{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
820 visninger | Oprettet:

Tilde N
Tilde N
Tilmeldt:
15. apr 2007
Følgere: 8 Emner: 181 Svar: 1.010

Overvægt og motivaion {{forumTopicSubject}}

Hej folkens.

Jeg vil gerne høre hvordan i (overvægtige) har grebet det an at skulle tabe sig, når man er alene om det!
Hvad gjorde du, hvordan var din dag, hvad intog du o.lign. Jeg vil rigtig gerne hører fra jer.

Mvh.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Overvægt og motivaion
  • #1   8. jul 2010 var rimeligt overvægtig (drak cola og spiste slik/chips) næsten dagligt, men da jeg startede på handelsskolen besluttede jeg mig for at når jeg var færdig der (mangler et år) vil jeg en tur til italien 14 dage men kun på den betingelse at jeg fik tabt mig så jeg kunne vise mig på en strand i bar mave uden at folk gloede så jeg gik i banken og fik lavet mig en opsparing og så gik jeg ellers igang med at motionere og spise sundt

    hver gang jeg havde lyst til noget usundt tænkte jeg bare på at det ville være dumt for jeg ville sgu gerne på ferie og nu var jeg ved at spare op. og så kom det bare stille og roligt af sig selv, idag mangler jeg ikke ret meget for at være nede på min ønskede vægt, så nu kan jeg tillade mig at tage afsted for de sidste par kilo skal nok nå at komme af. det der har motiveret mig er den "gulerod" der venter for enden


  • #2   8. jul 2010 Hej,

    Det er svært at forklare, hvordan man får motivationen. Men en start er at begynde at tænke sig om gøre noget for det, for når de første kilo ryger og folk kan se forandringen og giver respons. Så får man gjesten til at gøre noget ud af det.
    Jeg har selv tabt mig 50 kg alene gennem motion og kostomlægning.

    Idag arbejder jeg, som centerleder i et motionscenter "helseform.dk", hvor jeg til august/september skal starte et slankehold, hvor jeg skal være den motiverende del og fortælle om min vægttab og succes:)


  • #3   8. jul 2010 http://peecee.dk/upload/view/256568 mit før efter billed:)

  • #4   8. jul 2010 Markus

    det er virkelig flot at du har tabt så meget, hvor lang tid har du brugt på det? personligt brugte jeg 8 uger på at smide de første 10 kg, derefter gik det lidt langsommere men stadig fremad


  • Tilde N
    Tilde N Tilmeldt:
    apr 2007

    Følgere: 8 Emner: 181 Svar: 1.010
    #5   8. jul 2010 Ja netop, jeg bryder mig bestemt heller ikke om at vise mig på en strand let påklædt, knap nok over for min dejlige kæreste.
    Men mit "mål" som dit ang. ferie, der er mit at jeg gerne vil blive gravid. Vi har ikke forsøgt, men jeg vil simpelthen ikke være overvægtig også skulle være gravid sammetid.

    Har nogen evt. lyst til at hjælpe mig, skrive hvad de intog - altså sådan jeg kan relisere det herefter.?


  • #6   8. jul 2010 Tak, jamen det har tog ca. 10 mdr. Men de sidste små 10 kg tog også længst tid hos mig, men sådan er det vel altid:)

    Her til vinter skal jeg have fjernet overskydende hud!

    Jeg satte små mål 10 kg fra f.eks. januar til marts. Også skulle det bare holdes!


  • #7   8. jul 2010 Jeg gad virkelig os godt tabe mig. Men det der med kosten har jeg slet ikke styr på, syntes det er meget uoverskueligt smiley

  • Tilde N
    Tilde N Tilmeldt:
    apr 2007

    Følgere: 8 Emner: 181 Svar: 1.010
    #8   8. jul 2010 Ved i hvor man evt. kan få lagt en kostplan her i Vejle hvor jeg kommer fra? Altså få sparket det igang? Har virkelig brug for hjælp smiley

    Jeg er ikke stor fan af at skulle i et motionscenter blandt alle de der pumber fanatikerer og dem der bare ikke må være tyndere.


  • #9   8. jul 2010 Markus .

    det er også sådan jeg har gjort med at lægge små mål, og så har jeg som sidste mål at jeg skal nå min ønskevægt senest til oktober


  • #10   8. jul 2010 Matilde N

    det er aldrig en skam at gå i motions center men hvis du gerne vil slippe for dem så gå derned om formiddagen (hvis du har mulighed for det) der er som regel ikke ret mange mennesker ihvertfald ikke i det center jeg kommer


  • #11   8. jul 2010 Du kan få lagt det hos din egen læge Matilde. Men det bedste er også at starte med konditionstræning enten gå, løb, cykel, svømning osv.

    Ja, men man skal nemlig ikke sætte sig for store mål for så går det galt, fordi der kan være så lang vej igen at man giver op, hvis det lige står stille i en periode.


  • #12   8. jul 2010 Mathilde : Nu er jeg ikke overvægtig eller noget, men går meget op i min træning. Spiser sundt, og træner en 5 gange i ugen. Der er nogle sider getbig.dk, motion-online.dk, bodyhouse.dk hvor du kan læse dig til en masse brugbart information.

    kunsten for dig er at motionere meget og forbrænde flere kalorier end du optager. Du kan regne dit ligevægts indtag ud ( søg på ovenstående sider ), hvilket betyder du finder ud af hvor mange kalorier du må indtage uden at stige eller falde i vægt. Og det er så her du gerne skulle ligge i underskud.

    Så er spørgsmålet bare hvad du må spise. Personligt spiser jeg ALDRIG hvidt brød, og holder mig generelt fra produkter der indeholder hvedemel, sukker m.m. Pizza, durum, kage.. osv osv.. Men læs lidt på de sider under "KOST". Det er spændende læsning, og det får virkelig en til at tænke en ekstra gang når man spiser noget.

    Hvor der er vilje, er der vej ! Så hvis du virkelig gerne vil tabe dig så skal du osse nok klare det.


  • Tilde N
    Tilde N Tilmeldt:
    apr 2007

    Følgere: 8 Emner: 181 Svar: 1.010
    #13   8. jul 2010 Jeg vil virkelig gerne tabe mig, og når jeg først er igang med noget er jeg MEGET stædig.

  • #14   8. jul 2010 læs lidt på nettet om sund kost. mængde i kcalorier osv det forskelligt fra person til person. alt efter højde, alder forbrænding osv.

    men begynd og spis flere gange om dagen. helst 6 som minumum. ha morgen mad og to hoved måltider. og ellers små mellemåltider. også hold dig fra alt usundt. tænk over hva du spiser. få fedt stoffer fra de sunde steder. olie, mandler osv. skær ned på kulhydrater. pasta,ris og brod. og få flere proteiner.

    også lav masser motion. uden det skal være meget fysisk hårdt. da fedt forbrændings området er ved en relativ lav puls.
    og lav evt motion to gange om dagen. en gang inden morgen mad. og engang om eftermiddagen eller aften.


  • #16   8. jul 2010 altså træner selv bodybuilding. og er igang med diæt.. og skal jo ha lav fedtprocent. helst med så lidt muskel tab som muligt.

    og jeg laver lav cardio. løb, cross maskiner osv.
    men overhoved ik høj intens, har virket fint på mig. fedtprocenten er godt på vej ned af. og ses tydeligt.


  • #17   8. jul 2010 Jamen det var helt smerte frit, men alt det der med psykisk dårligt osv går ikke. Det er plastickirugen der afgør om det betales af staten og det kommer helt an på hvordan det ser ud.

Kommentér på:
Overvægt og motivaion

Annonce