{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
509 visninger | Oprettet:

Claus G
Claus G Hjælpe-administrator

Følger: 5 Følgere: 15 Emner: 39 Svar: 1.622

Udvist efter forsøg på selvmord {{forumTopicSubject}}

Jeg nævnte denne sag i en tidligere tråd, ved ham der havde overhældt sig med benzin i et jobcenter, og truede med at sætte ild til sig selv.
Nu er der faldet dom i sagen, og der er kommet lidt baggrund for hændelsen.

Hvad synes du? Er det fair hvis han ryger ud, er hans reaktion rationel, og hvorfor kunne familien mon ikke overholde de krav der var sat :

https://www.fyens.dk/modules/mobile/article?articleid=3228513

Kommentarer på:  Udvist efter forsøg på selvmord
  • #1   7. feb Det er ikke rationel at hælde benzin over sig, men derfor kan han godt være ved sit fulde 5, men trusler mod folk skal ikke tolereres for hvad kan han finde på næste gang,

"sjovt" nok de alle er syge som konen der fysisk ikke magtede at følge praktik forløb og dansk undervisning, og andre som også er "syge" men opdages i kontrolbesøg i basarer.

Hvor henne i Mellemøsten mon de går i skole om dansk lov og ret og asylpolitik og hvordan man skal være syg? de kurser kan de åbenbart godt deltage i og så snart de med stok og rullevogn dapper over grænsen så kommer simulanterne i gang og det er simpelt hen til en Oskar.

Men lur mig om han ikke får lov til at blive på det såkaldte tålt ophold. Stort set ingen bliver udvist. Så er det at danskere føler sig pisset på.

• #3   7. feb Det er stensikkert, at han bestemt ikke har det godt, familien i det hele taget, det er jo kaotisk og inderst inde, så ved de også godt, at de skal hjem igen, spørgsmålet er blot hvornår, så de ikke kan se nogen mening med det hele.

Det er uhyggeligt sørgeligt og ikke en smart handling, det har han nok også fortrudt, men nu er det for sent, de har ikke et menneske værdigt liv, det er helt sikkert, men DK kan ikke rede hele verden.

• #4   7. feb FHHH

jeg er da fløjtende ligeglad om han havde brugt lighteren, han truer folk på livet alene af den grund skal den idiot smides og eller sparkes ud af den største fodbolds støvle som kan opdrives i Danmark.

• #5   7. feb Selvfølgelig er det fair, hvis manden (incl. kone og børn) ryger ud af Danmark, hvor er vi henne, hvis sådan en person kan true sig til en lejlighed - eller for den sags skyld til noget andet, han vil have fra det offentlige.

• Claus G

#7   7. feb Jeg tænker så bare lidt videre, for hvis man kan udvise familien på baggrund af de ting der er lagt vægt på, så synes jeg at der er et abnormt godt grundlag for at prøve samtlige Levakovic familiemedlemmer i retten igen, med henblik på udvisning. De snakker heller ikke ordentligt dansk, de udebliver fra div behandlingsdomme, de har truet andre mennesker, de har snydt økonomisk, de handler med narko og er generelt kriminelle. Og deres hjemland er helt sikkert mere stabilt end Syrien er.
    For at vende tilbage til sagen, så tror og håber jeg på, at den syriske familie bliver smidt ud, og at det rygtes at de er røget ud, netop fordi de ikke ville lade sig integrere og ikke var villige til at efterleve de få krav der stilles.
    Men det kan jo være at sagsbehandleren, skolelærer eller sproglærer var DF'er.

• #8   7. feb Familien bliver reddet fra krig og bomber, reddet fra at sidde i en ussel flygtningelejr et eller andet forfærdeligt sted.
    Får bolig, skole, fri lægehjælp, penge på kontoen hver måned, men nægter at yde sin lille del, nemlig at lære dansk og udføre praktik som i bedste fald kan føre til arbejde og selv- forsørgelse.
    Jo, det er afgjort selvforskyldt. Ikke kun manden burde udvises men også kone og børn.

• #9   7. feb Jeg havde den 'store fornøjelse' igår at skulle på Jobcentret. Jobcenteret ligger på Nørrebro. Jeg bliver simpelthen så arrig hver gang jeg skal køre gennem Nørrebro.

