{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.183 visninger | Oprettet:

En verden for sig selv - starten på et helt andet liv. {{forumTopicSubject}}

Ja jeg var faktisk i tvivl om hvor historien skulle sættes ind, men her kommer den (prøv at læs den færdigt)

Ja jeg måtte for ca. 37.år siden lide den tot at måtte starte et nyt liv - et liv hvor jeg af årsager jeg først fik svar på x-antal mange år senere og ja jeg stod en dag sammen med en af mine bedste venner og skulle starte min motorcykel og hvor jeg pludseligt ikke kunne få luft (så måtte gå i knæ) og på den måde kunne jeg så få luft (når man ikke kan få luft) bliver man bange eller jeg gjorde i altifald, så jeg måtte ringe rundt i systemet, der sendte mig direkte ud på den lokale psykiatri og hvor jeg var i 7.uger.

Hvor efter jeg på det nærmeste blev smidt ud, ud til intet sted og bo i (lige noget for en der havde fået ekstrem DØDSANGST) der gjorde at jeg bare var bange for ALT, nu var jeg jo så heldigt at jeg havde rigtigt mange venner i Slagelse + nogle nye jeg havde mødt på den lokale psykiatri og der var 2 der hjalp mig, hjalp mig med at holde jul og nytår, samt køre mig ud for at søge en bolig.

Jeg var jo så så heldigt at få et værelse hos en rigtigt sød kvindelig vært og hvor jeg fik lov til at opsætte en antenne til min CB-radio og ja den CB-radio var på det nærmeste min måde at snakke med verden, for bortset fra at der var en god ven der sov og købte ind for mig + besøg til tider af gode venner, et liv i ANGSTENSTEGN.
Jeg husker hvordan jeg startede med at tælle skridt og der efter talte telefonpæle, så ja må sige at jeg er kommet langt siden den gang for ca. 37.år siden.

Jeg har været 2 gange i Grækenland, haft arbejde, fået 2 dejlige børn + børnebørn, jo jeg syntes jeg har været heldig.
Desværre går livet ikke altid som man ønsker og jeg må sige at jeg nok får jer til at måbe når jeg siger at jeg har følt mig gammel og svag de sidste mange måneder og at jeg for et par nætter siden mødte døden der kiggede på mig midt om natten, Gudskelov gad døden ikke bruge tid på mig med den nat.

Men ja håber at i der læser forstår hvordan livet med angst kan blive til en rimmelig dagligdag - når man får roen der til.

UPS 15.år efter fik jeg skældud af en sekretær for hjernelægerne grundet jeg ikke havde fortalt om de syptomer fra psykiatritiden.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  En verden for sig selv - starten på et helt andet liv.
  • #2   9. feb 2017 Hej Torben jeg har heldigvis fået hjælp i rigtigt mange år af den lokale psykiatri og kommer de nu 2 gange om året, resten har vores regering sparret væk, men syntes nu stadigt jeg har været heldig, jeg kan så fortælle dig at jeg støtter psykiatrifonden både med både med en måned lig ydelse + et årligt beløb da jeg mener at de er med til at gøre en forskel smiley

  • #3   9. feb 2017 Det var da en skrækkelig oplevelse, sådan et angstanfald er, har jeg set på anden hånd ikke spor sjovt at lide af, Uha, jeg er glad for at du er blevet så rask at du kan føre en normal tilværelse. Godt gået Leon.
    smiley smiley
    Når sindet er i udu er det noget af det værste for den enkelte, så hellere et brækket ben, det kan folk forholde sig til, Men du var stærk og fungerer nu, Tillykke med det Leon. smiley smiley


  • #4   9. feb 2017 Hej Kisser D jeg er jo kun rask hvis jeg får lov til at leve det liv jeg ønsker og hvad går det så ud på, jo ser du her hjælper jeg dem der har brug for det, dog siger jeg fra når jeg har de dårlige dage eller bare ligefrem har brug for fred og ro.
    Det bedste jeg har lavet her hvor jeg bor er lågen på 180 høj + en rigtigt lås på bagsiden, det gør at jeg får den fred og ro jeg ønsker, dog skal jeg jo så også slukke min mobil smiley


  • #6   9. feb 2017 Godt at du har lyst til at hjælpe andre Leon, hvis det giver dig glæde og indhold i tilværelsen, Og jeg fornemmer så også at du kan sige fra når du har behov for det, smiley
    Men jeg siger lige som Torben, det er ikke godt at du lukker dig inde bag en høj låge, hvis nu du får et anfald og skal bruge hjælp, eller falder om,(gud forbyde det) men så kan folk jo ikke komme ind og hjælpe dig. smiley smiley


  • #7   9. feb 2017 Torben H og Kisser D den låge + låsen gør at jeg jo får den fred jeg til tider har brug for og lågen kan alle jo ødelægge, det at den kan ødelægges gør jo også at jeg ved hvem der kommer på venskabeligt besøg og hvis der skulle komme et eller flere dumme personer (i ved så er jeg jo klarover at de ikke bare kommer for at snakke) smiley

  • #9   9. feb 2017 Torben jeg ser mennesker dagligt og det gør jeg ved at hjælpe + gå rundt og sige hej til de ældre der måske har brug for hjælp eller lige at der kommer en forbi smiley

  • Entrelac T
    Entrelac T Tilmeldt:
    jan 2017

    Følgere: 2 Svar: 26
    #10   9. feb 2017 Super godt gået.

