{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
920 visninger | Oprettet:

Og stort set synes jeg, at det er synd for Danmark. {{forumTopicSubject}}

Jeg er næsten 80 år og har derfor bedre tider at sammenligne med. Og stort set synes jeg, at det er synd for Danmark.

Det skriver John Lindblad Christensen http://denkorteavis.dk/2017/indlaeg-fra-laeserne-27-april-3/

Danmark er et godt land at være kriminel i. De strømmer til fra nær og fjern. Tyveknægte fra Balkan, Romaer, illegale flygtninge, irske fupfirmaer, rockerbander.

Afviste asylansøgere har været her i årevis og lever fedt og griner faktisk ad os. Kort sagt, de hygger sig her.

Visse grupper af velmenende mennesker opretter ligefrem klinikker til at hjælpe de stakkels illegale i tilfælde af sygdom. Og vi ser bare til som umælende får.

De stjæler, røver, overfalder, bedrager meget organiseret. Pengeoverførsler og hvidvaskning er ikke noget problem. Og der er albuerum til dem alle. Vi har ikke politi nok, og vi har menneskeretsdomstolen til at forhindre os i at gøre alt for meget for at undgå dem.

Den ene justitsminister efter den anden siger: “Nu er det nok! Og det er så det. Ikke mere. Så vi er bundet på hænder og fødder. Mere politi? Jah, nu skal vi lige snakke om det. Lad os nu se. Om et par år måske. Indbrud skal have en vis værdi, før de kan tage sig af det. De skal jo også passe på FCK- og Brøndbyfans, som elsker sport og en god slåskamp.

Jeg er ikke 80 år, men kan genkende det, John Lindblad Christensen,
skriver, jeg kan også sammenligne bedre tider med den tid, vi har i dag.

Synd for Danmark - ikke kun synd det er simpelthen sørgeligt, hvordan vores land har udviklet sig i den negative retning.

Ikke 'vi' ser bare til som umælende får, de umælende får, der ser til, er for mig de politikere, der i årtier er ansvarlige for og har haft ansvaret for udviklingen og ingen ting gør andet end at tale og tale og tale, om alle de forbedringer og stramninger, der nu skal indføres.

Og så går politikerne igen over til dagsordenen, intet forandrer sig, alt forbliver som det er og længe har været, og de fortsætter med deres intetsigende udtalelser om alt det, der skal indføres, ændres, strammes, straffes etc. og 'vi' lytter til dem og tror måske endda på dem.

'Vi' kan vel dårligt være bekendt at ændre vores nationalsang fra "Der er et yndigt land" - til "Der var et yndigt land"?

Selvfølgelig kan vi ikke det, men desværre forholder det sig sådan.

Din mening?

Kommentarer på:  Og stort set synes jeg, at det er synd for Danmark.
  • #1   29. apr 2017 Næsten enig.... smiley

Jeg har intet mod de "fremmede" der kommer til landet med de bedste intentioner....
    Men de andre. Dem der er beskrevet her over... De skal fanges, dømmes, straffes og/eller udvises. Og det må "staten" bare se at komme igang med. Det er deres pligt og ansvar.... Der er ALT for lidt konsekvens i vore lille blødsødne land... smiley smiley

• #3   29. apr 2017 Jeg er fuldstændig enig med John, det er så sørgeligt at det er til at græde over.

Det kunne godt være værre..... Hvis man var svensker. smiley

Kommentér på:
Og stort set synes jeg, at det er synd for Danmark.

x