{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
231 visninger | Oprettet:

Irland, England og især Skotland {{forumTopicSubject}}

er ked af at de ikke mere er med in EU og vil gerne tilbage i varmen
Ført bag lyset af personer som La Farge o.a som lovede alt mellem himmel og jord for at komme af med EU

Nu har de fleste opdaget at der er styrke i fællesskabet og de vil tilbage.

Og det kan jeg godt forstå.

Skal vi ud af EU???


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Irland, England og især Skotland
  • #1   20. mar Skal vi ud af EU???

    Ganske kort : NEJ


  • #2   21. mar Jeg var medlem af metalarbejderforbundet i 1972 og vores smede afdeling var aktive modstandere af EF tilslutningen til trods for at både vores forbundsformand og Anker Jørgensen anbefalede et ja.
    Jeg husker vi delte brochurer ud med teksten Smedene imod EF.
    Det er den eneste gang jeg har kæmpet for det samme som kommunisterne og det var nederlaget ved afstemningen der vakte min første interesse for politik.
    Jeg var sidenhen medlem af folkebevægelsen i nogle år.

    Som svar på spørgsmålet kan jeg kun sige at jeg stadig hader EU og alt hvad vi frygtede dengang blev indfriet med mere til desværre.
    EU bestemmer idag ca.80% af al vores lovgivning og vi har reelt kun et forbehold tilbage og det ryger med garanti også snart.
    EU har fra starten haft overstatslige planer og uanset hvad befolkningerne synes vil Europas forenede stater blive en realitet over tid.
    Krigen i Ukraine og truslen fra Rusland kan være lige den chance som unionisterne har ventet på inden de søsætter planen for “der endlösung” der betyder et definitivt farvel til Europas selvstændige nationalstater smiley

    Er jeg pessimist - ja måske, men jeg er også realist og ved at der ikke mere er nogen vej væk fra EU desværre smiley


  • #3   21. mar Vi har ikke råd til, at være selvstændige, Den kamp er tabt


  • #4   21. mar Jeg har respekt for alle meninger, men jeg synes er tankevækkende i den her sag er at England har været med in EU.

    Så var EU ikke god nok mere og nu skulle England blive rige og lykkeligt.
    Det stik modsatte skete og nu vil de tilbage in EU.

    Så er EU slet ikke så ringe da, selvom jeg ikke kan forstå at de ikke smider det korrupte Ungarn ud af selskabet smiley


  • #5   21. mar #2 Cody
    Et eller andet sted føler jeg os "snigløbet"
    Det vi stemte om i 72 var, om vi ville være med i det Europiske Fællesmarked - I dag hedder det så EU, hvor der bestemmes alt muligt som (efter min mening) ikke var det "vi" havde forestillet os.
    Men løbet er kørt, så vi må respektere, selvom det ind imellem kan være svært på nogle områder !


  • #6   21. mar Å.R.

    Det som generer mig mest er at vores skiftende regeringer ikke respekterer vores retsforbehold hvad angår både asyl, indvandring og grænsekontrol indenfor Schengen.
    Samtlige EU forordninger på disse tre områder tilslutter regeringen sig uden at danskerne har noget at skulle have sagt.
    Regeringen ønskede i 2015 at ændre forbeholdet til en tilvalgsordning så de ikke behøvede at spørge danskerne, men det forslag blev som bekendt skudt ned.
    Derfor er det en skandale at regeringen ikke lever op til forbeholdet, men tilslutter sig alt hvad EU beslutter som om forbeholdet slet ikke eksisterede.
    Ufatteligt at der ikke er nogen medier der hiver det frem i lyset.

    “Retsforbeholdet:
    - betyder, at Danmark som udgangspunkt står uden for EU’s samarbejde om grænsekontrol, udlændingepolitik, civilret, strafferet og politi. Et flertal af danskerne stemte 3. december 2015 nej til at omdanne det danske retsforbehold til en tilvalgsordning.”

    Jeg kan ikke kopiere teksten, men læs selv 2 afsnit på side 142.

    https://www.ft.dk/samling/20072/almdel/upn/bilag/83/577574.pdf

    Danmark har adskillige værktøjer i kassen, men bruger dem aldrig af frygt for at skille sig ud og er samtidig årsagen til at Danmark overfortolker alt der kommer fra EU.
    Se bare dette eksempel på EU’s overstatslige magtspil over den danske statsret.
    “ Desuden kan Danmark ifølge dansk statsret tage suverænitet tilbage fra EU, mens det ifølge EU-retten er ulovligt.”

    https://www.justitsministeriet.dk/sites/default/files/media/Pressemeddelelser/pdf/2015/samarbejdet_om_retlige_og_indre_anliggender_pdfa.pdf

    Man ved næsten ikke hvor man skal starte eller slutte, men en ting er sikkert - regeringen er ukritisk i alt hvad der kommer fra EU og det er voldsomt bekymrende for os alle og vores retssikkerhed !


Kommentér på:
Irland, England og især Skotland

Annonce