{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
417 visninger | Oprettet:

Claus G
Claus G Hjælpe-administrator

Følger: 5 Følgere: 13 Emner: 42 Svar: 1.618

Morten Jensen er død {{forumTopicSubject}}

Øv, det var en sørgelig nyhed.
En af de få "reality berømtheder" jeg gad sidde og bruge tid foran tv for at se.
Død efter sygdom, i en alder af 41 år. Det er sådan ser ret fin alder, for en med downs, da de sjældent bliver helt gamle.
Vi da sende mine tanker til hans familie og venner.
Morten, du var sikkert det falske sted, men du er nok havnet det rette sted nu. Hvil i fred.

Kommentarer på:  Morten Jensen er død
  • #1   9. maj Aner ikke en dyt om hvem Morten Jensen er...

• Claus G

#2   9. maj Morten og Peter?

• #3   9. maj Helt blank men nu ser jeg ikke Reality af nogen art.

• Claus G

#4   9. maj De to mongoler? Tjek dem på Google, det er fra start 90'erne.

• #5   9. maj Jeg har ingen grund til at bruge tid på det...men 41 år det er sørgeligt. RIP

• #6   9. maj Morten og Peter er/var legender!
    Absolut REAL - men jeg vil da ikke kalde deres TV for reality shows....
    Gad vide hvordan Peter ta'r det og hvordan han kommer videre?
    Der var SÅ meget hjertevarme hos de to sympatiske drenge med Downs syndrom....
    De bliver ikke glemt!
    polysl - synd at du ikke kender dem - men mon ikke der ligger en del på YouTube? Jeg vil tro det!
    R.I.P. Morten 🙂

• Claus G

#7   9. maj Præcis Torben. Reality var ment som ordets betydning. De to var ganske ægte.

• #8   9. maj Torben

Jeg vil ikke kalde reality en berigelse for jeg kender flere ord for det men ingen grund til at poste dem her. Nu når jeg ikke kender dem så hvorfor fanden skulle jeg bruge båndbredde på at glo på nogen jeg ikke kender.?

• Claus G

#9   9. maj Fordi du bruger båndbredde på at kommentere en tråd på baboom, hvor du reelt ikke aner den mindste smule om trådens emne og indhold. Hvad tænker du selv er mest underligt så?

• #10   9. maj jeg prøvede såmænd bare på at forklare at reality er en skrupforkert betegnelse
    (jeg er sikker på, at Claus tilgiver, at jeg kalder det skrupforkert!) for det, som Morten og Peter har givet!
    De har - mere end nogen andre lært befolkningen, at de mennesker, som har Downs Syndrom ikke er åndssvage, og ikke er anden rangs mennesker!

• Claus G

#11   9. maj Præcis mine ord Torben. Morten og Peter var råt for usødet, deres liv, tanker og reaktioner.

• #12   9. maj

• #13   9. maj Ja, meget trist at Morten er væk.
    Det var underholdende som vi så Morten og Peters liv, den umildbare og naive tilgang til mange ting. Men også den realistiske måde hvor udtalelser bare kom.

• #14   9. maj Det er simpelthen synd for dem som ikke lærte Morten og Peter at kende!
    Og endnu mere synd, når man heller ikke VIL finde ud af, hvad de to har betydet for selve indstillingen til Downs og såkaldt udviklingshæmmede personer!

• Claus G

#15   9. maj Jeg kan kun være enig Torben. De blev ikke udstillet på tv, de var blot sig selv, på hver deres måde. Der var megen respekt om dem og den måde de så senere klarede sig på. Så vil gå så langt som til at sige, at Morten og Peter er stykke kulturarv på ligefod med Matador.
    De to livsbekræftende mennesker, fik sat alt i perspektiv. Det handlede ikke om penge eller computer, næh nærmere om fodbold helte, cola og diskotek i klubben

• #16   9. maj Jeg tror også at journalisten som fulgte dem får en svær tid, for han fulgte dem i tykt og tynd. Jeg tror at det bliver et svært savn for ham.

RIP Morten, du viste at selv om man har Downsyndrom så kan man godt klare sig i samfundet.

• Claus G

#17   9. maj Journalisten endte med at blive personlig ven med dem. Han blev nærmest en del af familien. Det må virkeligt gøre ondt på ham også. Men der er bare nogle ting vi ikke kan bremse her i livet, og en af dem er hvornår vi skal her fra.

• Markgreven
    Markgreven Online Tilmeldt:
    dec 2014

Følger: 12 Følgere: 60 Emner: 95 Svar: 4.922
    #18   9. maj Ja, jeg fulgte nu ikke med i deres liv og gøren, men gætter på de som "reality" stjerner, fik et federe liv end de fleste andre mongoler.

Hvad med ham knægten med alderdoms syndromet, lever han endnu?

