{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
239 visninger | Oprettet:

Kan man blive fed af ingenting? {{forumTopicSubject}}

Kan man blive fed af ingenting?

https://nyheder.tv2.dk/samfund/2024-03-06-fokus-paa-kost-og-motion-virker-ikke-men-ekspert-har-andre-bud

"Fokus på kost og motion virker ikke, men ekspert har andre bud.

I mange år har vi haft fokus på enten kost eller motion. Det ved vi ikke virker. Overvægt er meget mere komplekst, så vi skal udvikle nye og formentlig også strukturelle indsatser siger han."

Her påstås det, at hvis man ingenting spiser og motionerer, så bliver man fed alligevel!

Kan dette nu have sin rigtighed, for man bliver vel tyk eller fed af det man spiser?

Eller er det arveligt betinget, at hvis ens forældre har eller har haft tykke maver, ja så får børnene det også?

Din mening?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Kan man blive fed af ingenting?
  • #1   6. mar Ja, jeg læste det godt i morges.

    Jeg tror ikke på det!

    Selvfølgelig gør god kost og motion at man ikke bliver fed.

    Man kan ha' meget forskelligt stofskifte, og det er lettere for nogen end andre.

    Men det er stadig den vej, som er vigtig hvis man vil tabe sig, og ikke ad medicinsk vej.


  • #2   6. mar Fedt er en vigtigt ingrediens i livet og det er også vigtigt for us, men det skal forbrændes
    og det kræves flere handlinger og en muligt kompliceret tilgang til spisning og motion.

    Personligt er jeg på en Keto diet og det går i bund og grunden ud på at man kun spiser indenfor 6 timer hvert eneste dag.

    Det virker godt for mig men måske ikke for alle, men jeg kunne tabe 15 kilo med det og jeg kunne ikke drømme om ændre den livsstil ændring.

    Så man kan godt blive fedt af ingenting når forbrændings motoren ikke virker. smiley


  • #3   6. mar Det er først her indenfor de sidste par år at maven er vokset ca.5 kg. til stor ærgrelse for mine bukser der nu må stramme sig ekstra an smiley
    Vægt er jo blot simpel matematik hvor små regnefejl betyder vægtforøgelse eller tab og for mit vedkommende er det aktivitetskurven der er faldende og appetitten der er stigende hvilket desværre skulle have været omvendt smiley


  • #4   6. mar Cody
    Det omvendte er også tilfældet hvor alle mine bukser er blevet for stort, og jeg tabte faktisk en gange mine bukser på golfbanen.

    Jeg hørte en læge som forklarede at det er godt at du gamle har noget at tære på, og jeg håber at det er den rigtige udtryk. Og mine venner tabt til kræft og lignede var bestemt ikke overvægtigt, så måske er der noget om sagen.

    Men her hvor vi nyder livet in Goslar kan jeg godt se at der er en del som har haft det for godt og de puster når de skal sætte sig til bord og har en mærkeligt ansigt farve, og det er hellere ikke ret godt.

    Nyd livet er vigtigt og her hvor piger går i sauna uden tøj, ser de bedre ud uden tøj en med. smiley


  • #5   7. mar 1 - 4

    Jeg har nu fundet ud af hvad det drejer sig om!

    Løseordet er ens stofskifte!

    Hvis man har et meget lavt stofskifte - der kan godt få flere dage inden stort wc besøg!

    Hvis dette er tilfældet, så vil man tage på, selv om man ikke spiser mere end man plejer at gøre!

    Man er så nød til at spise færre kalorier - det vil sige spise langt mindre portioner end man normalt vil gøre!

    Omvendt har man et højt stofskifte - kommer på stort wc besøg hver dag!

    Så vil man ikke tage på ved et normalt kalorie indtag pr. dag!

    "Kig på dit kalorieindtag, hvis du har for meget fedt netop på maven.

    Hvis du spiser for meget og forkert og bevæger dig for lidt, opstår der en deponering af fedt.

    I stedet skal du først og fremmest sørge for at spise ordentlig mad af god kvalitet og sno dig udenom forarbejdede og ødelagte råvarer.

    Drop alle de søde drikke både de sukrede og lighttyperne. Drik vand, naturlige safter og en enkelt frisk juice, hvis du trænger til en sød forkælelse.

    Skift for eksempel hver anden kop kaffe ud med en kop grøn te, foreslår Anna Iben Hollensberg og tilføjer, at det også er en god ide at spare på korn og stivelse og i stedet fokusere på grønsager i alle afskygninger."

    Jeg er nu gået i gang med at spise mindre portioner og dermed færre kalorier, kulhydrater og andre grimme ting! smiley


  • #6   9. mar 3 cody

    Nu ved jeg så ikke om du også spiser dessert efter hovedretten!

    Men her i Danmark vælger vi typisk desserten til bagefter. Vi laver ikke plads til desserten ved at tage en mindre portion af hovedretten!

    Så hvis jeg nu får lyst til at spise en dessert, så bliver hovedretten langt mindre i portion-he-he! smiley


  • #7   9. mar Hej Polle

    Kaffe og light øl er mit foretrukne væskeindtag og jeg drikker kun yderst sjældent sodavand og aldrig the, men det sker jeg kommer til at sluge lidt vand når jeg børster gebisserne smiley

    Dessert bruger vi aldrig bortset fra når vi er på besøg, men der kan dog godt snige sig en småkage ned indimellem smiley


  • #8   9. mar Hej JoJo

    Tak for oplysningen - jeg skal måske være mere tilfreds med topmaven smiley
    Min ansigtskulør gemmer sig bag skægget, men jeg har aldrig haft for højt blodtryk tværtimod har det i en årrække været for lavt, men måske jeg skulle prøve fruens blodtryksapparat snart smiley


  • #9   10. mar Jeg har konstateret, at det er nemmere at stoppe med at ryge, end det er at stoppe med at spise.
    Det sætter sig i depot på "airbaggen".

    Min læge opfordrede mig til at spise som veganer, da jeg fik konstateret diabetes.
    Det nægter jeg, for så kommer jeg til at lide af mangelsygdomme.


  • #10   10. mar Jeg forstår dig Busmann og jeg ville bestemt heller ikke gøre det, men modsat dig er det lettere for mig at spise mindre end at ryge mindre smiley

    Jeg har iøvrigt mistet et par gamle venner ret kort efter at de ændrede deres livsstil radikalt, men det er jo ikke til at vide om det var en medvirkende årsag til deres kræft sygdom smiley


Kommentér på:
Kan man blive fed af ingenting?

Annonce