{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.893 visninger | Oprettet:

Kamille B
Kamille B
Tilmeldt:
8. jul 2007
Følger: 1 Emner: 5 Svar: 88

Canada Goose {{forumTopicSubject}}

Hey alle:)
Jeg kan se, at der desværre er rigtig mange herinde, der spørger efter mærket Canada Goose, og også mange, der sælger det. Canada Goose bruger desværre både gåsedun og pels; hvilket jo er ganske forfærdeligt for de dyr, der skal levere varen.
http://pelsinfo.dk/canadagoose.html

Håber jer der overvejer at købe Canada Goose vil lade være, for selvom det "kun" er pelsdetaljer, så går der stadig en HEL ræv, eller 3 kaniner eller minks liv.
Canada Goose bruger meget rævepels, og rævefarme bliver forbudt i Danmark, da rævene lever under ganske forfærdelige vilkår. Håber I vil hjælpe med at stoppe disse unødvendige mord, ved ikke at støtte industrien.

Mange hilsner:D


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Canada Goose
  • Kamille B
    Kamille B Tilmeldt:
    jul 2007

    Følger: 1 Emner: 5 Svar: 88
    #1   29. okt 2009 Nicole • Vil ha' en BMW M1 •: Lyder super godt! En skam når mærker, der ellers kunne være gode gør, at man ikke etisk kan støtte dem:/
    Du kan skrive til dem, at du synes det er ærgeligt her: http://pelsinfo.dk/canadagoose.html


  • #2   29. okt 2009 skal du så også til at være veganer.. smiley



  • Kamille B
    Kamille B Tilmeldt:
    jul 2007

    Følger: 1 Emner: 5 Svar: 88
    #3   29. okt 2009 nicky B: Jeg er skam veganer:)

  • #4   29. okt 2009 jamen så er det sq godt jeg kompensere for dine (fejl/mangler) smiley

  • #5   29. okt 2009 køber hvad jeg vil have, og faktisk temmelig ligeglad med hvorfra det kommer osv.. gider slet ikke bruge mit iv på, at undgå en masse ting pga div forslellige ting. har en masse andet jeg bruger tiden på.

  • Lars
    Lars Tilmeldt:
    sep 2009

    Følger: 1 Svar: 8
    #6   29. okt 2009 Ja det er så synd.. Jeg må sgu hellere købe en Canada goose mere...

    Husk næste gang du spiser kød at tænke på om dyret har haft det godt ikk?



  • Lars
    Lars Tilmeldt:
    sep 2009

    Følger: 1 Svar: 8
    #7   29. okt 2009 Jamen jeg kan virkelig ikk være mere ligeglad... Seriøst... Tænk på alle de ting jeg skal gå og spekulere på i mit liv så? Bare vent til den næste sag kommer frem... og den næste og den næste... Bla bla bla..

    Så længe det jeg køber ikk er ulovligt er jeg ligeglad.


  • #8   29. okt 2009 Det med de minkfarme igår, sådan har det været gennem mange år, først nu mennesker opdager det, og det fortsætter sku i samme stil i mange år endnu..

  • Kamille B
    Kamille B Tilmeldt:
    jul 2007

    Følger: 1 Emner: 5 Svar: 88
    #9   29. okt 2009 Lars L: Hvorfor må du hellere købe en mere? Og jeg er veganer, så spiser ikke kød - så det problem er jeg ovre;)

    Morten&Maria : Det er bare så nemt at gøre en forskel her; det kræver så lidt! For dig er det bare en jakke - for dyret var det hele livet!


  • #10   29. okt 2009 også er der nogle enkle der ser det i tv, også skal det bare hyles ud til gud og hver mand.. det er sku at hoppe med på toget... næste gang er det noget andet også hopper de personer med på toget igen og kommer med indlæg omkring det.. Som Lars L siger har sku nok at bruge min tid på, og er sku ligeglad med det, fint nogle vil bruge det halve af deres liv på det, men de får intet ud af det..

  • #11   29. okt 2009 Nicole: hold u bur?

  • Kamille B
    Kamille B Tilmeldt:
    jul 2007

    Følger: 1 Emner: 5 Svar: 88
    #12   29. okt 2009
    Morten&Maria : Der kommer da noget ud af det! Jo flere folk der får øjnene op for det, og stopper med at købe det, jo færre dyr skal i fremtiden lide!


  • #13   29. okt 2009 Folk har prøvet at gøre noget ved det i sindsyg mange år verdenen over..Og?? intet er sket!!..