Vi må have nogle flere freaks på tv, der virker som om at folk er godt underholdt.

Gad vide om vi kan grave den skæggede dame op, eller låne en elefantmand til tv brug.

• #19   9. maj Alan, jeg mener, han lever endnu, synes at kan huske han hedder Jesper.

Og ja, jeg synes de var herlige, som de kunne sige det, det hele kom lige fra hjertet af ikke noget med at pakke noget ind, det de sagde, mente de. Jeg husker navnlig engang, hvor de fik plads i kommentatorboxen, holdkæft, jeg grinede så tårerne trillede, og hvad de mente om div. fodboldspillere, det var mere end festligt

De var også uvenner nogle gange, det hele v ar sq ikke lagkage, men jeg kan ikke stå for den måde, tingene blev sagt på.

Men jeg ved ikke, hvorfor de aldrig bliver så gamle - og ja, jeg synes også det er synd for Peter, det er en aldeles god ven, han der har mistet. Det er noget af det mest ægte jeg har set på TV, det er de 2, jeg kommer også til at savne Morten

• #20   9. maj Her er Jesper Sørensen Facebook side.

https://www.facebook.com/Jesper-S%C3%B8rensen-68539504980/

• Markgreven
    dec 2014

#21   10. maj Og her er min. "0".

• Nasty
    Nasty Online Tilmeldt:
    okt 2016

Følger: 1 Følgere: 17 Svar: 341
    #23   10. maj Uanset, hvor man har set hen på aviser og SoMe idag, så er Mortens alt for tidlige bortgang blevet nævnt, og hver artikel og hvert opslag er blevet opfulgt af tusinder af reaktioner fra et bredt spekter af alle sociale lag i Danmark.
    Jeg føler mig hensat til gamle dage med kun en monopol-fjernsynskanal, hvor vi kunne samles om særlige oplevelser. I dette tilfælde var Morten og Peter den særlige oplevelse, som gjorde et uudsletteligt indtryk på rigtig mange mennesker. Også på mig!
    Hvil i fred, Morten!
    Jeg tror ikke, Vor Herre har sendt dig til det falske sted.

• Markgreven
    dec 2014

#24   10. maj

• Markgreven
    dec 2014

#25   10. maj I er simpelthen blevet manipuleret rundt i kulissen.
    Hvor mange fraklip tror i der er?
    Jeg har selv arbejdet med folk med Downs syndrom på Karensminde for mange år siden.... De mest ondskabsfulde og lunefulde var "mongoler", de havde den korteste lunte af alle. - Jeg ville gerne have set et ucensureret afsnit af Morten og Peter, så kan det også være i ændrede jeres syn på dem, for det der fremstår, er i mine øjne en kende for lyserødt.

• Nasty
    Nasty Online Tilmeldt:
    okt 2016

#26   10. maj # 25 Markgreven
    Mongoler er ikke en homogen masse. Alle er langt fra søde, rare og charmerende. Nogle er direkte farlige. Så vidt har du ret. Men de farlige er afskærmede.
    Engang for mange år siden, da jeg troede, at jeg ville være socialpædagog, var jeg i en kort praktik på en aflastningsinstitution. Her fik jeg et chok ved mødet med nogle mongoler, der var svært håndterlige. Jeg skiftede studie!

• Markgreven
    dec 2014

#27   10. maj Nasty.

Og jeg er socialpædagog, men det er en del år siden.

• Nasty
    Nasty Online Tilmeldt:
    okt 2016

#28   10. maj Man bliver jo ikke mindre socialpædagog af, at det er længe siden.

Mit praktikophold gav mig stor respekt for socialpædagoger. Jeg kunne slet, slet ikke gebærde mig naturligt blandt de forfærdelige skæbner, jeg mødte. Jeg blev så ked af det. Og, det er jo helt forkert! For det er jo ikke mig, det handler om. De pædagoger, jeg mødte var, er det sikkert endnu, de mest positive, empatiske , omsorgsfulde og pragmatiske mennesker, der kunne sprede en god stemning omkring sig.

• Markgreven
    dec 2014

#29   10. maj Nå, men jeg kan vel bryde lidt af min tavshedspligt, da det var i 1983 jeg forlod Karensminde.
    Jeg var på en afdeling med 12 kvinder, 4 af dem var det vi populært siger, var mongoler. - Resten havde en medfødt hjerneskade.
    Der var en fælles betegnelse for dem dengang, som nok ikke er stuerent i dag, de blev simpelthen kaldt åndsvage.
    Mit største problem var at undgå at de allesammen skulle være kæreste med mig, det var faktisk en kamp i sig selv, at holde dem fra fadet, det var så ikke mongolerne, skal jeg retfærdigvis sige.
    Faktisk var det et hyggeligt arbejde, for dengang måtte man både ryge og drikke med dem, for ingen var umyndiggjort...
    Jeg var til fester med dem i Spaniensgade, og jeg skal love for de drak, så jeg havde nogen gange et problem med at få dem med tilbage, men det gik.....

