{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.202 visninger | Oprettet:

De forskellige arter - Slanger {{forumTopicSubject}}

Nu er jeg ikke så meget inde i det der med slanger, men vi havde en snog på knap en meter i pleje fordi hun var kommet til skade og nu er jeg næsten gået hen og blevet glad for dem.
Jg overvejer at anskaffe mig en slange, men jeg vil godt høre lidt om de forskellige arter.
Hvilke slanger har i? Hvordan er de temperament mæssigt? Hvad kræver de af pasning? Hvad kan de spise (ved de spiser rotter, mus osv. men hvad med frøer fx.?)
Hvor store bliver de?
Ja, tager imod alt info og gode råd.
Hvis jeg skal have en slange skal den ikke blive ret meget mere end 1-1,5 meter for har ikke terrarie hvor større dyr kan bo i, men hører gerne om alle arter..


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  De forskellige arter - Slanger
  • #2   8. jul 2009 Tak.. Det kunne jeg.. Men selvom jeg har kigget en del efter kongeBoaér som jeg også er helt vilde med tror jeg ikke at mit terrarie er stort nok til at den vil kunne trives optimalt..

  • #4   8. jul 2009 Mit er lige knap 200 l, men husker ikke den præcise str.

  • #6   9. jul 2009 Jeg vil uden tvivl anbefale kongeboaen!
    - Den har et meget lavt stressniveu
    - Den har et super godt temperament
    - Den takker sjældent nej til mad
    - Den får en dejlig størrelse (man kan mærke hvad man har i hænderne)

    Jeg er mest til store slanger, og er ikke selv til snoge. Hvis en snog stikker af, kan den gemme sig stort set alle steder, da de er tynde. Så selvom de er 3 m, kan de krølle sig ind alle steder...

    Hvis du ikke powerfeeder din slange, kan du sagtens have en kongeboa i dét terrarie i 1-2 år.

    Skal nok siges at kongepytonen har en tendens til at gå i sultestrejke om vinteren, og det er ikke altid lige nemt at have med at gøre, når man er nybegynder.
    Kender selv 7 der har haft problemer med kongepytoner og sultestrejke.


  • #8   9. jul 2009 Hvor tit skal de så have mad? Hvad gør man for at undgå sultestrejke eller powerfeeding? Grunden til jeg spurgte ang. frøer er ford vi har en sø lige uden for huset stort set, så det vrimler overalt med frøer..
    Hvad er dine slanger for nogen Lykke? Er helt forelsket i Logye..


  • #10   9. jul 2009 Hvordan har slanger det med andre dyr?
    Nu har jeg i nogen år hobbyavlet hamster og de unger jeg ikke har kunne komme af med bor stadig på mit værelse.. De larmer ikke så meget som den første race jeg havde, men man kan da høre dem..
    Kan de vænne sig til dét?


  • #12   9. jul 2009 Mine slanger er kongeboaer :o)

    Jeg har haft 9 kongeboaer i alt, og kun to har tendens til stress, og det er KUN hvis jeg har fugtige hænder eller de ikke har balance.
    Når man har fugtige hænder, føler nogle slanger at de klæber, og det kan min Hercules bestemt ikke lide.
    Hvis man ikke holder mine to på midten af kroppen, med et godt mellemrum, så føler de at de ikke har balancen iorden, hvilket jo er meget forståeligt - og derfor stresser de for at finde balance igen.
    Ellers har ingen af mine kongeboaer stresset.

    Stress forårsager som regel sultestrejke hos slanger.
    Dog tror jeg ikke altid at det har med dét at gøre, når det gælder kongepytonen. De har det ofte med at strejke om vinteren, så tror simpelthen bare det er noget de gør - de spiser som regel igen efter en 3-4 mdr. igen. :o)



  • #13   9. jul 2009 Og de kan godt klare sig i så lang tid uden mad uden at blive helt tynde.. Ja, det ved jeg egentlig godt at de kan hvis de bare får tilbudt mad, men hellere spørge en gang for meget, end en gang for lidt.. :o)
    Hvor tit fodre i jeres slanger? Og hvor meget af gangen?


  • #14   9. jul 2009 Jeg havde en slange for et års tid siden, som ikke havde spist i et år. Han døde desværre hs dyrlægen. Jeg tog ham udelukkende til mig, for at se om jeg kunne udgøre mirakler, og jeg fik ham da også tl at spise en enkelt gang, men desværre var det ikke nok.

    Men de taber sig ikke voldsomt af ike at spise i 4-5 mdr.


  • #15   9. jul 2009 Godt godt.. Hvor tit får dine slanger mad? Og hvor meget..

  • #16   9. jul 2009 du må endelig ikke selv fange frøer til at fodre med!
    Den danske snog spiser frøer men frøerne i naturen er fredet i klasse A så du skal bare nyde at i har mange af dem!
    Udover det, hvis du begynder at fodre din slange med dyr fra naturen så risikerer du at slangen bliver syg og dør...
    hold dig endelig til købt eller foder du selv opdrætter!


  • #17   9. jul 2009 Mine kongeboaer får mad mellem alt fra 1 uge til 1 måned.
    Det kommer helt an på størrelsen af foderet.
    Charmy fik igår 2 fuldvoksne rotter - en stor han og en stor hun. Hun er kun omkring 160 cm (vil jeg skyde på), så det er lidt af en mundfuld.
    Men ja, hun kan nok godt vente en 3-4 uger nu, inden hun behøver at få mad igen. Hercules fik dog "kun" én rotte, så hun får igen om en uge.


  • #18   9. jul 2009 Er det ikke kun den ene race frø der er fredet?
    Jeg synes de er træls for åbner vi døren hopper de ind..


  • #19   9. jul 2009 nej det er både salamandrer, frøer og tudser. så må du jo bare bære dem udenfor igen...

  • #20   9. jul 2009 Nå det vidste jeg ikke.. Nej jeg har hund, så jeg når ikke at bære ret mange af dem ud igen..

  • #21   9. jul 2009 så skulle du måske lave noget så de ikke kan komme ind..hunden har heller ikke specielt godt af dem

  • #22   9. jul 2009 Nej det ved jeg.. Men hvad kunne det være?

  • #23   9. jul 2009 hvor kommer de ind henne?
    mine forældre har altid haft store problemer med frøer der kom ind i deres kælder gennem et vindue. det blev løst med et net...


  • #24   9. jul 2009 Gennem døren.. Hvis vi åbner døren om sommeren og lader den stå åben går der 5min. så er der frøer i hele stuen..

  • #25   10. jul 2009 så sæt en træplade for der er lav nok til at i nemt kan gå hen over men høj nok til at frøerne ikke kan komme ind...

  • #26   4. feb 2010 har selv to gule anakondaer ,men ville nok også anbefale en konge boa de er meget rolige og rigtige gode begynder slanger

    gule ernakondaer er meget arrige og kan blive meget store
    men konge boa og konge python er gode begynder slanger


  • #27   23. mar 2010 Det kan godt være det er lidt længe siden der sidst var debat i dette indlæg.
    Nu spørger jeg alligevel, er det ikk ulovligt at have anakondaer i Danmark ? :S


  • #28   30. mar 2010 martin o
    gule anakondaer er lovlige i dk det de grønne som er ulovlige da de bliver kæmpe store og arrige


  • #29   8. apr 2010 okay troede bare, at selve arten var ulovlig men okay smiley

Kommentér på:
De forskellige arter - Slanger

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce