{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.122 visninger | Oprettet:

Køb af mit første Kamera {{forumTopicSubject}}

Hej alle sammen jeg hedder Steffen og er 20.

Jeg har altid rigtig godt kunne lide at tage billeder og redigere, jeg har indtil nu haft lånt min svigerfars Spejlrefleks kamera, men er desværre gået fra min kæreste nu, så skal selv ud og købe Kamera nu.

Nogen der kunne have en god ide til køb af Kamera det skal selvfølgelig være Spejlreflekt men hvad model og mærke skal jeg gå efter og hvad er det vigtig at kigge efter ved sådan nogle kamera noget bestemt de SKAL kunne?

Jeg har ca 3000-4000kr til Kamera + objekt.

Jeg vil gerne have et kamera som jeg kan bruge til amatør model billeder og event billeder.

kom med ider køber også gerne et brugt godt tilbud hvis nogen har noget at tilbyde.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Køb af mit første Kamera
  • #1   22. apr 2011 vil forslå at købe et brugt kamera(-:
    men ellers er Nikon D5000 et rigtig godt et


  • #2   22. apr 2011 Ej hvor sjovt lige det kamera jeg kigger på lige nu smiley

    flere der kan anbefale det?

    Det jeg kigger på lige nu:
    (link fjernet)

    Nikon D5000 (Nikon AF-S DX 18-55 mm og 55-200 mm objektiver)
    til ca 4500,- er det god pris eller?


  • #3   22. apr 2011 har lige købt mit herinde (link fjernet)

    ellers er der os Canon Eos 500D som osse er et rigtig godt kamera(-:


  • #4   22. apr 2011 Hvad vil du sige er best Nikon eller Canon?



  • #5   22. apr 2011 jeg ville vælge Nikon (:

  • #6   22. apr 2011 hehe oki smiley

    Hvad med filter og sådan noget jeg vil gerne kunne tage perfekte billeder til bla koncerter og uden for i solen og alle steder?

    Skal der købes nogle filter eller noget at ligge imellem?


  • #7   22. apr 2011 Hejsa

    Du kommer desværre ikke langt med 3-4 af de lange. Specielt ikke hvis du vil tage model billeder.
    Du bliver nød til at gå efter noget brugt, når du søger i det prislejde, men det skulle også være muligt at finde et ældre godt cam.
    Om du skal vælge nikon eller canon, er en smags sag, kommer an på hvad der ligger bedst til dig, Nikons menuer og knap opsætning ligger rigtig godt til mig, og derfor har jeg det.
    Du kan evt også se hvad dine kammier har af gear, og har de canon, så er det nok en fordel at vælge canon, så du kan lære noget af dem, samt i kan "låne" objektiver ved hinanden.

    Ellers kig efter en Nikon (hvis det skal være det, kender ikke canons mærker) D80 med en Tamron 17-50 f2,8 så er du ret godt kørende til en start. Om du kan få det til 3-4000 ved jeg ikke, men det er nok tæt på.

    Håber du kan bruge det til noget.


  • #8   22. apr 2011 Denne her kunne da være et bud. Et ok camera og et godt allround objektiv.

    http://www.dba.dk/nikon-d60-spejlrefleks-102/id-73579094/

    Ellers denne her, dog mangler du så lidt glas og sætte foran, men også et rigtig godt kamera.

    http://www.dba.dk/nikon-d90-spejlrefleks-12/id-73514878/

    Det var da i hvert fald to muligheder.


  • #9   23. apr 2011 Lennard A

    Det kommer jo ikke så meget and på Kameraet når der skal tages model billeder eller portræt det kan jeg jo gøre med mit det lille kamera men det kommer and på om du kan bruge et kamera smiley

    Til den unge mand der kigger kamera du kan roligt købe en af de små canon kamerare til at starte på det vil der ikke ske så meget ved du kan osse sagtens tage hammer gode billeder med evt et canon eos 1000D.

    Håber du finder dig noget godt smiley


  • #10   23. apr 2011 Claus J. Jeg er kun delvis enig i din påstand.
    Modelbilleder kan IKKE tages med et pocketcam, hvis det skal være noget kvalitet. Det kræver studiesetup men jo det kræver også at fotografen kan se billedet, kan han ikke det kan alverdens udstyr være ligemeget.


  • #11   23. apr 2011 ja okay Lennard der giver jeg mig et poc cam dur ikke til det men min mening med det var at selv et lille eos som en 1000D kan bruges til det formål smiley

  • #12   23. apr 2011 smiley

    Ja enig der. smiley så har vi snakket forbi hinanden. Ja en 1000D eller en D3100 kan sagtens klare jobbet, og vælger man at smide en 17-50 f2,8 Tamron på så er man ret godt hjulpet fra starten af.


  • #13   23. apr 2011 Vil et Nikon D5000 eller Canon Eos 500D være en god start til model og event billeder evt?

  • #14   24. apr 2011 Ville være fint, hvis objektivet også kan performe, du skal ikke forvente for meget af kit objektiver. Som jeg skriver så har tamron et lækkert "billigt" objektiv som leverer nogle rigtig gode billeder.

  • #15   24. apr 2011 Lennard A

    De 3 billeder du har i dit album Striben hvor meget er de redigeret og hvad er de taget med?


  • #16   24. apr 2011 Steffen en Canon Eos 500D er et godt camera det kan du roligt købe..


    Lennard jeg giver dig ikke ret i det med tamron lincer jeg har dårlig erfaring med dem men der imod Sigma der er altså gode og om ikke andet en std lince fra fabrikken


  • #17   24. apr 2011 Steffen

    De er taget med en Nikon D300 og med en nikon 17-55 f2,8 og en nikon 80-200 f2,8
    De er redigeret en del, husk at tage billedet er ikke det hele, der ligger tit en del timer bag i redigering.

    Claus, min erfaring er at Tamron laver bedre glas end sigma, dog laver Sigma bedre motor end Tamron.

    Jeg har haft en del Sigmas og Tamron, og køber generelt intet fra dem mere (og bliver jeg tvunget, af nød, bliver det kun Tamron) Det jeg investerer i nu er KUN Nikon Pro line, eller Tokina Pro line.

    Jeg havde en Sigma 70-.200 f2,8 som havde forfærdelig frontfokus (mere end jeg kunne rette i kameraet) havde den sendt ind til retning, hvilket ikke hjalp meget, det samme oplevede jeg med min 50-500 Bigma. Den sidste 300mm f2,8 Sigma jeg har haft fingre i (købte den ikke af samme grund) havde ikke skarp nok fokus.

    Eneste jeg har haft bøvl med ved Tamron er en 10-24 vidvinkel som jeg syntes var for blød, ellers er det eneste jeg har oplevet med Tammy kun deres langsomme fokus motor. Deres 180mm f3,5 macro var jeg MEGET imponeret over, pivskarp billede selv ved fuld åbning.


Kommentér på:
Køb af mit første Kamera

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce