{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
605 visninger | Oprettet:

fint, for meget, eller for lidt? {{forumTopicSubject}}

hej, jeg løber 3 kilometer hver anden dag, og træner vægte...

jeg tar Dumbell curls en dag, og Overhead triceps extensions den anden dag, og er lige nu på 11.2 kilo...

det skal siges min vægttræning kun foregår i hjemmet, for der mangler endnu to måneder før jeg blir 16, så jeg kan komme i fitness..

så mit spørgsmål er om det er fint nok indtil da?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  fint, for meget, eller for lidt?
  • #1   28. okt 2008 hvorfor træner du kun armene? det er nogle små muskler... kom igang med noget bryst træning og noget rygtræning, det ka du sagtens med håndvægte... og ja, løb da lidt længere, og husk så at tage tid på det, så du har en tid du ska slå hver gang...:)

  • #2   28. okt 2008 Jeg er enig med svarface, med undtagelse af at jeg bestemt også mener at man skal træne ben ud over løb. Det er to vidt forskellige ting, at træne ben med belastning og så løb

  • #3   28. okt 2008 ja self ska der trænes ben, min fejl jeg ikke fik udspecificeret det..:)

  • #4   28. okt 2008 du kan da sagtens gå i center som 15 årig? smiley
    ellers er de da noget galt? smiley


  • #5   28. okt 2008 Synes, som de andre også nævner, at du skal få puttet nogle flere øvelser på, der rammer de store muskelgrupper!
    Når det så er sagt, så er det ALTID bedre at gøre noget, end ingenting. Så fortsæt endelig, og udbyg din træning hen af vejen.


  • #6   28. okt 2008 Thez - GUITAR HERO SÆLGES !
    øhh okay, men der er bare ikk nogle de lige overholder der?
    har jeg ikk lagt mærke til..

    jeg har ikk været i koma. jeg sige bae hvad jeg oplevet.
    men så du ham der har være på stuen sammen med mig mens jeg har været i koma?


  • #7   28. okt 2008 Thez> Den lov må du meget gerne lige finde frem



  • #8   28. okt 2008 jeg tror altså ikk på det da jeg ha set et fitness sted hvor man skulle være minimum 14.

    men det er vel helt op til det enkelte center?


  • #9   28. okt 2008 Blackic E
    ja for ikke at sige hele kroppens skal trænes ..
    Skulder, nakke, underarm, bagside skulder, lænd, læg osv
    Alt er vigtigt og hver muskelgruppe har noget at sige i kroppens helhed


  • #10   28. okt 2008 Michel S
    De fleste helsecentre har en regel der siger at er man under 16 kan man ikke mellem sig ind
    Er man mellem 16 og 18 kan man melde dig ind hvis at forældre/værge
    giver tilladelse af underskrift og de bærer ansvaret for at den unges motionstræning i fiitnesscenteret


  • #11   28. okt 2008 Thez - sludder...

  • #12   28. okt 2008 i nordborg, hvor jeg bor tæt på, var der i hvertfald en sur rengørings dame der ikke ville lukke mig ind smiley

    hvad så med det her program: http://www.bodybuilding.dk/artikler/traeningsprogrammer/stoerrearmepaa12uger.php er det fint nok? og hvis det er, er der så en måde man kan lave bænkpres på, uden fitness center?


  • #13   28. okt 2008 har glemt at skrive jeg også tar arm- og mavebøjninger...

  • #14   28. okt 2008 hans J - tjoh... den ser da fin ud, men det er nu langt fra noget jeg som træner ville begynde at undervise mine kunder i... kør et mere allround program hvor du får trænet de større muskelgrupper en del mere..

    du bruger dine armmuskler i stortset alle de øvelser du bruger, så du får mere ud af at tage en øvelse der er lavet til de større grupper... så ka du evt rette lidt på øvelserne så de er lidt hårdere for armene. eksempelvis ved bænkpres ka du holde lidt smallere, så kører du lidt hårdere på tricepsen, og den fylder ca 2/3 af armen, så den fylder altså godt ud...

    og bænkpres ka du sagtens køre bare med håndvægte...:)


  • #15   28. okt 2008 hvordan med vægte?

