Forsikringssag ved telenor {{forumTopicSubject}}
Hej baboom, håber i kan hjælpe mig lidt med mit problem
Jeg fik i sidste måned min telefon ødelagt da en bil kørte over den og afleverede den til reparation dagen efter, jeg har så i dag ringe til dem og spurgt ind til min telefon og de sagde jeg skulle gå ned i butikken hvor jeg afleverede den og snakke med dem.
Jeg går så derned og snakker med ham som jeg os afleverede telefonen ved og han oplyser at den er blevet godkendt til ombytning til en N9'er (jeg havde en N8'er), jeg tænker at det da er fedt jeg så får en ny telefon for samme pris osv som min gamle. Men han oplyser derefter at de ikk har flere N9'ere og da jeg spørger ham om de får nogen hjem svarer han så nej, så spørger jeg så hvad vi kan gøre og han siger at jeg kan få en telefon til samme pris som min gamles værdi, som åbenbart var 3299kr selvom jeg betalte godt og vel 4000kr for den i sin tid.
Har så talt med en kammerat om sagen og han siger at det ikk kan passe det skal være sådan, for han har lige fået udleveret en hel ny N9'er og at det ikk kan passe at hvis jeg nu skulle have en nokia igen skulle betale 900kr kontant for så at få en Nokia Lumia 800, i tænker at det nok ikk er et stort valg eller noget for 900kr lyder da billigt for en lumia 800.
Men det betyder jeg har betalt næsten 5000kr for den og det passer jo ingen steder henne.
Mit spørgsmål til jer er så om jeg skal tage ind i deres hoved butik (telenor i aalborgs gågade) og snakke med dem og at det ikk kan passe når jeg kan finde den på nettet til 3149kr at jeg så skal betale 900kr oveni for at få en telefon de tager overpris for eller om jeg skal gå til forbruger klagenævnet?
mar 2007
Følger: 3 Følgere: 3 Emner: 209 Svar: 744
I mine øjne kan jeg ikke se du har noget at klage over..? Måske at du ikke for hvad der svare til den telefon du bliver tilbudt, men det tror jeg så heller ikke du har krav på..
jul 2008
Følger: 3 Følgere: 2 Fotoprofiler: 1 Emner: 1 Svar: 77
Du faktisk heldig med det du har fået
nov 2011
Følger: 1 Emner: 30 Svar: 142
Det klart de ikke akn give dig en lumia, da den er meget dyrere. Så du skal nok bare være tilfreds med at du kan købe den for 900 kr ekstra
jan 2008
Følger: 7 Følgere: 6 Emner: 47 Svar: 1.075
Du får tilbudt en helt ny telefon, selvom du har kørt din gamle telefon over med en bil og nu vil du brokke dig til forbruger klagenævnet, fordi du ikke får den gratis?! Come on...
mar 2009
Følger: 1 Fotoprofiler: 1 Emner: 45 Svar: 106
feb 2007
Emner: 4 Svar: 853
Tror du skal være glad for den pris de tilbyder dig der.
feb 2008
Følger: 1 Emner: 4 Svar: 402
MEN - hvis du ikke har idiotforsikring og du er kommet til at smadre telefonen, så har du faktisk ikke krav på noget som helst.
mar 2009
Følger: 3 Følgere: 2 Emner: 5 Svar: 18
Det har intet at gøre med om jeg er forkælet men derimod min ret som forbruger og kunde ved dem, ved godt det er flot af dem at give mig 3300kr i godtgørelse men jeg kan ikke få pengene udbetalt heller ikke hvis jeg køber en telefon der er billigere, så enten skal jeg vælge en telefon til absolut samme pris eller os skal jeg have penge til at stå ved dem.
Håber i forstår mig bedre nu
feb 2008
HAR DU BETALT 4000 FOR TELEFONEN MED IDIOTFORSIKRING??
JA = du har krav på de 4000.
NEJ = du har ikke krav på noget som helst.
mar 2009
feb 2008
Men ring da til den butik hvor du har service-sagen kørende, så må de jo skaffe N9 fra en anden butik - Telenor er en KÆDE som skal hjælpe kunden, ellers må du jo sige at de må udbetale de 4000 til dig til din bankkonto (går ikke ud fra de ligger inde med 4000 i kassen)
mar 2009
feb 2008
For de kan ikke sænke prisen på din telefon. Hvis de ikke kan give en tilsvarende, så må du som forbruger hæve købet.
mar 2009
feb 2007
Emner: 4 Svar: 853
Hvis N8'eren er faldet i pris siden du købte den, Så får du KUN den pris telefonen er værd i dag.
Det samme gælder et TV, Hvis du har givet 12000 kr for det og 9 måneder efter går i stykker, og dagsprisen kun er 4000 kr Så får du kun 4000 kr i erstatning.
Det hedder erstatning til nyværdi.
mar 2009
mar 2007
Følger: 3 Følgere: 3 Emner: 209 Svar: 744
Mit tv røg ned fra væggen, da jeg ikke havde fået sat beslaget ordentligt fast, gav selv 9000 for det i sin tid.. Blev så tilbudt et tilsvarende 1½ år efter... udsalgsprisen på det var 4500.. Spurgte om jeg ikke kunne lægge oveni og så få et større.. Så jeg lagde selv yderligere 3500 for at få et større til 8000, da udsalgsprisen "kun" var 4500 på det de havde fundet til mig.. Så havde på ingen måde krav på de 9000 som jeg gav for tv'et.. Ville da også være ulogisk..
Alle vare falder i pris med tiden.. især elektronik.. så det ville være MØG dårlig forretning for forsikringen at give det fulde beløb..
Men igen, står der i forsikringsvilkårene at du skal have fuldt beløb tilbage, så skal man self. Ellers ikke..
Så FrækFyr.. Læs den i gennem før du brokker dig alt for meget, og kun ender om med de vil give dig en ny N8 eller penge tilsvarende den..
jul 2008
Følger: 3 Følgere: 2 Fotoprofiler: 1 Emner: 1 Svar: 77
Forsikringssag ved telenor