{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
607 visninger | Oprettet:

Overrepræsentation af coronasmittede blandt ikke-vestlige {{forumTopicSubject}}

"Meget kan tyde på, at især afrikanere og asiater samt andre etniske minoriteter er mere modtagelige for coronasmitte end andre.

Således viser en undersøgelse fra Intensive Care National Aidit and Research Center, at 34 procent af de alvorligt syge på Storbritanniens intensivafdelinger er sorte, asiater eller anden etnisk minoritet.

Tallene skal ses på den baggrund, at de pågældende grupper kun udgør 19,5 procent af befolkningen i England og Wales, skriver TV 2 News med den britiske TV-station BBC som kilde.

Undersøgelsen er baseret på 3.000 patienter på intensivafdelinger i England, Wales og Nordirland.

Samme billede i Frankrig og Sverige

Corona-virus eksplodere i indvandrertætte områder. Skrev Den Korte Avis allerede den 5. april. Her drejede det sig blandt andet om Frankrig og Sverige."


https://denkorteavis.dk/2020/ikke-vestlige-er-staerkt-overrepraesenteret-blandt-coronasmitte-nu-oervejer-danmark-at-opgoer-smitten-paa-etnisk-baggrund/

Herhjemme ser man gang på gang, at de etniske minoriteter ikke følger sundhedsmyndighedernes anbefalinger bl.a. mht afstand.

De færdes i klynger, og her sidder 8-10 kvinder tæt på borde-bænkesættene og holder skovtur, om det er fordi de ikke forstår anvisningerne gennem medierne, eller de er fløjtende ligeglade, står hen i det uvisse. Og ligeså de unge knægte på bænkene foran sportsaktiviteterne.

Har I andre oplevet lign. rundt omkring, og mener I ikke, det er rimeligt, at vi får nogle tal vedr. de etniske minoriteter statistikkerne ved en sådan virus, der truer os alle?!


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Overrepræsentation af coronasmittede blandt ikke-vestlige
  • #1   22. apr 2020 Jeg ser nu at de kun gør det som de som alle andre får besked på altså højest 10 styks smiley

  • #2   22. apr 2020 # 1

    Tænkte nok, du heller ikke har fattet endnu, at man skal holde afstand på 1-2 meter, og ikke sidde tæt side om side... smiley smiley


  • #4   22. apr 2020 Danmark har valgt ikke at inddele i etniske danskere og indvandre - som er enorm fejl, for så vil man aldrig få klarhed hvor der måske skulle gøres en ekstra indsats.

    Personlig er jeg ligeglad om de smitter hinanden, men problemet er at de så også smitter os andre - og dermed forlænger den nedlukning af Danmark, så den ikke normaliseres i år.

    Så vi kan meget vel se en opblusning af corona igen.

    Det er vildt når man læser omkring Frankrig hvor hele bydele som de anser som deres område og nåde og trøste hvis nogen hvide kommer ind. Jeg er sikker på at der snart bliver ballade i Frankrig for folk er trætte af alle de sharia områder og selvbestaltede erklæringer om at det her er vores.


  • #5   22. apr 2020 Det kom i den grad bag på Mette Frederiksen, at der var lande hvorpå man kiggede på ikke etniske borgere.

    Men det kommer der jo så til at ske nu, har jeg læst, og de døde løber jo ingen vegne, så vi får nok snart et tal på etniske og ikke etniske danskere.


  • #6   22. apr 2020 Nu kræver overlæger på Hvidovre Hospital besked af Statens Seruminstitut:

    https://www.bt.dk/samfund/indvandrere-med-coronavirus-fylder-hospital-nu-kraever-overlaeger-klar-besked


  • #7   22. apr 2020 Madonna

    Ha Ha ...sundhedstyrelsen har på deres hjemmeside skrevet på 10 sprog. Men problemet er jo at linket ikke er på arabisk og da flere ikke kan læse eller skrive så er det sgu op af bakke med oplysning.
    En anden ting er at de er skide ligeglade, for Allah beskytter dem som en Imam sagde: Corona er Allah straf for infidelle og løssluppenhed hos deres egne muslimer.


  • #8   22. apr 2020 Markgreven

    Her gik jeg ellers og troede med alle de spindoktorer Mette Fup har skrabet sammen af venner og bekendte var mere oplyste.


  • Cody N
    Cody N Online Tilmeldt:
    nov 2017

    Følger: 6 Følgere: 52 Emner: 134 Svar: 2.281
    #9   23. apr 2020 Husk nu at det er udsatte, traumatiserede, sårbare og forfulgte stakler vi taler om smiley

  • #10   23. apr 2020 # 9

    "Husk nu at det er udsatte, traumatiserede, sårbare og forfulgte stakler vi taler om smiley"

    Tror sgu, at Alis har 'smittet' dig, Cody... smiley smiley

    Men det kunne da være rart, at man fra officiel side kunne få konstateret, at det, de fleste af os kan se ved selvsyn, er helt korrekt, og dem der kommer udefra, enten ikke kan eller vil tage det danske samfunds retningslinjer alvorligt, og ikke orienterer sig om sygdommen, således at vi ad den vej allesammen er udsat for mere smitte...???


  • Cody N
    Cody N Online Tilmeldt:
    nov 2017

    Følger: 6 Følgere: 52 Emner: 134 Svar: 2.281
    #12   23. apr 2020 Hvad gør vi så med de voldelige og politisk korrekte venstreekstremister Alis ?

  • #13   23. apr 2020 Alis

    og gid du kan se forskel for sunde mennesker og mega ældre på plejehjem - men diverse helbreds problemer.

    Og hvis du bevæger dig udenfor din vante rammer end lige danske nyheder så kan du også læse at overrepræsentationen er høj både i england og frankrig blandt indvandre - som i stor stil skider på love og regler.

    Så gå du bare tilbage til din bedemåtte og bede til hjerne forladte ånder som skabes i folk som ikke er de mest begavede i verden.


  • #14   23. apr 2020 #11

    "Gid man kunne skifte de selvbestaltede bedrevidende højreekstremister ud med faglig viden, så var der en chance for at løse problemerne."


    Hvis du læste, hvad der står i linket, så er det netop faglig viden, nemlig overlæger på Hvidovre Hospital, der refererer til en overrepræsentation af de udefrakommende, og nu vil ha' Statens Seruminstitut til at bekræfte.

    "Der er også en overrepræsentation af ældre mennesker blandt cononasmittede - er det så også fordi de ikke gider at passe på"?

    Det er nok for meget at forlange, at du brugte hovedet, de ældre er jo afskåret fra besøg af deres pårørende, og kan kun forlade sig på medarbejderne på plejecentrene og dem i eget hjem af hjælpen fra kommunen, (hvoraf der sandsynligvis også færdes mennesker af anden etnisk herkomst), så de kan næppe isoleres mere, end de er.

    Men det er da godt, du har BB og de øvrige kommentatorer, at tvære dine vrangforestillinger ud på. smiley


  • #16   23. apr 2020 Indgår i artiklen i linket i #6:

    "I forvejen opgør Statens Serum Institut eksempelvis HIV-tilfælde ud fra etnicitet."


  • #18   23. apr 2020 # 15

    Meget har ændret sig, siden du har været ude i den virkelige verden, Alis. smiley


  • #21   23. apr 2020 #19

    "En mulig forklaring er, at mennesker med en lav indkomst ikke har råd til tilstrækkelig sund kost, og derfor er deres immunforsvar ikke stærkt nok. En mulig forklaring er, at mennesker med en lav indkomst ikke har råd til tilstrækkelig sund kost, og derfor er deres immunforsvar ikke stærkt nok."

    Pladder og vrøvl, her i DK har alle råd til sund kost, hvis det altså er det de prioriterer først, og Sundhedsstyrelsen og Statens Serumsinstitut har jo gentagne gange indprentet folk, at man ikke omgås for mange, og man ligeledes holder afstand (1-2 meter), for at mindske smitten.

    Det kan observeres og konstateres, at det gør de etniske minoriteter absolut ikke, de færdes i klynger tæt sammen.


  • #22   23. apr 2020 Alis

    Det er dælme dyr mad i dag....

    500g oksekød 18 kr
    500g grisekød 18 kr
    500g medister 25 kr
    bakke tomater 10 kr
    salathoved 10 kr.
    10 æbler 15 kr
    mandariner 15 kr.
    Brokkoli 10 kr
    Kærgården 10 kr.

    Så kommer vi til de dyre varer som Cola, færdigretter, slik, chips som i stor stil folk med få penge køber meget af, samt halal tærter og andet shit. Det er en kæmpeudgift - som fattige køber fordi de ikke gider lave mad - og så hyler de op om at de er fattige - samt at flere ryger som en skorsten og føler sig fattige. En varer som endnu flere køber er papvin i litervis.

    Det er sgu nemt at skrue en menu sammen som koster 7 - 9 kr pr. næse. Takeaway er 50 kr pr. næse. Jeg har endda på tilbud opnået en pris pr. næse på 5 kr.Ved at lave det selv. Menuen behøver slet ikke indeholde kød men en god sammenkogt af forskellige grønsager og ris eller mos til. Madlavning er sgu ikke raketvidenskab.

    Hvis man udelukkende går efter tilbud og lader andet være så er der enorme summer at spare - bare på et år.

    Bare i dag har jeg set masser pålæg på tilbud - køb en masse og smid det på frost - hvis man er en familie.

    Så jeg må indrømme at jeg ikke med min bedste vilje kan se mad er dyrt. Det har faktisk ikke været billigere.


  • #23   23. apr 2020 Madonna M 2# at være 10 sammen betyder jo ikke at man sidder lårene af hinanden - jeg møder en hel del mennesker men vi har alle respekten for hinanden smiley

  • #25   23. apr 2020 Alis

    Hvad fanden i helvede skal vi betale for flygtninge - det betaler man skat for - og nej, bistandshjælpen skal ikke forhøjes - men det skal lavtlønnede - hvis man forhøjer bistandshjælpen så giver det ingen mening at søge et arbejde. Men husk på at forhøjer man lavlønnede så skal du til at betale 6.500 kr for dine varer for der er kun en til at betale og det er kunderne.

    5.358,42 kr - så meget bruger jeg slet ikke, den er nok nærmere 3.500 kr - men nu er jeg så også svine nærig - og klart når du betaler over nettet så er omkostningerne mindst 1000 kr i overpris. Men nu behøver fattige ikke at bestille over nettet, da de har masser af tid til at fise rundt efter billige tilbud. Men det gider de nok ikke.

    det beløb du betaler for mad er faktisk på 2/3 af din indkomst - du må straks få hjælp af luksusfælden for den er da helt gal.


  • Cody N
    Cody N Online Tilmeldt:
    nov 2017

    Følger: 6 Følgere: 52 Emner: 134 Svar: 2.281
    #26   24. apr 2020 Polysl - Alis skriver “husholdning” så det inkluderer nok også udgiften til en au-pair mand der kommer og “støver” af en gang imellem smiley

  • #28   24. apr 2020 5.358,42 kr smiley smiley :O...hold da helt k*ft et luksusforbrug for en der lever af andres skatteindbetalinger. smiley

    Det kan næppe være grønt og frugt alt sammen???

    Det forbrug kan vi andre ha' gæster på mindst engang ugentlig, og hvis man VIL, kan det gøres som Polysl har anvist, hvis man køber discount til 1.500 kr. pr. måned.

    Bruger selv 3.000 kr. og lever godt....

