{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
178 visninger | Oprettet:

Red barnet {{forumTopicSubject}}

https://www.bt.dk/udland/red-barnet-vandmasser-truer-11.000-boern-i-syriske-lejre

Fra Wikipedia:

Efter schweizisk forbillede blev der i årene 1919-1925 formidlet, organiseret og afviklet ca. 25.000 ophold for børn fra Wien, wienerbørn, i Danmark. Dette skete på privat grundlag som en humanitær håndsrækning til fattige og sultne børn, præget af den alvorlige krise, som ramte Østrig og specielt Wien efter nederlaget i 1. verdenskrig og opløsningen af det østrig-ungarske monarki. Efter ophold af 3-12 måneders varighed vendte børnene tilbage til Wien, solbrændte, velnærede, velklædte og raske.

Hvad mener du om efter denne model i en periode at kunne fordele de 11.000 børn i EU, der er tale om i artiklen?

Jeg mener, det burde ikke være et problem, børnene fortjener en chance, jeg selv ville være villig til at optage 2 børn i en periode.

Kommentarer på:  Red barnet
  • #1   11. jan jeg tænker at de rige arabiske lande med fordel kan involvere sig i projektet, det ville give færrest sprog- og kulturelle problemer.

• #2   11. jan I en periode....det sker jo ikke... og i øvrigt er jeg enig med Elena R, at golfstaterne selv skulle tage sig af sine medmennesker i stedet for at skubbe hele balladen til EU med familiesammenføring - så 11.000 kan nemt blive 100.000. Man bliver ved med at snakke om at EU skal tage ansvar men man taler ikke om lande de kommer fra, deres politikere som faktisk er total ligeglade fordi problemet skubbes frem hele tiden og man støtter dem med masser af penge som stort set ryger den forkerte vej.

Støtten skal stoppes indtil de kan vise resultater på deres vilje til at gøre noget for deres egne borgere. EU skal sætte dem stolen for døren og sige at nærområder selv må klare problemet.

• #3   11. jan Annella den vil jeg gerne være med på børn skal have alt den hjælp vi kan give dem jeg er helt roligt uanset hvilken religion de børn tilhøre skal de have hjælp

• #4   11. jan Jeg bryder mig ikke om tanken om de skal til Europa.

Kan sagtens følge Polysls tankegang.

Det er næsten trist at Europa er så rigt et kontinent, alle vil hertil, fordi mange lande, især de afrikanske, ikke har gjort en pind for deres eget velbefindende, andet end at sidde i skyggen fra en palme. - Gallup skriver at 750 millioner afrikanere vil til Europa.... Gud fader... Det er ikke mange palmer vi har, men de kan vel finde nogle træer i Dyrehaven.

Lad os nu stoppe, børn, kvinder eller mænd, vi kan ikke redde alle, uden at udrydde vores eget velfærd.

• #5   11. jan Problemet er også at mange afrikanere har en anden opfattelse af arbejde, når de så kommer til EU og opdager hvor nemt det er ikke at arbejde og hvor nemt man kan undslippe systemet i at komme på arbejde - så er der ikke noget at sige til de kan sende milliarder ud af landet. Politikken skriver 10 milliarder. Stop nu for den velfærds turisme og lave et total stop og spark dem tilbage i havet så må de svømme hjem, de har sikkert en gps de kan bruge på vejen.

• Claus G
    Claus G Hjælpe-administrator

Følger: 1 Følgere: 15 Emner: 12 Svar: 636
    #6   11. jan Jeg ville nu også gerne hjælpe børnene, for de har trods alt ikke selv valgt livet. Børnene kunne have glæde og gavn af en solid opvækst, hos en familie der har mulighed og vilje til at være der for dem.

• #7   11. jan Claus G enig

• Madonna M
    Madonna M Online Tilmeldt:
    jan 2019

Følger: 2 Emner: 1 Svar: 53
    #8   11. jan Jeg kan da huske, at vi havde en fransk dreng fra Lille på ferie, da jeg var barn, men årsagen husker jeg ikke, men det var gennem en artikel i Berlingske Tidende.

• #9   11. jan Jeg fornemmer en vis naivitet her, der er søreme forskel på et fransk barn og et arabisk barn.
    Som araber er man uddannet kriminel som 5 årig, men god fornøjelse.

• #10   11. jan Jeg må desværre tilslutte mig nej siden i denne debat da disse børn med garanti vil blive brugt som adgangsbillet for resten af familien og det kan vi ikke være tjent med.
    Vi har i forvejen alt alt for mange familiesammenføringer fra især muslimske indvandrere der selv startede som flygtninge og som ender med et dansk pas
    Det kan sku ikke blive ved på den måde

• #11   11. jan Jeg vil meget nødig citere General Custer, men gør det alligevel.

