{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
466 visninger | Oprettet:

Første Pc {{forumTopicSubject}}

Jeg kan huske den og har den stadig - dengang var det med DOS 5.0 som senere blev opgraderet til 6.22.

Her var der tale om konsol programmering og lidt senere med Shell som på sin måde var en smule visuel.

Jeg kan stadig fra min første pc sætte de store floppy disk i og udforske hvordan det var engang.

Så kom win95 som gjorde brugerfladen mere visuel og dynamisk så man ikke behøvede at bruge så mange kommandoer.

Min første pc blev faktisk leveret i et Maxi tower som var beregnet server delen med låger som skulle åbnes for adgang til 1.44 og 1.2 floppy disk.

Der medfølgende mursten af beskrivelse af DOS 5 var omfattende i en bog i en ret godt kvalitet som jeg også stadig har.-

I dag behøver man ikke en mursten men kan kaste den på Internettet og vupti så er al info der. >Men dengang havde man kun BBS som var et connection af forskellige universiteter man kunne koble sig på og den vej skabe sig et netværk. Fordelen var at det var uanset landegrænse hvor man kunne bytte info og på en måde have en slags tjat før blog og grupper.

Dengang havde man tech grupper hvor man delte info omkring et problem man havde eller hvordan man gjorde i et speciel situation.

Alle de film der er lavet omkring den tid med pc kommer ikke engang tæt på for jeg tror ikke man forstod selve konceptet og muligheden og dog - Nettet med Sandra >Bullock er nok det nærmeste som illustrere hvor sårbar IT strukturen var dengang og den er jo ikke blevet bedre med angreb på Irans atom faciliteter, nsa, børsen, fbi...

Du kan hente alt ude på nettet du behøver ikke at programmere noget bare bruge til at gå ind overalt. Jeg vil ikke komme ind på noget da det som bekendt kan bruges imod mig - jeg vil heller ikke komme med anbefalinger eller link til software men alt er som en dør hvor nøglen ligger under måtten.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Frese aftapventil med slangeforskruning 3/4" 1.200 kr.
  • Vaske vindueri stuen 205 kr.
  • Maling af stue på 1 dag 6.000 kr.
  • Der skal lægges boen plankegulv i et rum på 16 kvm 2.900 kr.
  • Skrue armatur fast på køkkenvask. 260 kr.
  • Montering af fronter hvidevarer + rensning af afløb 950 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Første Pc
  • #2   13. mar 2016 ja curt

At være med fra starten er en oplevelse som er unik. Du har været en del af helheden.

• #8   13. mar 2016 de disc har jeg en masse af. smiley

• #10   14. mar 2016 ja curt

alle externe harddise og andre som usb stick er bare et usb som kan kobles på alle platforme.

• #11   14. mar 2016 For lige at gå grundigere ind i dit spørgsmål curt.

Alle enheder som eksterne med usb stick kan købes så de kan kobles på alle typer af styresystemer.

Det aktuelle styresystem finder selv drivere i deres bibliotek på få min og melder at det er klar.

Så går man bare ind i "start" denne computer og klikker på det drev man har sat i usb porten så har man adgang til alle data.

Man kan også lave et ekstra vindue så man kan trække alle data over på usb enheden.

• #14   14. mar 2016 curt

Efter størrelsen at dømme så snakker du om floppy disk

Ja man kan få den som usb ekstern som i gamle dage med Commodore.

Så er det samme procedure som beskrevet.

profilbillede
  • #16   14. mar 2016 de er da mere end 9x9

• #19   15. mar 2016 curt

Den helt gamle type disk drev kan ikke køre på moderne interface, så du har 2 muligheder:

Finde en gammel computer
    Få et firma til at overføre dine filer til et moderne medie.

Kommentér på:
Første Pc

Annonce