  • #16   28. okt 2008 læg dig på gulvet eller lignende og løft håndvægtene som var de en stang og du var igang med et bænkpres? smiley

  • #17   28. okt 2008 nårh... tak for informationen smiley

  • #18   28. okt 2008 så lidt:)

  • #19   28. okt 2008 sådan, fandt et sted jeg kunne komme ind... dog har de ikke så mange maskiner, med det er også kun for to måneder, til jeg kan komme til et bedre...

  • #20   28. okt 2008 vil nu osse altid anbefale frivægte fremfor maskiner....:)

  • #21   29. okt 2008 det bedre sted jeg snakker om, har både frivægte og maskiner... en stor del bedre end det jeg må trækkes med indtil jeg blir 16

  • #22   29. okt 2008 Frivægte er til folk der har erfaring med træning
    Maskiner er til nybegyndere der er startet med træning
    Lad mig forklare det således:
    Frivægte bestemmer du selv.. Du kan justeere øvelsen
    ind under præcis hvad du ønsker og lige præcis hvilken
    og hvor på muskelen du vil træne..
    Maskiner kan kun køres på en måde og det er frem og tilbage.
    Det er til hjælp så man køre øvelsen som man skal og ikke
    har nogen erfarin.. Man kan kun justere sædehøjde på maskiner


  • #23   29. okt 2008 Vrøvl. Du kan lige så godt lære det fra starten af. Hvorfor dog sætte folk i gang med at lære nogle helt forkerte og ubrugelige bevægelses mønstre, hvis du kan lære dem de bedste og korrekte fra starten af.



  • #24   29. okt 2008 du kan sku da ikk bare ligge lille ole til at tage fri bænk med det samme?
    må han lige komme ind for døren? han smadre sku da sin krop 100% hvis han starter med at tage fri?

    altså giv lige hans de de sener eller hvad de hedde en chance for at komme igang så de ikk går i stykker?


  • #25   29. okt 2008 Det kan du tro jeg kan. Kan du fortælle hvad det er jeg smadrer?

    Selvfølgelig kan han lære de rigtige øvelser fra første dag af. Af samme årsager har vi håndvægte fra alt mellem 1kg og 70kg. Vi har stænger som er træner stænger, som af samme årsag ikke vejer 20kg, men 10kg.

    Så hvordan er det du mener, at hans sener ikke får en chance?

    Du mener det giver mere mening at træne ham i nogle forkerte og dårlige bevægelses mønstre i nogle maskiner, og indlære ham nogle motoriske egenskaber som alligevel er mindre hensigtsmæssige end de rigtige øvelser?



  • #26   29. okt 2008 ja det ville jeg.. =)

    for han skal lige ind i det?
    jeg ville ikk ligefrem sige til lille ole han bare skal starte fri bænk også han kun køre det med stangen..

    ville så hellere give ham en mdr med lidt fri men også maskiner..


  • #27   29. okt 2008 Så hvorfor er det du mener at det er bedre for ham at "komme ind i det" på en maskine som har langt større skades potientale, end på en fri bevægelses bane som sætter ham i gang med at få trænet de stabiliserende muskel grupper op med det samme?

    Jeg savner stadig argumentation.


  • #28   29. okt 2008 det nytter ikk noget det du sigr jo?

    han kan ikk bare starte fri!
    han skader sig selv jo?

    nede hvor jeg træner siger de sku at man ikk skal starte med fri da man kan ødlægge sig selv.. og de maskiner ødelægger jo ikk en? kun hvis du tager for mange kilo elle gør det helt helt helt forkert? maskinerne holde dig på et punkt så du kun træner lige der, og du har jo ikk noget der kan støtte dig i fri?

    så du mener han skal ligge ud med at fri også ellers køre nogle fri vægte på 5 kg?
    og bæknk med kun den stang?
    kan godt se det er jo fedt?



  • #29   29. okt 2008 1: Hvorfor er det du mener at han bliver skadet i fri, men ikke i en maskine?

