{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
707 visninger | Oprettet:

Lego Fonden {{forumTopicSubject}}

Det er en hårrejsende nyhed for mig, jeg synes det er et ualmindeligt flot træk af Lego Fonden donerer 100 mill dollar til børn berørt af rohingyakonflikten i Myanmar og den syriske flygtningekrise.

Lego er godt legetøj på flere måder, motorisk og hjernens udvikling og så forgår det ikke med mindre, klodserne bliver kørt over af en damptrumle.

Vi skal være glade for sådan en sund virksomhed, de spytter godt i Statskassen, giver mange medarbejdere smør på brødet og nu giver de også støtte til et godt formål.

Tak Lego smiley

http://nyheder.tv2.dk/udland/2018-12-05-lego-fonden-giver-650-millioner-kroner-til-flygtningeborn


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Lego Fonden
  • #1   5. dec 2018 Ja Jetset en god gerning gør godt i hjertet også i mit smiley

  • #2   5. dec 2018 Ja, og så må vi se, hvor mange positive indlæg det får, det er jo positivt, jeg føler med børnene smiley smiley

  • #3   5. dec 2018 Jetset ja børn kan jo ikke gøre for hvordan fordelingen i verden er på godt og ondt smiley

  • #4   6. dec 2018 Jeg synes også, det er godt, at Lego har vundet denne sag:

    http://nyheder.tv2.dk/business/2018-11-06-legetojsgiganten-lego-vinder-stor-sag-om-kopivarer-i-kina


  • #5   7. dec 2018 Jeg blev også glædeligt overrasket over at de donerer penge så flot. Dejligt at de måske kan starte en trend hvor store milliardær firmaer hjælper med penge fra deres store tanke, så det kan komme fattige børn til gode, Flot Lego. smiley smiley smiley smiley

  • #6   7. dec 2018 Tja....
    Jeg er nok langt fra enig.
    Vi hører om flere og flere fattige herhjemme, men de kan sejle deres egen sø.
    Lad os ønske dem glædelig jul. smiley


  • #7   7. dec 2018 Jeg synes ikke lige, vi kan sammenligne det, Lego betaler garanteret en pæn sum til de fattige herhjemme via div. skatter, men det bliver bare ikke nævnt.

  • #8   10. dec 2018 Jamen søde.... Skattekroner er ikke øremærket.

  • #9   10. dec 2018 Nej, det er de ikke, men sådan nogen som Lego, Novo Nordisk, A.P. Møller osv., de spytte godt i Statskassen, det var lige min tankegang.

    Men jo, jeg hørte var det i går eller forgårs, der er ca. 65.000 fattige familier i DK, det er mange synes jeg, og de kunne også godt trænge til noget hjælp. En Lidl mener, det var i Farum deler ud af overskudsvarer til de hårdt trængte, jeg synes det er en rigtig god ide, der bliver smidt meget mad ud, godt at nogen kan få glæde af det smiley


  • #10   11. dec 2018 Det vil glæde mig hvis Lidl også gør det, men jeg ved Netto gør det.

    Jeg mener blot at 100 millioner øremærkede dollars i Danmark kunne udrydde en masse problemer. Hvad med billige boliger til hjemløse, blot som et enkelt eksempel?
    Jeg er træt af at se dem ligge og flyde i gaderne, alt imens vi skal redde resten af verdens befolkning.


  • #11   12. dec 2018 Lidl gør det også smiley - nogle af de hjemløse har haft billigere boliger, de glemmer bare at betale husleje, det er det største problem og det betyder rent faktisk, at de skal have kronisk hjælp.

    Dem som vil hjælpes, lykkedes det med og dem som ikke vil have hjælp, de skal have lov til at "flyde".


  • #12   13. dec 2018 Nå, der fik du lige udryddet det problem..... smiley

    Måske Ny Carlsberg fonden følger efter, og sender et par hundrede millioner kroner til.... Hvad skal vi sige.... Uganda, Tanzania.... Yemen.....etc.

    Der er jo ikke den store interesse i Danmark.... You got it, FUCK danskerne.


  • #13   13. dec 2018 Nej, jeg har ikke fået udryddet det problem - men du ved lige så godt, som jeg, at der er bare nogen, som ikke kan holde ud at være lukket inde, det er deres liv og dem kan du da ikke tvinge ind i en bolig.

    Når vi snakker hjemløse, så er jeg kun interesseret i at hjælpe danskerne ikke alle de udenlandske, de er her kun for at tigge.

    Men jeg synes også det er forfærdelig, det der foregår i Yemen smiley


  • #14   21. dec 2018 Libbie min skat.

    Jeg ved godt der er hjemløse som selv har valgt det liv, men jeg tror alligevel det er de færreste der ønsker at sove på en bænk eller en rist.
    Mange af dem der er blevet hjemløse, er fordi de er blevet skilt fra konen, og har overgivet lejligheden til hende, og det er fair nok, men det overgiver dem til en håbløs situation, når familie og venner bliver trætte af at have dem liggende på en sofa.


  • #15   21. dec 2018 Ja, det er sørgeligt, at det skal ende på den måde smiley

Kommentér på:
Lego Fonden

Annonce