Nørrebrogade/Frederikssundvej ligner simpelthen et mellemøstligt område. Møgbeskidte butikker, pyjamas/teltklædte personer.

På Jobcenteret sidder disse indhyllede, ofte fede vraltende kvinder, med små børn og svigermor på slæb. Ja, ærligt man bliver virkelig trist af at se det.

Iøvrigt mener jeg stadig at der bør være andre regelsæt for etniske danskere end for indvandrere o.lign. Det er trods alt os, vores forældre/bedsteforældre som har kæmpet en hård kamp for bedre vilkår i samfundet.

Nej, det er ikke diskrimination, men sund fornuft.

• Rasmus R
    Rasmus R Tilmeldt:
    nov 2017

Følger: 1 Følgere: 7 Svar: 758
    #10   7. feb ang levakovits. der er der noget jeg ikke fatter meget af ?

ang. syreren i indlægget. hvis han slap godt fra det nummer. hvad tor i så der skete ?
    der stod såmænd straks 1000. med hver sin dunk og gjorde det samme (det virker jo)
    og som jeg læser det. så har den familie selv sagt nej til den hjælp de har fået.
    om det er en rimelig dom. det ved jeg ikke.
    jeg ved kun at den type er ganske undværlig her i landet.

• #11   7. feb #2

kan du garantere at når han hælder benzin over sig og ud over hele gulvet at det ikke kan være til fare for andre?

Alle de dampe vil virke som en fakkel som kunne futte det hele af...hvis han antændte det...

• #12   7. feb Jeg forstår ej heller Rasmus hvordan det til stadighed kan gå til at Levakovits-familien ikke kan smides ud.
    Den familie er i den grad en belastning, og som ikke står tilbage for at direkte håne danskerne og udnyttelse af lovene.

Det samme gælder sagen, som er for retten idag. Ang. den pakistanske bandeleder fra LTF, Khan, som kræves udvist, men som ikke kan udvises grundet konventioner.

Vi ser gode mennesker, som af hjertet ønsker at være pligtopfyldende og yde i alt, men bliver udvist. Vi ser danskere der ikke kan blive familiesammenført trods orden ialt.

Ja, vi skal ha' strenge regler, men det burde også kunne indbære at være selektive så både moral og sund fornuft også spiller ind.

Ord som racisme og diskrimination er jo blevet helt overflødige ord. De har ingen mening mere, fordi de er blevet misbrugt i den grad, og ikke har noget ståsted mere.

• #14   7. feb Alene dét at ville sætte ild til sig selv, er så mellemøstlig martyr-agtigt. Latterligt!

Hvis den mand virkeligt havde ønsket alt anderledes, så havde han ydmygt lagt sig på knæ, (hvilket han jo nok var vant til), og bedt om undskyldning for handlinger.

• #16   7. feb #9
    Cris

• Rasmus R
    Rasmus R Tilmeldt:
    nov 2017

#17   7. feb 12. helt enig cris. jeg fatter ikke så meget. men hvordan kan danske lovgivere forfatte love der rammer danskere hårdere end dem de er rettet imod tænk tilbage på knivloven. der ramte håndværkerens værktøjs kasse. jeg fatter sku ikke ret og rimelighed her i landet.

• Rasmus R
    Rasmus R Tilmeldt:
    nov 2017

#19   7. feb 18. Hvis det var okay for håndværkere at rende rundt med kniv uden problemer, hvor længe tror du at det ville tage de kriminelle at oprette et firma på nettet og derefter rende rundt i arbejdstøj og værktøjskasse fyldt med knive? .

sig mig lige. fattede du ikke at der var gulvlæggere der blev sigtet for hobbykniven der er en normal del af værktøjet til det arbejde ?. med den indstilling du her indtager. så forstår jeg pludseligt hvor galt det er fat herhjemme

2/Det gør de heller ikke, men der må ikke være forskelsbehandling.

ok hvis du har ret. så forklar mig lige. hvorfor danskere der gifter sig, uden for eu. skal betale. deponere over 100,000. for at blive sammenført med partneren.
    det ha jeg til nu. ikke set nogen fra Mellemøsten skulle ?. er det forskeldsbehandling eller hvad ?.