    Jeg kendte en del "walkie-vrag" for 33-35 år siden, men deres "walkier" var lidt mindre end den du viser.


  • #11   10. feb 2017 Jeg ville da også ønske, at jeg havde sådan en port, jeg kunne lukke, jeg har bestemt også brug for at være i fred af og til, bare grave sig ned, det er da skønt smiley

  • #12   10. feb 2017 Entrelac T jo CB-radio den gang 0.5Watt + 21 kanaler + 11A og der efter 5 Watt + 40 kanaler FM også nu til dags FM/SSB 12Watt så jo det at køre CB-radio nu er 1000 gange sjover smiley


  • #13   10. feb 2017 Jetset en låge er jo nem at lave smiley

  • #14   10. feb 2017 Ja - men min grund er ikke så enkel endda smiley

  • #15   10. feb 2017 Livet behøver ikke altid at have en kontinuerligt forløb, det kan standes og vælge en anden retning - som jeg har gjort i mit hele mit liv. Man har op og nedture men det er ligegyldigt hvis man rejser sig igen.

    Og det glæder mig Leon at du deler en del af dit liv.

    Der er måske mange ting man fortryder, men det er noget som er sket og kan ikke ændres så skal man bare tage den derfra.

    Paradoks:

    Jeg fortryder ikke at være bankrøver i 1983 som på den tid rent IT var i sin vugge og jeg brugte det flittigt som hacker. Hvad jeg ikke detaljeret vil snakke om er min tid som snigskytte da det stadig sidder fast i hukommelsen men dog ikke på samme vis som mange andre som har deltaget i krigshandlinger - det er som om jeg har en måde at slette ting på i hovedet.

    Vi har alle noget man i tankerne fortryder, men i realiteten skal man ikke bruge tid på ting som er sket og ikke kan ændres men tid på de ting man kan gøre noget ved. Små ting kan komme til store ting. Det lyder måske banalt at støtte en kattehjem som jeg gør samt udsatte danskere - her har man det positive ord "Gøre Forskel" som jeg af hjertet har hadet når det bruges om vores færden i Mellemøsten. Det har så blevet gjort til positiv forskel når man læser i medierne...


  • #16   10. feb 2017 Det halve af min formue vil også gå til Inges Kattehjem smiley smiley smiley

  • #17   10. feb 2017 jetset

    Jeg kan ikke knuge dig nok, jeg har haft killinger fra Inges kattehjem som ikke kunne die fordi kattemor var syg og fik medicin - at have 6 små banditter rendende i er fascinerende men også trættende da de skal have mælk hver 3 time -- det er hårdt, men jeg elsker katte pga. deres logiske måde at være på, du er ven så længe du giver dem mad og når det ophøre så er det farvel. Det er det som har fascineret mig til forskel for en hund som finder sig i mere end man kan forestille sig.

    Det svære er at give slip når de selv kan spise så skal de tilbage til kattehjemmet.


  • #18   10. feb 2017 Ja, Polysl - jeg har set for mange sommerhus katte efterladt, jeg kan bare ikke klare det, det er en mærkelig måde, at holde dyr på.

    Men heldigvis kan vi ringe til Dyrenes Beskyttelse og de kommer og hente dem og forhåbentlig sørger de for, at de får et godt katteliv hos mennesker, der vil dem smiley


  • #19   10. feb 2017 Ja Polysl og Jetset det at gør en forskel er en dejligt ting at kunne om vi taler om dyr eller mennesker er lige fedt hvis de har brug for hjælp smiley

  • Entrelac T
    Entrelac T Tilmeldt:
    jan 2017

    Følgere: 2 Svar: 26
    #20   10. feb 2017 #12 leon L, jeg kan huske at det skulle flyttes fra AM til FM, og det var der stor utilfredshed med blandt dem jeg kendte, og samtidig flyttede flere af dem til steder hvor det ikke var så enkelt at sætte en antenne op. Det var ikke altid lige effektivt med radiator-systemet i sådan en etage-ejendom. smiley
    Så det gled nærmest ud i sandet.
    Men det var sjovt og hyggeligt mens det stod på.
    Var en enkelt gang med på "rævejagt".


  • #21   11. feb 2017 Entrelac T ja AM er bedre end FM da der jo ikke er den samme støj + du kunne række længere på AM og på FM skal du køre stærkt for bare at nå ud over hækken, men så har vi jo fået SSB det gør en forskel og jo der findes jo stadigt CB-radio-banko det er dog ikke noget jeg gør det i, jeg vil heller snakke i min CB-radio + lytte på det store udland smiley

Kommentér på:
En verden for sig selv - starten på et helt andet liv.

Annonce