    Du må ha' mange drikkevarer og ditto medicin med i det forbrug?!

    Men vær du glad for de danske skatteborgere, men langt sundere for dig, at være tvunget til at komme ud at handle selv i discountbutikkkerne.

    Det er jo et rent luksusliv du lever.


  • #30   24. apr 2020 Alis

    Hvad bruger du kosmetik til?
    Man køber vel ikke tøj hvert måned og pr. postordre i et supermarked?
    Man køber ikke lokum ruller/køkkenruller hvert måned
    Man køber ikke Rengørings midler hvert måned
    Man køber ikke Sæbe eller shampoo hver måned

    Hvis tøjet ikke passer - hvordan får du det sendt retur, for der kommer ingen chauffør fra supermarkedet for at afhente returpakken.

    Hvorfor smide vinrester ud, når det kan bruges i så mange retter speciel fisk, og oksekød?
    Man kan også bruge en vacuum prop så kan resten holde en uge, Man kan også lade det lufte til det bliver vineddike og bruges i salater eller madlavning.


  • #31   24. apr 2020 Polysl.

    Min erfaring er at sådan noget vin, samler "bananfluer" på ganske kort tid.
    Det er så ikke et problem her, jeg drikker det hurtigt. smiley


  • #32   24. apr 2020 Markgreven

    Hvor skulle bananfluer komme ind i vinen som er proppet?


  • #33   24. apr 2020 Polysl.

    Skrev du ikke at man skulle lade den lufte?


  • #34   24. apr 2020 markgreven

    jo....og det gør man på følgende måde at omhælde/lufte den og tilbage i flasken og prop den - evt. bruge en envejs prop så vinen kan få ilt - og dermed lukke af for kryb. Den metode sker processen hurtigere.


  • #35   24. apr 2020 OK, så er den misforståelse ryddet af vejen. smiley

  • #37   24. apr 2020 # 30 Polysl

    Alis aner ikke, hvad et husholdningsbudget indeholder, og det har i hvert fald INTET med hverken tøj eller kosmetik at gøre.

    Fatter heller ikke, hvad hun bruger kosmetik til, når hun altid går alene???

    Men det er måske til ære for postbudet, der kommer med pakkerne?! smiley smiley



  • #40   24. apr 2020 Alis #38

    Nu lærte jeg faktisk det at være økonomisk bevist af en som nu er Dirketør for et Kinesisk firma med 800 medarbejdere - vi rejste sammen flere gange da han var kæreste med min lillesøster. Jeg behøver ikke at holde foredrag - nok mere det modsatte. Mange burde lære at være økonomisk bevist så man ikke render ind i økonomiske problemer.

    Det betyder ikke at man skal give afsavn af noget som helst - specielt elsker jeg at spise mad uden køb nogle dage, for så at brænde besparelsen af på et mega godt stk kød i weekenden.

    Samme gør man i det i det meste af Asien - de vil hellere undvære dårlig sålelæder daglig, for så at frådse i weekenden - de spiser så kylling og gris. Jeg vil hellere have en god kalvesteg eller nogle argentinske bøffer, Waguy kød, som er så mørt at man kun skal bruge en gaffel.


  • cris7
    cris7 Online Tilmeldt:
    dec 2014

    Følger: 16 Følgere: 80 Emner: 365 Svar: 3.330
    #41   26. apr 2020 Alis, der er virkelig meget du mangler i forståelse af mange ting.

    Du siger at en mulig grund til at ikke-vestlige mennesker er overrepræsenteret af coronasmitte er mangel på penge til at købe sund mad, så deres immunforsvar er dårligt.

    Total forkert!

    Du mener at indvandrere føler sig fremmedgjorte og forfulgte, og ikke er skyld i noget som helst selv.

    Igen forkert, og helt latterlig en måde at fortolke ting på.





Kommentér på:
Overrepræsentation af coronasmittede blandt ikke-vestlige

Annonce