{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
882 visninger | Oprettet:

Dankort svindlere {{forumTopicSubject}}

Jeg så lige i nyhederne, hvordan at folk køber ting online på stjålne dankort og politiet ikke rigtig gør særlig meget ved det, desværre.

Men det undrer mig alligevel - hvordan kan det lade sig gøre???
Der fortælles, at der altid handles steder, hvor man får muligheden for at få det leveret i pakkeboks. Okay, men når man går igennem med ordren på den pågældende webshop, så skal man jo skrive sin adresse, for at få mulighed for at vælge den pakkeboks der er nær ens hjem. Hvad gør svindlerne her? Skriver de bare en tilfældig adresse der er i nærheden af hvor de selv bor, eller skriver de godt nok sin egen og slipper afsted med det? Og man skal skrive sit telefonnummer og e-mailadresse når man ligger en ordre der skal i en pakkeboks, kan politiet slet ikke følge op på disse ting?

Forstår ikke hvordan det kan være så svært at komme problemet til livs?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Dankort svindlere
  • #1   24. dec 2015 Det er faktisk nemt at svindle for du køber et nyt simkort, opretter dig på pakkeposten.dk - skriver dine oplysninger ind som bruger og hvor den skal leveres til.

    Når pakken er klar så får man en SMS med pinkode til at låse pakken ud af boksen.

    Så smider du det nye simkort ud og køber et nyt. Opretter dig igen som bruger osv,,

    Ham der fornyelig blev snuppet gjorde det ikke på den måde og blev snuppet..


  • #2   24. dec 2015 #1

    Ja okay, men hvad med adresse? De skal jo skrive sin egen, for at få pakkeboksen i nærheden af dem selv? Eller hvad er det jeg misser?


  • #3   24. dec 2015 man skriver bare by postnummer så bliver den leveret til den nærmeste pakkeboks som kan åbnes med den kode man får tilsendt via SMS.

    Men når man opretter sig på pakkeposten skal der bruges nøglekort, så i realiteten vil det være nemt for politiet at finde personen - men igen det er en prioritet fra politiet at den slags nedprioriteres.

    Så det ville være en god ide at oprette enTaskforce generel som tager sig af Internet svindel - men det skal der så også ressourcer til. De har som sådan en enhed men her prioritere man også - men kun de store sager, jeg kender ikke bagatel grænsen men er sikker på den ligger langt over 1000 kr.


  • #4   25. dec 2015 #3

    Tror næppe det er sådan. Tror simpelthen ikke på, at svindlerne bruger deres nemid når de svindler.


  • #5   25. dec 2015 Man kan ikke oprette sig på pakkeposten uden Nemide så man tænker på hvad sandsynligheden er for at de både har stjålet deres nemide og kort.

  • #6   25. dec 2015 Jeg har før fået noget i en pakkeboks, uden at lave en profil på pakkepostens egen hjemmeside og derfor ikke brugt nemid.


Kommentér på:
Dankort svindlere

Annonce