{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
572 visninger | Oprettet:

ET RETOUCHERET LIV {{forumTopicSubject}}


ET RETOUCHERET LIV

Jeg hørte i radioen en efter min mening, lidt alarmerende ny trend,

Forældre beder skole fotografen om at retouchere i deres børns billeder, alle uregelmæssigheder ,så som pletter på tænderne, urenheder i huden og små og store fejl skal fjernes. deres udseende skal igennem et besøg i "Fotoshop" og forskønnes.

Det følger godt nok den måde vi efterhånden allesammen kommunikerer på her i de offentlige medier, Vi viser alle vores smukkeste side frem, Vi deler kun de pæne sider af vores liv, Derfor kan man nogen gange, selv som voksen spørge sig selv om man selv er god nok når man måske ikke kan fremvise så flot et billede af livet som andre.

Men det er bestemt ikke smart at man indirekte fortæller sine børn at de ikke er perfekte nok som de er. Børn har ikke den force,at livet har givet dem hård hud og styrke fra nederlag og kampe, med problemer gennem mange år.

De kan ikke bare "Feje" modgang væk og komme videre, de er meget følsomme og sarte. Hvis de så oven i problemer med mobning og stress skal takle deres forældres indirekte melding om at de synes at de godt kunne være lidt pænere, må være hårdt for dem.

De billeder jeg har af mine børn viser mig livet som det er, bumser, hvalpefedt, kvabset udseende, lige i teenageralderen. Som de selvfølgelig senere voksede fra og blev kønne og dejlige, men vi retoucherede ikke livet dengang, og det synes jeg heller ikke man skal gøre nu, Sikke et perfektheds syndrom vi dyrker for tiden, det kan kun ramme de sårbare og gøre dem usikre på sig selv,

Lad os da for søren være enige om at der er ikke brug for alt den fremstilling af det perfekte. Livet er ikke perfekt, det er på godt og ondt, og det må børn også lære at takle, det er det der former os mennesker.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  ET RETOUCHERET LIV
  • #2   17. okt 2019 ja der er jo nogle forældre der ikke elsker deres børn som de er. Jeg savner så om fotografen gjorde det som forældre forlangte.?

    Jeg griner hvergang at kvinder vil have lavet om på deres bryster og ender med dem i armhulen, kvinder som vil har kæmpebryster og ender med oldemors patter der hænger helt ned og skjuler skridtet. Alle ved sgu da at hun ikke er 30 år, men 60 år og så skulle man læse på EB om at en mor og datter - kan man ikke se forskel. Nu vil jeg så anbefale den skribent fra Mellemøsten som er næsten blind at det kan man godt se.

    Kvinders forfængelighed har ingen grænser - og regningen kommer altid senere - fede læber så de ligner en sulu fra afrika, kæmperøv lavet af kropsfedt så de ligner Thyra Frank. >>Der er ikke grænser for hvad kvinder vil udsætte sig for bare at ligne en - ja en på deres alder.


  • #4   18. okt 2019 Forældrene opfører sig som nogle forvoksede teenagere uden sund fornuft.



  • #5   19. okt 2019 føj Ronald

    Det er fandme nogle ulækker bryster på den kvinde, havde hun haft gajoler ville det pynte en del.


  • #7   20. okt 2019 #3 Uha Ronald, det er godt nok et uhyggeligt billede du har sat ind.

    Der er vist ikke meget selvkritik dér! smiley

    Jeg synes det er frygteligt trist at børn på klassebilleder skal retoucheres, for det er jo bare virkeligheden man ser.

    Der er jo ikke noget at sige til at børn bliver F..... up fra starten, når forældre opfører sig sådan.
    Mangel på opdragelse, dårligt selvværd, præstations-angst, forskruede ideer om ens barns evner, egoisme m.m., kommer altsammen fra den måde forældre 'opdrager' deres børn på.





  • #8   8. nov 2019 Jeg synes også, det er rædselsfuldt, at det finder sted, der er vel ikke nogen grund til at retouchere, men det må være tiden, vi lever i, alt skal være perfekt, alt er ikke perfekt og det er vel der, vi skal finde det personlige. Jeg synes, det er så synd for de børn og unge, som skal leve op til en masse, som ikke er muligt naturligt.

    Jeg kan godt forstå mange børn og unge, som der har lyst til at begå selvmord, det er bare så sørgeligt smiley bare fordi, de synes, at de er "forkerte" ift normen.


Kommentér på:
ET RETOUCHERET LIV

Annonce