{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
851 visninger | Oprettet:

Har staten overhovedet vilje til at beskytte sine borgere? {{forumTopicSubject}}

http://konservativreaktion.blogs.berlingske.dk/2017/03/19/justitsministeren-skal-ikke-alene-staa-fast-men-stramme-skruen/?_ga=1.204928276.52909136.1478180865

Skrevet af Jesper Holm Frederiksen

Justitsminister Søren Pape Poulsen udsættes i øjeblikket for en storm af dimensioner fra matroniserende Kvinder​, kvindagtige mænd, progressive, liberale, politisk korrekte, postmarxistiske kriminologer – kært barn har mange navne.

Det er anklagerne om, at hvis man ønsker at straffe kriminelle hårdt og drakonisk for at beskytte samfundet, tage hensyn til ofre i stedet for gerningsmænd, så er man en art fortidslevn, en iskold, reaktionær lektor Blomme-type. Et dumt svin.

Strafferammerne skal udvides så meget, at det ganske enkelt ikke kan svare sig at ernære sig ved personfarlig eller berigelseskriminalitet.

Seksuelle overgreb, grov vold og forbrydelser mod børn skal straffes særligt hårdt, hen imod en tidobling af de nuværende strafferammer og livstidsdomme skal rent faktisk betyde, at den dømte sidder i fængsel resten af sit liv.

Alle dømte personer uden dansk statsborgerskab, skal udvises hurtigere, end de kan stave til “asyl”, uanset hvilket hjemland, de kommer fra. Forleden dag blev en somalisk mand udvist bl.a. efter i et hjemmerøveri at have tæsket en 71-årig mand med en stegepande og efterlade ham liggende i en blodpøl i adskillige timer. Man frygter, at sagen ender med, at denne særlige mand ikke kan udvises – ligesom sin 20-årige landsmand, der voldtog en 10-årig pige i Herning – under påskud af, at sikkerhedssituationen i deres hjemland ikke er til at udvise dem dertil. Den slags tilfælde skal ophøre, for de er noget af det allermest ødelæggende, vi har for retsfølelsen her i landet.

Hvis man voldtager et barn eller tæsker en ældre mand med en stegepande, skal man ud af landet, om man så skal kastes ud med faldskærm for at få det til at lykkes, som det i sin tid blev foreslået. Staten skal svinge sværdet mod mennesker, som forbryder sig mod vores samfundsorden. Den skal derved sikre lov og orden.

Det lyder fornuftigt, hvad Jesper Holm Frederiksen, og jeg er 100% enig med ham, men jeg er bange for, at det aldrig kommer så vidt, at hans forslag nogensinde bliver gennemført.

I dag læste jeg: En af de første sager om udlevering til torturstat er i gang. Danmark vil udsende "Boghandleren fra Brønshøj". Udenrigsministeriet er i kontakt med Marokkos regering for at undersøge muligheden for at udlevere den terrordømte dansk-marokkaner Said Mansour.

For det første kan han ikke være dansk-marokaner, da hans danske statsborgerskab er blevet ham frakendt, og for det andet forsår jeg ikke, hvorfor Udenrigsministeriet omtaler Marrokko som torturstat, andre EU-lande kategoriserer Marokko som en 'sikker stat', bl.a. Tyskland udviser til Marokko, jeg tror mere Danmark/Udenrigsministeriet vil holde en dør på klem for ikke at håndhæve udvisningen.

Har staten overhovedet vilje til at beskytte sine borgere?

Viljen har de da sikkert men ikke modet, der så igen bliver undskyldt med for få politibetjente og til de få for meget arbejde.

Kommentarer på:  Har staten overhovedet vilje til at beskytte sine borgere?
  • #1   19. mar 2017 Jeg må så absolut give dig ret, hvis man ikke holde dansk lov og ret, har man intet at gøre i Danmark og vores politi har nok at se til i forvejen smiley

• #2   19. mar 2017 Har været i Marokko og det er på ingen måde et farligt land for så ville der være en oplysning omkring det når man booker.

• #3   19. mar 2017 Nemlig polysl -

off topic - og forøvrigt har i januar i år den marokkanske konge personlig forbudt kvinder at gå tilsløret, hans begrundelse var, at terrorister kan skjule sig under en 'kvindelig' tilsløring. Samtidig forbød han alle forretninger at sælge burkaer og forlangte alle burkaer fjernet fra forretninger.

• #4   19. mar 2017 fedt annella tak for oplysningen.

• #5   19. mar 2017 Annella

Vi har samme alder så jeg kom til at tænke på "The Good Old Days" fra 70'erne som er et engelsk teater med mange sjove indslag, men den som faktisk var frontfigur var Leonard Sachs som var konferanche - nok ikke stavet rigtigt, men han kunne også hver gang præsenterer hvad der kommer næste gang med svulne ord som kunne tage 3 min. - med hensyn til:

//citat

Justitsminister Søren Pape Poulsen udsættes i øjeblikket for en storm af dimensioner fra matroniserende Kvinder​, kvindagtige mænd, progressive, liberale, politisk korrekte, postmarxistiske kriminologer

// citat slut

Jeg elsker den måde at tale på som for nogle kan lyde ligegyldigt, men som underholdning er rigtigt skægt.

Men i øvrig er jeg enig i indlægget fra Jesper Holm Frederiksen.

Kommentér på:
Har staten overhovedet vilje til at beskytte sine borgere?

x