Det var en anden tid, men jeg tror de hyggede sig bedre dengang med øl og smøger, det tror jeg ikke ligger lige for i dag.

• Markgreven
    dec 2014

#30   10. maj Nasty.

Jeg havde det ikke så godt med at skulle stå og vaske en 25 årig pige i skridtet, fordi hendes hænder ikke selv kunne gøre det etc....., så da Karens minde lukkede, fik jeg arbejde på et fritidshjem, hvor jeg var i 19 år.

• Nasty
    Nasty Online Tilmeldt:
    okt 2016

#31   10. maj At man må holde mænd og kvinder fra livet chokerer mig ikke så meget. Det er jo også noget, man bliver sat temmelig godt og grundigt ind i og forberedt på.
    Det med at sørge for voksne menneskers intimhygiejne har jeg det også stramt med, men det er lugten, der generer mig. Så langt rækker mine evner for pragmatisme ikke.

• Markgreven
    dec 2014

#32   10. maj Lugten?

Njah, ved ikke om jeg misforstår dig, men de lugtede ikke, nu går jeg ikke i detaljer, og i dag ville det sikkert også være en kvinde der stod for deres intim hygiejne.
    Hvad skal jeg sige, jeg startede så på et fritidshjem i 1985, og lagde det andet bag mig.

Nu er jeg stoppet på jobmarkedet.... Måske... Jeg kan ikke holde mig i ro, måske jeg en dag begynder at arbejde med narkomaner og hjemløse, det kunne jeg faktisk godt tænke mig, at hjælpe de svageste.

• Markgreven
    dec 2014

#33   10. maj PS.

Nu vil jeg se dyner, skrives imorgen.

• Nasty
    Nasty Online Tilmeldt:
    okt 2016

#34   10. maj "Det var en anden tid, men jeg tror de hyggede sig bedre dengang med øl og smøger, det tror jeg ikke ligger lige for i dag. "

I min by bliver der nogle gange om året afholdt diskoteksaftener på et lokalt diskotek. Det er pædagogstuderende, der arrangerer det. Jeg ved, der bliver gået til makronerne.
    Hvordan det forholder sig i hverdagene ved jeg ikke.

• #35   10. maj #25 - Vil du påstå, at mongoler godt kan blive skuespillere ??

Udover at være mongol, kan der også være andre faktorer der gør, at de er anderledes, selv mongoler er anderledes. Og rent bort set fra Morten og Peter, så har jeg også kendt en, som var mongol, hun var ikke lunefuld, men situationsfornemmelse har de jo ikke.

• Claus G

#36   10. maj Jeg har et familiemedlem, ikke nær familie, men en gran kusine må det næsten være, som er mongol. Jeg ved faktisk ikke engang om hun stadig lever, men hun kunne skifte humør lige pludseligt som lyn fra en klar himmel. Særligt hvis man spillede kort med hende, og hun fik feks for mange sorte eller røde kort, så kunne det trigge hendes temperament. Man skal ikke tage fejl, for mange af dem er ret stærke, så det var bare om at holde afstand, hvis hun blev tosset.
    Hun kunne sagtens føre en normal samtale, og konversere med fremmede, men som jetset siger, så har de ikke situationsfornemmelse eller ved hvad der er upassende. Hun kunne finde på at sidde og nedstirre andre, tygge sin mad med åben mund, og den slags heldigvis harmløse ting.
    Mongoler kan være nogle af de mest kærlige mennesker, lige indtil noget går dem på, så kan de vende 180 grader.
    Mongoler kan mange ting, det er jo ikke fordi de er dumme!
    Mener sågar at der findes en forholdsvis højtbetalt model, som har downs.

• #37   11. maj Der var et gensyn med dem i går på Charlie :), da Morten flyttede hjemmefra og Peter ville ikke flytte, da han vidste at hans mor elskede ham :D, det er ægte kærlighed

• Claus G

#38   11. maj De er sku fine de to. Som så er reduceret til en.

• #39   11. maj Ja, det er bare så mærkeligt, men de bliver ikke så gamle og af hvilken grund, ved jeg ikke noget om, de var bare så gode sammen, supplerede hinanden så godt.

• Claus G

#40   11. maj Ja og så ligeglade med alt det kedelige politik. Synes virkeligt godt om deres programmer

• #41   15. maj Selv om Morten var en god socialdemokrat

• Claus G

#42   15. maj Ja, men han var lovligt undskyldt. Han vidste ikke bedre

Kommentér på:
Morten Jensen er død