Da han skulle udrydde indianerne, og ikke kun kvinder og mænd, men også børn, sagde han: Lus bliver til luseæg, udryd dem.

Det er ikke min tese, men børn bliver til sammenføringer, og de bliver til hundrede tusindevis.
    Os der sidder her, er jo pænt oppe i årene, så vi kan være ligeglade, men hvad med vores børn og børnebørn?
    Jeg er ikke venligboer.

• #12   11. jan Ja men ja men fordi de børn skal reddes betyder det jo ikke at vi skal have for x-antal 1000 familiesammenføring vi tale om at redde 11.000 små børn fra drukkendøden og hvor de jo så skal hjem igen når vandet er væk og familien har tag over hoved - ellers ser jeg det som en katastrofe at verden kan lade så mange børn lide.

• #13   11. jan Leon.

De forbliver her, og skal have far, mor og søskende med..... Så vi snakker nok om …… Gæt selv.

Men du har måske for meget i pension?

• #14   11. jan Tanken er sympatisk, men på grund af den måde man administrere reglerne for familiesammenføringerne må jeg melde fra.
    I øvrigt er jeg bange for at det ville blive et administrativt kaos at gennemfører ideen.
    Lad børnene blive hvor de er og i stedet "adoptere" dem kollektivt og derefter sørge for at de får hvad der er nødvendigt for at klare sig under de givne forhold.
    Der skal næppe afvises ret mange familiesammenføringer før det ville blive udgift neutralt for samfundet.
    Så havde vi da gjort en god lille indsats der som ramte nogle af dem der havde hjælp behov, det er vi jo ikke vantil.
    Red barnet kunne uden tvivl varetage denne opgave.

• #15   11. jan Leon

jeg ved ikke om det har undgået din opmærksomhed at ikke engang dybt kriminelle kan vi sende tilbage, måske 1 i løbet af året - så nix ikke flere arabere dem har vi sgu nok af. Vi skal stoppe med den import af store problemer fra de lande, det kan heller ikke passe at der ikke findes hjælp i hjemlandet - men skal vi importer fra hele verden når der er en katastrofe så kan du bande på du må ud og samle flasker bare for at få bare lidt at spise.

Der er rigeligt at tage sig af i Danmark.

• #16   11. jan Markgreven dog og nej det syntes jeg nu ikke

• #17   11. jan Ja men polysl og alle jer andre jeg kan sagtens følge jer i det i siger men hvis nu alle de børn druknede vil det selvføleligt være fordi de ikke er blevet flyttet fra vandmasserne er jo ikke vores skyld - men vi kunne jo så hjælpe dem med - men hvordan skulle vi bygge et dige imod vandmasserne - jeg må også sige at hvis det nu var dit eller mit barn vil vi jo også ønske at der var nogen der vil hjælpe

• #18   11. jan Det er ikke for mig et argument "HVIS det var mit eget barn" Forældre er jo stukket af mod EU det ville nok ikke være tilfældes hvis det var vores børn. Det kan vel ikke være vores problem når forældre i verdens lande handler uforsvarligt og så skal det fedtes af på os. Man kunne så også læse et sted hvor de selv sagde "hvorfor hjælper i ikke" ?

Jeg kunne så svare "hvorfor stikker i af som kujoner" og overlade det hele til EU som så senere bliver kaldt banditter og okupister - vi tager os af folk og lukker dem ind i Danmark for så at blive svinet til med parabolantenner og lukkede samfund. VI tager ud og renser ud i det lort i selv har skabt og igen med utak. For 100 gang siger jeg: lad dem ligge som de har redt ellers må de tage konsekvensen - vi gider ikke blive ved med at tage jeres konsekvens.

For nogle år tilbage døde 500 af indere af hedeslag - jeg så ingen der kom med en paraply eller vand fra organisationer - mange af dem var børn.

Der var også 500 døde i uroligheder senere i Indien med over 500 døde og sådan kan man blive ved med hele nationer og lande og osv...et eller andet sted skal man trække grænsen for hvad man skal rode sig ud i.

Nu er det nok også trukket lidt langt op med vandmasser som en zunami kommer væltende ind over flygtninge lejre - men overdrivelse fremmer jo forståelsen for de organisationer som elsker at bruge andres penge.

• #19   12. jan Ja men ja men så vil jeg nøjes med at skrive MORAL

Kommentér på:
Red barnet