{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
617 visninger | Oprettet:

Nak og Æd {{forumTopicSubject}}

Nu har jeg set flere sæsoner af programmet på DR, og det seneste gav et lidt større indblik i hvorfor man tillader at skyde dyr. Generelt har jeg altid været imod det at folk plaffer løs som er sket i stor stil uden at tænke på bæredygtighed eller moral.

Episoden med nak og æd en flodhest kom det frem at man var nød til at begrænse antal - fordi når der er for mange og hvor vandet er lavt så bliver der frigivet miltbrand fra flod bunden som i flere tilfælde har været skyld i omkring 500.000 flodheste døde.

En anden ting var også at i udsendelsen delte man kødet med lokalbefolkningen. Alle de her storvildt jægere plaffer bare løs til højre og venstre og ser det som trofæ - det rager dem langt at dele noget - dyret ligger der bare og rådner, det eneste er at man tager stødtand, gevir osv....og skide med resten.

Hvad der går igennem alle udsendelser er at Jørgen er meget forsigtig og siger fra hvis han ikke kan få et klart skud. Han vil ikke risikerer at dyret anskydes. Han er på sin vis trofæ jæger men for mig på den rigtige og bæredygtige måde. Dog undre det mig at han har svært ved at bedømme afstand som er en del af jæger uddannelsen at kunne bedømme afstand til et objekt.

Jeg er begyndt rigtig at nyde de udsendelser hvor de 2 banditter tager pis på hinanden hvor Nicolai nok er mest dominerende og ævler løs under jagten når han skulle holde kæft....Men jeg elsker så også hans kogekunst - hans overblik og dog til tider skal Jørgen lige hjælpe til når Nicolai køre fast.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Nak og Æd
Kommentér på:
Nak og Æd

Annonce