{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
658 visninger | Oprettet:

Andre der har stået i samme situation? {{forumTopicSubject}}

Jeg står i en rigtig træls situation pt. Jeg er lige flyttet for mig selv. Jeg er på kontanthjælp (men er i aktivering hvilket går godt), og er lige flyttet for mig selv. Og pengene er meget små! Jeg vil bare gerne videre. Jeg vil gerne uddanne mig indenfor skønhedspleje, wellnes-assistent og så måske videre som kosmetiker. Problemet er bare at uddannelsen er i Ålborg, og jeg bor i Randers. Og ville nok ikke have råd til transporten. Og derudover kender jeg en også fra Randers som vil det samme, og hun kunne kun få læreplads i Kbh. Jeg har ikke mulighed for at flytte, desværre. Hvad ville i gøre i denne situation?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Hænge hylde op 450 kr.
  • Paint and wood work 10.000 kr.
  • Opsætning af håndvask og opvaskemaskine 1.640 kr.
  • Hækkeklipning 1.000 kr.
  • Rengøring 950 kr.
  • Hvide perle Steen lagt i have 4.800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Andre der har stået i samme situation?
  • #2   8. sep 2010 Superstar har en meget valid pointe. Job mulighederne efter de nævnte uddannelser er mildest talt elendige. Selv hvis du får job, er det bunden af samfundet. Det er desværre det absolut lavest lønnede du kan finde.

• #3   8. sep 2010 virkelig ubruglige uddannelser.. desværre..

• #4   8. sep 2010 Tak for jeres positive respons, men det er altså det jeg gerne vil arbejde med smiley

• #6   9. sep 2010 Det er naturligvis ok, men er det ikke et lidt spøjst ræsonoment.

Lad os sige jeg rigtig gerne vil studere old græsk fordi jeg synes det er helt fantastisk. Men når jeg nu har erfaret at det er så godt som muligt at finde et meningsfyldt job efterfølgende hvorfor så insistere på at gå denne vej? Hvorfor dog vælge noget nu, som man allerede nu kan se ikke indebærer den store fremtid? Det er ren selvpineri at gå igennem en uddannelse, erfare at der ikke er job at få, og så skulle igennem en anden uddannelse igen.

De fleste må erfare at uddannelse og job er som så meget andet i livet, og kræver planlægning og fremad syn, da det er den eneste måde at få det resultat man forventer. Det andet svarer til at køre bil med lukkede øjne.

• Anonymiusen
    Anonymiusen Tilmeldt:
    nov 2008

Følger: 1 Emner: 3 Svar: 35
    #7   6. dec 2010 Min lillesøster vil det samme som dig og det kan jeg sagtens forstå.. DET ER DA EN HVER PIGES DRØM... Her hvor vi bor (Nordsjælland) tilbyder de en HG med en linje som hedder BodyCare. Der har de slevfølgelig også alle de andre fag, men mange af timerne går på at lære og lave negle, klippe hår, lære at lægge make-up, træne sig op osv osv... Det giver altså helt klart en fordel med denne uddannelse når man skal søge videre... De skal også i praktik, og hvis ikke de kan finde en plas så har skolen et samarbejde med forskellige frisører fx. Jeg ved ikke om det er noget der bliver tilbudt der hvor du bor, men det kunne da være en mulighed smiley

Kommentér på:
Andre der har stået i samme situation?

Annonce