  • Lars
    Lars Tilmeldt:
    sep 2009

    Følger: 1 Svar: 8
    #14   29. okt 2009 Skal vi ikke næsten gå ud fra at størstedelen af dem som syns det er såååh synd er piger/kvinder... Nøøj de søde små dyr.. Jamen for helvede kig da på burhøns? Forbyd da det lort? Og grise for den sags skyld med skuldersår og jeg ved ikke hvad... Sådan ER det bare...

    Og det skal da klart forbydes i danmark det svineri der.. Lad os da endelig lukke flere arbejdspladser og flytte produktionen til udlandet vi har jo så rigeligt med arbejde i forvejen..



  • Kamille B
    Kamille B Tilmeldt:
    jul 2007

    Følger: 1 Emner: 5 Svar: 88
    #15   29. okt 2009 Ved udemærket godt, at det ikke er noget nyt, det de viste tirsdag, men man kan jo lige så godt udnytte, at der endeligt er kommet opmærksomhed på emnet! Det var på tide. Og det er overhovedet ikke svært at undgå pels, og andre animalske produkter for den sags skyld;)

  • #16   29. okt 2009 Folk er ligeglade og køber hvad der passer dem. og passer deres liv. også er der de få der tror de kan ændre/ omvælte hele verdenen..

  • Kamille B
    Kamille B Tilmeldt:
    jul 2007

    Følger: 1 Emner: 5 Svar: 88
    #17   29. okt 2009 Lars L: Enig i at produktion af kød er MINDST lige så forfærdelig!
    Men er det rimeligt at nogle skal tjene penge på at dræbe?

    Og til jer alle: hvorfor ikke gøre en forskel, der hvor man kan?
    Man mister ikke noget ved det - tvært imod!


  • Kamille B
    Kamille B Tilmeldt:
    jul 2007

    Følger: 1 Emner: 5 Svar: 88
    #18   29. okt 2009 Morten&Maria : Hvis mange nok prøver at ændre verden, så er det muligt:D Hellere gøre et forsøg, end acceptere disse forhold for vores med-jordboere!

  • #19   29. okt 2009 Fordi der ingen forskel kommer. alt vil fortsat være som det har været hidtil..

  • Lars
    Lars Tilmeldt:
    sep 2009

    Følger: 1 Svar: 8
    #20   29. okt 2009 Okay Kamille B..

    Hvad får jeg præcist ud af det??

    Jeg kan da sige hvad jeg IKKE får ud af det..

    1. Min livskvalitet bliver ikke bedre.
    2. Jeg sover ikk bedre om natten..
    3. Jeg får ikke den ting jeg gerne vil have.
    4. Ærgelsen over at uanset hvad jeg gør så fortsætter produktionen og jeg sagtens kunne have købt den jakke uden det gjorde en skid i forskel..



  • #21   29. okt 2009 Nu skriver du med-jordboere, hvad med alle dem i de fattige lande der laver af at slagte og sælge dyr, pels osv. det tager du fra dem og gør dem mere fattige..

  • Kamille B
    Kamille B Tilmeldt:
    jul 2007

    Følger: 1 Emner: 5 Svar: 88
    #22   29. okt 2009 Tror også mange der køber pels, ikke ved, hvad de støtter! Hvis I så tv2s "pels eller ej" så ændrede en dame der før elskede pels pludselig holdning, da hun fandt ud af, hvordan pelsen blev lavet, og det endte faktisk med, at hun smed alt pels hun ejede ud. Jeg tror på, at oplysning hjælper!

  • #23   29. okt 2009 laver=lever

  • Lars
    Lars Tilmeldt:
    sep 2009

    Følger: 1 Svar: 8
    #24   29. okt 2009 Ah ja... Igen en kvinde der så hvor forfærdelig verden er skruet sammen... Buhu..

  • #25   29. okt 2009 Og ærligtalt folk er skide ligeglade, med dem der vil bruge deres liv på at prøve at gøre en forskel..

  • Kamille B
    Kamille B Tilmeldt:
    jul 2007

    Følger: 1 Emner: 5 Svar: 88
    #26   29. okt 2009 Lars L: Du får det bedre med dig selv, hvis du først sætter dig ind i forholdene, og derefter fravælger at støtte den industri. Jeg savner i hvert fald ikke noget som veganer, selvom det er meget jeg spiste før, som jeg nu har fravalgt.

