{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
195 visninger | Oprettet:

Fire danskere døde af papegøjesyge! {{forumTopicSubject}}

Fire danskere døde af papegøjesyge!

https://nyheder.tv2.dk/samfund/2024-03-07-fire-danskere-doede-af-papegoejesyge

"Der er i Danmark og flere andre europæiske lande de seneste tre måneder en usædvanlig stigning i antallet af smittetilfælde.

Fire danskere er siden december døde efter smitte med papegøjesyge, der er en fuglebakterie.

Papegøjesyge – eller bare fuglesyge, da det ikke kun er papegøjer, der kan smitte mennesker – er en såkaldt zoonose. Altså en sygdom, der smitter fra dyr til mennesker."

Jeg må nok heller stoppe med at fodre vilde fugle i haven, men de kan sikkert også selv finde mad i naturen nu!

Din mening?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Fire danskere døde af papegøjesyge!
  • #1   10. mar Papegøjesyge - det kaldte de også min sygdom efter en rejse i Vestafrika. De kunne intet give mig, jeg var indlagt og var ved at dø. Prognose var, det var kun mit immunforsvar, der kunne rede mig, jeg vejede tilsidst kun 45 kg.

    Den sygdom får du ikke ved at fodre dine vilde fugle i haven, men ved at tage til landsbyfest ude i bushen - hvor der er tam tam i en hel masse jordstøv.

    Aldrig vil jeg glemme den periode af mit liv, så jeg har ikke været i Afrika siden og kommer det heller ikke.


  • #2   10. mar Jeg blev en gang indlagt med Rabies, eller noget lignede.
    Men jeg overlevede,, jeg mente også at det kom fra Afrika smiley


  • #3   11. mar 1

    Jeg læser nu:

    "Mange af dem har derimod både herhjemme og i udlandet været i kontakt med foderbræt eller -automater. Bakterien smitter ofte ved, at afføringen bliver luftformig og derefter kan smitte ved indånding af partiklerne."

    Det er altså gennem luften det smitter!

    Så jeg ved ikke, om jeg vil fortsætte med fodringen?


  • #4   11. mar Polle
    Det er altså gennem luften det smitter!


    Og du ved vel nok Polle, at de fleste af vores fugle rejser sydpå til Afrika om vinteren, og kommer nu flyvende her til landet
    Vi skal måske ha en højt hegn om landet smiley


  • #5   11. mar Det er altså gennem luften det smitter!

    Ja, læs mit indlæg.


Kommentér på:
Fire danskere døde af papegøjesyge!

Annonce