• #20   7. feb Der er ingen kamel fra Mellemøsten der er 100.000 kr værd

• Rasmus R
    Rasmus R Tilmeldt:
    nov 2017

#21   8. feb jeg kender da et par stykker der burde ligge i det prisleje polyst. træk du nu gardinet op og tjek

• Rasmus R
    Rasmus R Tilmeldt:
    nov 2017

#22   8. feb polyst. tjek lige nr 4 fra venstre i bagerste række. mums du.

• #23   8. feb Et ønske job at være tøj designer i Mellemøsten....

• #24   8. feb rasmus

det ligner bare en blå blæk klat...

• Rasmus R
    Rasmus R Tilmeldt:
    nov 2017

#25   8. feb jeg tænkte sku nok at du var for henfalden og nedbrudt. til at rumme lidt fantasi polyst. netop det burde portvin da ellers modvirke

• #27   8. feb Danskere der gifter sig udenfor EU er ikke flygtninge vel?

FHHH - nej det er de som nok ikke, men de har da sgisme ret til et familieliv efter Den Europæiske Menneskerettighedskonvention som siger, at alle har ret til et familieliv, men for danskere med en udenlandsk ægtefælle gælder det åbenbart ikke, kun for kriminelle udlændinge, det er Levakovic det bedste eksempel på.

• #28   8. feb #19
    Rasmus

sig mig lige. fattede du ikke at der var gulvlæggere der blev sigtet for hobbykniven der er en normal del af værktøjet til det arbejde ?. med den indstilling du her indtager. så forstår jeg pludseligt hvor galt det er fat herhjemme

nåh skidt pyt der er bare gået Alis i FHHH

• Claus G

#29   8. feb Familieliv er da ikke en menneskeret. I så fald brydes den over alt, når folk kommer i fængsel/isolation. Der fratager man jo i princippet familiemuligligheden i en kortere eller længere periode ufrivilligt.
    Og hvad med dem hvor familien brydes pga tvister eller uenigheder, den efterladte har da heller ikke krav på familiesammenføring.

Men, tilbage til emnet.

• #30   8. feb Artikel 8 i Menneskerettighedskonventionen

Ret til respekt for privatliv og familieliv
    1. Enhver har ret til respekt for sit privatliv og familieliv, sit hjem og sin korrespondance.
    2. Ingen offentlig myndighed kan gøre indgreb i udøvelsen af denne ret, undtagen for så vidt det sker i overensstemmelse med loven og er nødvendigt i et demokratisk samfund af hensyn til den nationale sikkerhed, den offentlige tryghed eller landets økonomiske velfærd, for at forebygge uro eller forbrydelse, for at beskytte sundheden eller sædeligheden eller for at beskytte andres ret og frihed.

• Claus G

#32   8. feb #30

Ja ret til respekt for... Men ikke en menneskeret at have det.

• Claus G

#34   8. feb Men når vi nu er ved "familieret", hvad sker der så i tilfældet af ham manden bliver udvist? Så siger loven vel at resten af familien skal sendes med?

• Rasmus R
    Rasmus R Tilmeldt:
    nov 2017

#36   8. feb 28/ ja det er ved at gå op for mig... men ham kysser jeg sku ikke hvis lejligheden bød sig
    35/ jeg mener da at knivloven fra starten var skide god. de skulle bare have haft knive i husholdninger med andet med ind under ? plus stemmejern skruetrækkere sakse. med samt slibesten der jo kan buges til at gøre næsten alt spids og skarp med.
    nææ fhh jeg har sjældent set noget så åndssvagt.

• #37   8. feb #34
    Næh det er Levacovic-klanen da det bedste eksempel på, at det ikke forholder sig sådan.

• #39   8. feb Pånær at der blev stukket folk ned nærmest hver dag, så noget skulle der jo gøres.

#38 - FHHH

det gør der da stadigvæk, bliver stukket en eller flere ned hver dag, det er da blevet til hverdag i Danmark.