    Produktionen af animalske produkter er faktisk skyld i, at der ikke er mad nok til de fattige i Afrika. Det kræver 20 gange flere ressourcer (mener jeg) at producere et kilo kød, som et kilo planteføde. Man kunna altså lave 20 gange mere plantemad end kød for samme ressourcer. Og det er det, den fattige bonde i Afrika planter, og som burde brødføde de sultne i lokalområdet, som vi fodrer vores hudyr med, her i vesten. Det får de ikke mad ud af.
    Med hensyn til dem, der slagter sæler, så dræber de nok flere, end de redder ved at få pengene ind, og jeg sætter alle liv lige, så mener ikke, det gør industrien retfærdig. Desuden er det ikke de fattige, der dræber sælen, der tjener på det (så ville de sjovt nok ikke være fattige), men de, der sælger pelsen videre. Desværre er verden så uretfærdigt sammensat:S

    Men husk: vi har skabt forholdene som de er, derfor er det også kun os, der kan ændre dem, og det synes jeg er vores pligt, når vi på denne måde har erobret kloden!


  • Kamille B
    Kamille B Tilmeldt:
    jul 2007

    Følger: 1 Emner: 5 Svar: 88
    #27   29. okt 2009 Det er ikke alle, der er ligeglade, heldigvis. Der er faktisk mange, der bekymrer sig om andre. Vil lige slå fast, at dette indlæg intet har at gøre, med det, der blev vist i tirsdags!

  • Lars
    Lars Tilmeldt:
    sep 2009

    Følger: 1 Svar: 8
    #28   29. okt 2009 Kamille B

    Hvis jeg sætter mig ind i forholdene... Jamen for fanden så kan jeg jo ikke foretage mig noget som helst uden det er synd for dit eller dat.. Tro mig.. Der er noget galt med stortset alt i et eller andet led i kæden..

    Jeg kan jo selfølgelig være som dig som jeg betegner som værende ekstremistisk.. Og leve et liv indenfor og ikke foretage mig noget som helst..



  • #29   29. okt 2009 Største delen af dyrefoder her i vesten kommer fra egen produktion og ikke fra planter i afrika. samt det du tror du kan, er simpelthen at omvælte hele verdenen, jeg synes det er spild af tid og liv, at gå rundt med falske forhåbninger som er så åbenlyse, og urealistiske.. hvad så med alle de møbler,lofter,gulve du du har i hjemmet.. det meste stammer fra træer der er blevet fældet og sendt til vesten..

  • Kamille B
    Kamille B Tilmeldt:
    jul 2007

    Følger: 1 Emner: 5 Svar: 88
    #30   29. okt 2009 Lars L: Jeg er skam meget aktiv:D Og føler bestemt ikke, jeg går glip af noget. Jeg lever et normalt teenage-liv:)
    Siger heller ikke, man behøver være 100 %, men man kan lige så godt tænke fpå konsekvenserne for andre, der hvor det er muligt for en:) Det skader ikke:D


  • Lars
    Lars Tilmeldt:
    sep 2009

    Følger: 1 Svar: 8
    #31   29. okt 2009 Hehe jeg kan desværre ikk se det med de øjne..

    Men bare for at prikke lidt til dig så ejer min far Pels produktion i Canada samt mink farme og foderstod fabrikker.. Og så hyrer de også fiskere til at dræbe sæler de så kan få mere pels... Så skal jeg nu til at gøre en forskel går det jo udover MIG SELV! Det kan du jo godt se det er et problem ikk?

    Nå Men ironi til side... Jeg står fast ved at er det lovligt så gør jeg det.. Hvis det er så SLEMT som "medierne" nu siger det er så ville der nok komme et forbud.. Men ergo der er ikke sket så vi fortsætter.


  • #32   29. okt 2009 De bruger altså ikke ræv...Det er prærieulve pels der er på jakkerne hvis de er ægte, det lugter ikke når det er vådt (som hund gør der findes på de falske jakker) og grunden til de bruger prærieulv er for at holde bestanden nede da den ellers udrydder den anden variant af prærieulv i området (jeg kan ikke huske om det er den grå eller røde der er forholdsvis sjælden).

  • #33   29. okt 2009 Nu er det jo så ikke alle pels avlere. Der mishandler deres dyr.
    Bare fordi måske 1 eller 2 farmere ikke kan finde ud af det.
    Så betyder det vel ikke resten ikke kan?.

    Der skal sgu ikke være nogen der skal bestemme hvad tøj jeg må købe.
    Og hvad kød jeg må spise.

    JEG æder alt det kød jeg har lyst til og du kan ikke gøre en skid ved det.



  • Anden j
    Anden j Tilmeldt:
    nov 2008

    Følger: 1 Emner: 11 Svar: 28
    #34   29. okt 2009 og for det første Canada goose jakker er ikke gåsedun. det er fra den And der lever i canada. og pelskraven er ikke fra mink eller andet, men fra Præie ulven Så du tager helt fejl. Og speciel canada goose går bestemt ind for dyrevelfærd :-).
    så jeg synstes du skal researche lidt mere næste gang frue


Kommentér på:
Canada Goose

Annonce