{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
117 visninger | Oprettet:

Madpakker {{forumTopicSubject}}

Efter at have læst artiklen i dette link :

https://skoleliv.dk/debat/art7407946/Vi-l%C3%A6rere-s%C3%B8rger-ofte-for-penge-eller-madpakke-til-sultne-elever

kom jeg til at tænke på min skoletid, i mine klasser var der ingen elever, der kom uden madpakke, men det bedste ved min madpakke var sikkert for andre elever, for jeg havde altid nogle stykker rugbrød med pålægschokolade på, og det havde sjældent andre i klassen.

Jeg byttede gerne mine chokolademad med andre og fik i stedet altid enten en mad med leverpostej eller med spegepølse, det var bare alle tiders, og vi var alle tildfredse med byttehandelen.

Kan du huske dine madpakker fra skoletiden?

Kommentarer på:  Madpakker
  • Madonna M
    Madonna M Online Tilmeldt:
    jan 2019

Følger: 6 Følgere: 14 Emner: 7 Svar: 277
    #1   29. sep Vi hentede mælk og madpakker i kurve i Folkeskolen, og der var 3 obligatoriske, leverpostej med rødbede, en med gummiost, sildesalat og så et der variede fra dag til dag.

Så kunne man få ekstramadder i form af enten en fedtemad eller syltetøjsmad.

Men om det var i hele underskolen, husker jeg ikke...

• #2   29. sep Den mad jeg elskede mest som jeg havde med hver dag var tomat med purløg, ellers var det leverpostej med syltede agurk, spegepølse med remo, makrelsalat. Mange ville godt bytte med min tomat med purløg ...men nej.....

• #3   29. sep Både mine søskende og jeg, havde altid madpakke med i skolen.
    Som jeg husker det, var der altid hjemmelavet leverpostej, måske spegepølse, og ofte æggemadder (der lugtede af prutter). Der kunne også være ost på.
    Når jeg havde fire halve skiver med, var der altid fire forskellige ting på.

På arbejde havde jeg altid madpakke med. Så vidt muligt med forskelligt pålæg på. (man skal jo sørge for at få alsidig kost).

Der var aldrig mulighed for at få madpakken på køl, når jeg havde mit arbejde i lastbil eller bus. Men da jeg ikke havde prøvet andet, var jeg ikke så sart omkring det.

Derfor kan jeg prale med, at jeg, i mine 40 år på arbejdsmarkedet, altid fik varm mad to gange om dagen!

Kommentér på:
Madpakker

x