• Rasmus R
    Rasmus R Tilmeldt:
    nov 2017

#41   8. feb jamen dog. skydevåben har vist aldrig været lovlige i bybilledet ?

hvordan går det så til at folk bliver skudt. når der i mands minde har været lovgivet mod skydevåben.. jeg er ikke rigtigt med i logikken fhh ?

• #43   8. feb Men bliver folk snuppet med en pistol, ryger de så ikke i fængslet?

#42 - Sæ'fø'lig FHHH - danskere gør, hvis altså de ikke har en våbentilladelse, om det også gælder for indvandrerbandernes medlemmer - der er jeg i tvivl.

• #45   8. feb Nu betyder en våbentilladelse ikke at man bare kan rende rundt med et skulderhylster i byen...i Danmark

Transport fra a til b skal være ud fra gældende regler.

I Israel har jeg våbentilladelse og dermed også lov til at være bevæbnet offentligt. Det er ikke noget jeg gerne ser i Danmark for vi har ikke samme problem som i Israel.

• #46   8. feb #45

polysl

Nu betyder en våbentilladelse ikke at man bare kan rende rundt med et skulderhylster i byen...i Danmark

Det ved jeg da godt.

• Rasmus R
    Rasmus R Tilmeldt:
    nov 2017

#47   8. feb i danmark gives ikke våbentilladelser til håndvåben. men kun bæretilladelse.

• Rasmus R
    Rasmus R Tilmeldt:
    nov 2017

#49   8. feb 48. ikke forstået ?? mener du dermed at skytteforenings tilladelse gælder andet end transport fra og til brugs og opbevaringsstedet ?
    samt fortæl mig lige hvad kravet er for at oppebære nævnte tilladelse ?.

• Rasmus R
    Rasmus R Tilmeldt:
    nov 2017

#51   8. feb under hvilke forhold. og yderligere kræver den BÆRE tilladelse at du skyder min 2 gange om ugen. ( hvilket betød at jeg droppede de tilladelser og lod mine våben blive i skytteforeningens skab) sådan har det været siden våbenloven blev ændret i slut 80 erne.
    men giver den ret til at slæbe rundt med våbnet eller hvad ?
    jeg tror du er ude på et sidespor i denne sag fhh

• #52   8. feb Rasmus

For at opbevare våben i hjemmet kræver det et godkendt våbenskab. Særlige farlige våben skal opbevares i et sikringsskab

Men hvorfor det bøvl og risiko at løbe mellem dit hjem og skyde foreningen? så ville jeg hellere have våbnet i klubben.

• Rasmus R
    Rasmus R Tilmeldt:
    nov 2017

#53   8. feb mine våben har ligget i foreningen siden slut 80 erne. da reglerne for bæretilladelse blev ændret til at man skulle skyde aktivt. mindst 2 gange ugentligt for at opretholde den.
    i øvrigt forstår jeg ikke hvad det er fhh. prøver at undervise mig i. jeg er trods alt. skyde instruktør uddannet

• #54   9. feb Rasmus

Jeg har 2 våben:

Glock 27
    Galil Sniper

• #55   9. feb Det er alvorligt at blive taget med en skarp ladt pistol og kan koste fængsel straf, det er altid skærpende når våbnet er ladt. Ingen civile må transportere våben fra a til b som er ladt.

• Rasmus R
    Rasmus R Tilmeldt:
    nov 2017

#56   9. feb som jeg tidligere har sagt. kun bæretilladelse fra opbevaringssted og til brugssted. og retur. en midlertidig skal yderligere tidsfæstes

• #57   9. feb #45
    polysl

I Israel har jeg våbentilladelse og dermed også lov til at være bevæbnet offentligt. Det er ikke noget jeg gerne ser i Danmark for vi har ikke samme problem som i Israel.

Dvs du har haft fast bopæl i Israel i mindst 3 år?

• #59   9. feb Annella

Tilladelsen skal søges via den israelske ambassade i København og nej har kun boet i Israel i 3 mdr.

• Rasmus R
    Rasmus R Tilmeldt:
    nov 2017

#60   9. feb jamen så må du da have opnået både statsborgerskab og pensionsordning i Israel. polyst. det ser da meget lyst ud
    er det porto Tel Aviv du bor i dernede ?

Kommentér på:
Udvist efter forsøg på selvmord