    2: At de siger noget andet der hvor du træner, er ikke et udtryk for at det er det rigtige. Men snarre et udtryk for doven skab, fordi de ikke har tid til at nurse deres brugere tilstrækkeligt. Filosofien er tit at de vil se om folk holder ved. Og hvis de gør, kan man så tage dem til næste level. Det er også fint. Men hvis muligheden er der vil jeg klart anbefale at gøre tingene rigtigt fra starten. At du mener at man ikke bliver skadet i en maskine er fordi du ikke forstår hvordan kropper virker biomekanisk. Det er netop det, at bevægelsen er låst, der gør at skades potientalet er større. Hvis du rammer en uheldig eller dårlig bane i øvelse med frie vægte, kan den straks korrigeres. Det kan ikke lade sig gøre i en maskine hvor bevægelses mønsteret er låst.


    3: Ja jeg mener bestemt at han skal starte med frie vægte. Starte med at lære det korrekte bevægelses mønster, med den vægt der er nødvendig. En dag vil være den første, uanset om du har kørt 1000 maskiner før. Overfør barheden er alligevel minimal, da alle de stabliserende muskler ikke bliver benyttet i en maskine.



  • #30   29. okt 2008 du kan blive skadet i begge ikk nogen tvivl der,
    men hvis du laver noget helt forkert i fri kan det godt gå rimelig galt?

    kan godt være det er bedst at lave det rigtige fra starten, men hvis han ikk har prøvet noget i center så ville jeg sku ikk lige sætte ham til 100% fri. så hellere combo det lidt så han mere for styr på det.
    for som nybegynder kan det godt være det er godt at tage fri med det samme men holder bare ikkk hvis han ødelægger sig selv fordi laver det forkert?
    men hvis han kan lave det helt 100 rigtigt og der er en der hjælper ham 100% og ikk bare siger du skal gøre sådan og går.
    men ligge og tage bænk med kun den der stang hvor fedt er det? (f.esk)

    men må han helt selvom jo.. bare han kan få en træner på som hjælper 100% for ellers er det altså noget lort hvis han starter selv med fri.
    hvis du forstår?


  • #31   29. okt 2008 Ok. Du postulerer at man kan blive skadet. Så må du jo forklare mig, som er instruktør, i bestyrelsen i et trænings center, og har trænet i snart 10 år, hvad det er du mener er årsagen til at man bliver skadet?

    Du siger hvis man laver noget helt forkert. Ja, alt der laves forkert kan potientelt være skadeligt. Men det er jo sådan set derfor man har instruktører, og skal have instruktør i korrekt udførsel.

    Hvordan er det du mener dette ændrer sig fordi man har startet med brug af maskiner? Er skades risikoen så mindre pludselig?

    Hvordan er det du mener man får mere "styr på det" ved at lave en combo? Hvordan bliver du bedre til bænkpres, squat, dødløft, ved at lave maskin øvelser?

    Du kommer altid til at starte fra bunden, uanset hvor mange maskin øvelser. Du fokuserer frygtelig meget på vægten. Det er jo en klassisk fejl. Du er nød til at fokusere på at udføre øvelsen korrekt. Så at sige "hvor fedt er det" til at ligge med en tom stang i bænkpres, er tæt på direkte idiotisk. Hvis man skal lære at gøre noget rigtigt, er man nød til at starte med en belastning man kan styre.

    Det gør sig også gældende efter du har trænet i maskiner. Du kommer ikke til at kunne lave et bedre bænkpres af det, før end du har lært den korrekte bane.



  • #32   29. okt 2008 ligemeget for du fatter det ikk helt..

    men det er godt nok du smider dine kunder lige ind og tager frie vægte det syns jeg lyder helt rigtigt.. men det er din måde at træne dem på jo?
    andre laver det på en anden måde..

    men jeg siger bare lige hvad de sagde til mig også gav jeg min egen mening hvad jeg ville sætte en til for jeg mener jeg bar man ikk kan ligge lille ole ind og tage fri jo? det bliver svært for ham jo,,
    men fuck det heh...


