{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
391 visninger | Oprettet:

Claus G
Claus G Hjælpe-administrator

Følger: 5 Følgere: 11 Emner: 34 Svar: 1.391

Endnu en skole mister sit tilskud {{forumTopicSubject}}

Så er den gal igen. Endnu en muslimsk skole, har mistet sit statstilskud. Manglende faglighed og dårlig administration og økonomi, er blandt årsagerne. Ligeledes risikerer de at skulle tilbagebetale statstilskud, fra december 2017 af.

https://jyllands-posten.dk/indland/ECE10349778/muslimsk-gymnasium-mister-sit-tilskud-og-skal-betale-penge-tilbage/

Jeg synes det er godt at der er kommet fokus på skoler og institutioner der modtager statstilskud, og man sætter krav til at der holdes et acceptabelt niveau og en sund økonomi. Det har været et område der har sejlet lidt i nogle år, og støtten har været en forventet selvfølge for skolerne. Nu er der trukket nogle gode eksempler og håber det sender nogle signaler til det øvrige felt.

Din holdning?

Kommentarer på:  Endnu en skole mister sit tilskud
  • #1   26. feb Aldeles enig.
    Det er vores surt tjente penge der fordeles så der skal bare al den kontrol på der kan opstøves.
    Iøvrigt har jeg aldrig forstået hvorfor staten skal yde tilskud til alternative skoler og især religiøse skoler.
    Hvis folk ønsker en anderledes skoleform end det folkeskolen tilbyder må de selv til lommerne eller stemme på de partier der går ind for en ny skolereform

• Claus G
    Claus G Hjælpe-administrator

Følger: 5 Følgere: 11 Emner: 34 Svar: 1.391
    #2   26. feb Det er jo en del af vores velfærd, der gør at vi har plads til at tilbyde vores støtte, også til de alternative og religiøse skoler. Det burde så bare være helt normal respekt, at de skoler så overholder de få og små betingelser der stilles krav om. Men de har desværre været vant til at kunne køre frihjul, uden de blev kontrolleret. Endeligt ser det ud til at regeringen begynder at få taget fat om det problem. Det er trods alt en god sjat støtte der gives ud på årsbasis

• Rasmus R
    Rasmus R Tilmeldt:
    nov 2017

Følger: 1 Følgere: 7 Svar: 812
    #3   27. feb læs beskrivelsen af den skole. pjæk og dårlig standart hele vejen igennem
    luk lortet hvis gardinfolket ikke selv ejer faglig stolthed

• #4   27. feb Det er kun ret og rimeligt at der er større tilsyn med disse skoler.

Som Claus nævner har det sejlet alt for længe.

Alene dét at man er nødt til at være Ergodan støtte for at gå på skolen, burde være nok til at lukke den.

• #5   5. mar #1 - Cody, staten yder 85% og resten betaler brugerne selv. Jeg synes det er OK med privatskoler, dog synes jeg ikke, det er OK med religiøse privatskoler, der bevidst modarbejder det danske samfund, det er jo direkte koranskoler, som slet ikke hører det danske samfund til.

Kommentér på:
Endnu en skole mister sit tilskud