{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
696 visninger | Oprettet:

farlig frugt. {{forumTopicSubject}}



Læste en sundheds apostel i dag.

Mad kan skade eller reparere hjerneceller.

Hjernens celler skades af fruktose, der findes i frugt og grønt.
Omvendt kan omega-3 fedtsyre fra f.eks. laks, Nødder eller hørfrø reparere de celler, som er ødelagt af frugtose.
Det er konklusionen på en ny undersøgelse, hvor forskere i 6 uger gav rotter vand tilsat fruktose svarende til en liter sodavand pr. dag for et menneske.
hernæst blev de sat op mod en kontrolgruppe, der kun havde fået vand at drikke.og blev puttet ind i en labyrint.
Fruktose-gruppen var dobbelt så lang tid om at finde vej, deres hukommelse var altså svækket.
Omvendt var en tredie gruppe rotter, der sammen med vand med froktose fik hørfrøolie rig på Omega-3 fedtsyre, i stand til at navigere rundt i labyrinten næsten lige så hurtigt som kontrol gruppen.

Så er der slået hul på min barne tro. Spis din frugt og bliv sund, nu viser det sig at når jeg spiser et stykke frugt så dør min hjerne, hver gang.
Jeg vil frabede mig ironiske bemærkninger, smiley eller spørgsmål om hvor meget frugt jeg har indtaget, Det er så også lidt rart at have en undskyldning smiley
































Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  farlig frugt.
  • #1   14. feb 2017 Kan ikke huske hvornår jeg har spist frugt, det var mere i mine unge dage med at gå på æblerov.

    Men nu har sundheds pyramiden været vendt til den er en snurretop. Først er det brød, så kartofler flere ting jeg ikke kan huske. Jeg vil hellere lytte til min krop som nok skal sige til hvad man har lyst til.


  • #2   14. feb 2017 Spis og drik varieret, med groft brød, frugt, grønt, nødder, fisk,magert kød og skyl ned med vand, mælk, juice, øl, vin, kaffe og te osv. osv... Så går det ikke helt galt smiley

  • #3   14. feb 2017 Hørfrø - en spiseske hørfrø på min havregrød hver morgen, det har været morgenmad for mig i mange år

  • #5   14. feb 2017 Hmmmm..... Der er jo druer i rødvin.... Gad vide om det betyder noget.....

  • #6   14. feb 2017 Jeg drikker dog ikke kirsebærvin......

  • #7   14. feb 2017 nå men en god kop Kamille the er nu også godt

  • #9   14. feb 2017 ja det er efterhånden lidt sygt at man hele tiden skal have nye informationer om hvor farligt alting er at spise, hvis man skulle tro på det så blev man jo skør,
    Ja markgreven der er sørme druer i vin, men ved du hvad jeg vil hellere miste et par hjerneceller end være så asketisk at man keder sig. smiley smiley


  • #12   15. feb 2017 Nå, så kan jeg bedre forstå, tak for oplysningen, Kisser smiley smiley smiley

    Behøver jeg at fortælle, jeg spiser tonsvis af frugt og skyller det ned med rødvin smiley - og jeg har det godt med det.

    Men alt det, vi skal og ikke skal, hvorfor bliver vi i grunden ældre, der er snart ikke noget, vi må spise ??


  • #13   15. feb 2017 jetset

    Portvin og ost brød kan man komme langt med, har prøvet det i Dourodalen hos en lille vinbonde hvor jeg hjalp med høsten som kun sælges lokalt..


  • #14   15. feb 2017 OK - portvin synes jeg er en dessertvin, smager meget godt til is. Rødvin og forskellige oste smager godt smiley

    Jeg vidste ikke, at man kunne komme på krydstogt på Douro Floden, smuk tur smiley


  • #15   15. feb 2017 jo da jetset

    man kan godt komme på en sejltur på Douro floden, men deres mad på skibet er en gang lort - tyskermenu tung og slet ikke målrettet at der kan være næsten 40 grader.

    det havde været mere klogt at lave en buffet hvor folk selv kan vælge men her er der en 3 retters menu som er ved at kvæle en.


  • #16   15. feb 2017 Nå - jeg tror nu heller ikke, at jeg ville have den store appetit i 40 gr smiley - men smukt ser det ud, set fra vandsiden.

  • #17   15. feb 2017 ja og alle de sluser

  • #18   15. feb 2017 det her får hele ny demissionerer med ordene:

    An apple a day keeps the doctor away


  • #19   15. feb 2017 ja jeg ved heller ikke hvad man snart skal gøre, jeg har jo ikke flere hjerneceller tilbage efterhånden. Jeg spiser ihvertfald 4 stykker frugt om dagen og vil absolut ikke undvære det, måske er det de mandler jeg også spiser hver dag der redder mig. smiley

    Måske var de rotter der for forvildet rundt i labyrinten slet ikke hjernedøde, de var bare ude og motionere alt den energi af sig som de havde fået af fruktosen. Bare en tanke. smiley


  • #20   15. feb 2017 Ja Kisser D I LOVE frugt og jeg er jo helt vild med den forbudte frugt, desværre følger kvinderne ikke med længere og jeg må så nøjes med at bide i det sure æble, dog er det indsatte billede en melon jeg spiser af smiley

    profilbillede
  • #21   17. feb 2017 Vi skal æde hvad vi har lyst til!!!

    Ser i dag i avisen, at vores højere og højere alder, giver lavere levestandard, men vi må jo heller ikke dø. - Vi bliver konstant belært om at vi ikke må ryge, højst må drikke 7-14 genstande om ugen, spis sundt og grønt..... Hvis man ikke har råd til gamle mennesker, så burde budskabet måske snarere være:

    Drik en flaske snaps om dagen, ryg 40-60 smøger, spis godt med fedt, gerne det animalske..... Så blev vi ikke så gamle, og så var der måske råd til at forsørge dem med et jernhelbred.

    På den ene side skal vi være meget sunde og leve længere, på den anden side har samfundet ikke råd til os.

    Hvad er det man siger?

    Goddaw doo......


  • #22   17. feb 2017 Hvor er det rigtigt markgreven, og i dag så jeg en video med en kvinde der fyldte 100 år, og hun havde levet "usundt" hele livet. smiley
    Hun havde røget og spist fed mad og alt hvad hun havde lyst til, så mon ikke vi bare skal sige til os selv at vores tid kommer når den kommer. Og så nyde det så længe der er råd til os "ældre". smiley


Kommentér på:
farlig frugt.

Annonce