  • #33   29. okt 2008 Skulle jeg starte en helt nyebgynder op med at ttræne,
    ville jeg helt klart kompinere maskine og fri vægte til hans øvelser..
    På den måde tror jeg at han får den bedste start,
    både på kort og længere sigt


  • #34   29. okt 2008 Shawteylicious
    holder til din stil..


  • #35   29. okt 2008 Jeg argumenterer for at det er den bedste indgangsvinkel. Ikke den eneste.

    Hvis jeg skal lære nogen at gøre noget, kan jeg lige så godt lære dem at gøre det rigtigt med det samme. Der er absolut ingen fordel ved at lære et dårligt/forkert bevægelses mønster, hvis målet i virkeligheden er at træne med frie vægte. Hvis man har lyst til at træne i maskiner, så go ahead, men hvis man gerne vil benytte fire vægte , så er den bedste måde at bruge dem.

    Det bliver ikke mindre svært for ole at bænke, fordi du har sat ham til en øvelse som ikke har samme bevægelses mønster.

    Alt for ofte har jeg set folk træne i Smith Stativer, og mærkelige presse maskiner, flytte sig over til fri bænkpres, og så ligge og kegle totalt rundt fordi de overhovedet ikke kan styre stangen. Netop fordi de stabiliserende muskler ikke er blevet trænet, og de ikke har lært banen at kende.



  • #36   29. okt 2008 hvorfor blir jeg hele tiden kaldt ole?!? :S

  • #37   29. okt 2008 Blackic E
    Jeg giver dig ret i at øvelser med håndvægte er meget mere præcis og bedre i længden.. Men som nybegynder kan det være en rigtig god hjælp at kombinere både maskine og fri vægte.. Det er bla grunden til at alle som kommer i et fitnesscenter første gang og får lagt programlægning altid kører rigtig meget på maskine.. Men med tiden vil jeg anbefale folk at gå mere og mere over til fri vægte jo mere erfaren de bliver =)


  • #38   29. okt 2008 Igen savner jeg bare den mindste smule argumentation på hvorfor det skulle være BEDRE at kombinere maskiner med frievægte, end blot at træe med frievægte?

    Årsagen til at folk får lagt et program med maskiner er, at fitness centrene ikke har nogen interesse i at nurse deres kunder personligt og ikke kan bruge tid på at coache dem i korrekt udførsel. Så sætter de dem i gang med nemt, som de sætter alle i gang med.



  • #39   29. okt 2008 Eller sagt på en anden måde, folk må hjertens gerne bruge maskiner. Men at sige at det er bedre, vil jeg mene er faktuelt forkert.

    Det eneste der kan være "bedre" er det at folk nemmere kan overskue at sætte sig i en maskine. og det på den måde MÅSKE kan få dem til at være mere vedholdende.

    Men biomekanisk er det bestemt ikke bedre.


  • #40   29. okt 2008 Blackic
    Ang argumenter så læs mine indlæg længere oppe der har jeg argumenteret flere gange og forklaret hvorfor og hvordan..
    men vi er jo næsten enige i det vi siger =)


  • #41   29. okt 2008 Ja men jeg kan ikke se nogen argumentation for at vente med frievægte.

    Jeg er klar over at maskiner synes nemmere at gå til. (ommed instruktion stadig er væsentligt). Men hvis man har muligheden, og kan få rette undervisning, vil jeg klart anbefale at man tager de frievægte med fra start af.

    Hvorfor vente med at lære tingene rigtigt. Jeg vil dog ikke sige at det er forkert at starte med maskiner. Det er bare mindre optimalt.

    Det er bestemt ikke kun forbeholdt erfarne at røre de frie vægte.



  • #42   29. okt 2008 jeg håber da 112% på blackic E vognen som sædvanlig... nybegyndere er altså ikke lavet af glas, de ka altså godt holde til noget pres. og når nu de kommer i et center hvor der ekstra er trænere til at vise dem hvordan man gør, osv. så har jeg utroligt svært ved at finde hold i bare ét eneste af jeres argumenter.

  • #43   29. okt 2008 Im out

Kommentér på:
fint, for meget, eller for lidt?

Annonce