er kommet frem, at han er blevet dømt for at have kørt bil med kokain i blodet i juli 2017.

Han er også på ubestemt tid udelukket som paneldeltager i TV 2 News-programmet 'News og Co.' og han er blev frataget sin opstillingskreds i Lyngby Taarbæk.

Det er en alt for hurtig reaktion, mener den kendte danske erhvervsmand Asger Aamund, der i 2012 har udtalt til BT, at han ikke ser noget problem i, at man tager kokain ved selskabelige lejligheder, mens man har en topstilling i en virksomhed. En holdning han holder fast ved i dag.

Han mener, at der er tale om en decideret heksejagt, hvor det først og fremmest handler om at vaske hænder og fordømme Jakob Engel-Schmidt.

Jeg er enig med Asger Aamund, jeg mener også det er heksejagt på Engel-Schmidt. Han har fået en dom i 2017 og blevet straffet for kokainkørsel, og dermed må sagen være afgjort, men efterfølgende nu at straffe Jakob Engel-Schmidt med to videre 'domme', det er ikke i orden efter min mening:

Hvorfor han ikke længere kan være hos Niels Brock eller TV 2, kan jeg ikke se,« siger Aamund.

Helt enig med Aamund, det kan jeg heller ikke forstå eller indse.

Din mening?

Kommentarer på:  Asger Aamund om Venstre-profils fyring efter narkokørsel: "Det er heksejagt"
  • #1   8. feb Min mening er at Asger Aamund er et paphoved, der øjner lidt billig taletid.

Men jeg syntes egentligt at en mand i hans position har fået som fortjent. Når man tager narko og derefter kører i trafikken, må man regne med at det kan have indflydelse når man har nogle høje stillinger. Så hvis folk syntes at hans forbrydelse er stor nok til at han ikke kan repræsentere dem mere, må de jo give ham kniven.
    Og nej. Det er ikke i orden at tage kokain og køre bil bagefter, fordi at man er høj i røven og mener at regler kun gælder for alle andre.

• #2   8. feb må de jo give ham kniven.

FHHH - er det ikke forbudt efter knivloven?

• #3   8. feb Nu er folk på narko jo ikke helt normal i hverdagen, hvis man sidder i en ledende stilling kan det nemt være påvirket af et forbrug. Og så lige en skole? god rolle figur hvis han kunne forsætte ik?

• #4   8. feb Er det ikke i Folketinget man laver lovene?

Hvis dem der er indblandet i det ikke skulle holde dem, hvem skulle så?!

Når man højt og flot blæser på det, så kan jeg slet ikke se, at hans ord har nogen vægt i et debatpanel, selvom Hans Engell også har klokket i det engang i fortiden, tog han konsekvensen, og er efter min mening en af de bedste politiske analytikere, men han har sikkert skiftet stil rent privat.

Men J-ES må holde lav profil indtil han er blevet klogere......

Og Asger Aamund prøver jo bare at tækkes den umulige papsøn og dermed konen.:-)

• #5   8. feb #2 Jo men den er i ligeglad med. 😜

• Claus G
    Claus G Hjælpe-administrator

Følger: 6 Følgere: 10 Emner: 31 Svar: 1.353
    #6   8. feb Han er et skidt forbillede for en skole og et tv nyhedsprogram. Han bør helt sikkert holde sig under radaren i langt tid. Så jeg forstår ikke Aamunds holdning. Vi er ude af hippie perioden, selvom hans kone og bonussøn ikke er kommet ud af den zone endnu, så det bør bestemt ikke bare accepteres at en i den slags stillinger han nu er ekskluderet fra, der har det ansvar og bør være forbillede og forgangsperson for mange. Så perfekt at det har konsekvenser for ham, ud over bøden og mistet kørekort.
    Hans troværdighed er jo på spil.
    Jeg ville ikke tøve et sekund med at sparke ham ud, hvis det var min virksomhed han var ansat i.

• #7   8. feb For mig er han ikke værdig til, at sidde i folketinget.

Men hvis man har haft så stor en promille, eller hvad det hedder med narko,
    At man mister kortet i 3 år, så har den vel også udløst en fængselsdom?

• #8   8. feb Ole

Du kommer ikke i fængsel for narkokørsel første gang, på samme måde som en som er taget med en kanon høj promille.

Det er hvis man gentager det at der kan komme på tale om ubetinget fængsel, eller at man ikke betaler bøden så kan den blive omsat til ubetinget fængsel.

Kommentér på:
Asger Aamund om Venstre-profils fyring efter narkokørsel: "Det er heksejagt"