{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
310 visninger | Oprettet:

cris7
cris7
Online Tilmeldt:
16. dec 2014
Følger: 16 Følgere: 80 Emner: 349 Svar: 3.386

Politikkers hårde arbejde. {{forumTopicSubject}}

Der er ingen tvivl om at det er et stort ansvar at have som folkevalgt politikker i Folketinget.

Alle de love og regler, som skal vedtages og hele befolkningen skal følge. Det er et kæmpeansvar at påtage sig.

Man skal ha' prøvet ting før man kan sætte sig ind i hvordan det føles for de almindelige danskere. Hvilket hovedparten af Folketingets medlemmer ikke har.

Folketinget er vel at se som den største mobbegruppe der er i Danmark.

Man skøjter rundt fra det ene parti til det andet. Eller laver et nyt for at gøre sin status gældende.

Meningerne skifter alt efter hvor man kan finde en plads, og forblive i Folketinget.

Spin samt stor brug af de sociale medier, hvor man kan 'mobbe' en modstander.

Politikere skal og bør holde deres egen sti ren, ellers er de utroværdige.

Men det er der så også flere som ikke har holdt, med undskyldningen, 'det vidste jeg ikke'!

Samtidig med at det på ingen måde gælder for den almene dansker, at sige sådan.

De fleste politikkere lever i deres egen lille boble, og mangler forståelse for mange ting. som mange danskere må gå igennem.

Jeg er træt af politikkere og deres spin. Hele bundtet burde blive skiftet ud. Desværre man så ikke hvem ellers der kommer.

Hvad mener I om det?














Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Politikkers hårde arbejde.
  • cris7
    cris7 Online Tilmeldt:
    dec 2014

    Følger: 16 Følgere: 80 Emner: 349 Svar: 3.386
    #2   27. jan Normalt plejer de fleste at ha' meget at sige omkring politikkeres ageren.

    Men åbenbart er alle tilfredse med det det hele!?

    Ingen ros, ingen kritik?

    En har slettet sit indlæg.

    Er det et uinteressant emne, for det er helt okay. smiley

    Men vi betaler trods alt i dyre domme til politikkere, og det mindste vi bør kunne regne med, er deres troværdighed.

    Ikke mindst deres loyalitet FOR befolkningen, og ikke dem selv og deres indbyrdes intriger.


  • Jojo
    Jojo Online Tilmeldt:
    aug 2023

    Følger: 3 Følgere: 10 Emner: 60 Svar: 675
    #3   27. jan Cris
    Det er mig som har slettet svaret og det er fordi når jeg ikke ser noget bevægelser på et indspark, og det kan også være på mine egne, så sletter jeg svaret eller emnet, og så behøver jeg ikke mere spekulere på det.

    Det er min måde at være lidt sær på in min alder smiley

    Men jeg er ellers glad for dine indspark


  • cris7
    cris7 Online Tilmeldt:
    dec 2014

    Følger: 16 Følgere: 80 Emner: 349 Svar: 3.386
    #4   27. jan Ved godt det er dig, som har slettet.

    Men du havde et godt indlæg og det skulle du ha' ladet stå.

    Bare fordi der ikke er bevægelse i et oplæg, kan hvert svar være lige så godt.


  • Jojo
    Jojo Online Tilmeldt:
    aug 2023

    Følger: 3 Følgere: 10 Emner: 60 Svar: 675
    #5   27. jan Cris
    Bare fordi der ikke er bevægelse i et oplæg, kan hvert svar være lige så godt.


    Det er nok vanskeligt at forklare, men in min tilfælde er det nok mere fokus som er problemet.

    Jeg er ikke god mere at have for Mange bolde oppe i luften, smiley
    Og der er intet personligt i det


  • #6   30. jan Hej Cris 7

    Jeg er ofte enig med dig, men hvad angår nedenstående er jeg dybt uenig.

    Der er ingen tvivl om at det er et stort ansvar at have som folkevalgt politikker i Folketinget.

    Rigtig mange prøver at bilde os ind at det er et kæmpe ansvar, men intet kunne være mere forkert efter min mening.
    Hvori ligger forskellen på lovgivernes “ansvar” i forhold til alle andre ansatte ledere ?
    Der er ingen som helst forskel og risikoen er den samme - nemlig en fyreseddel !
    Hører man derefter at nogen af dem bliver holdt personligt ansvarlige overfor dem de har svigtet ?
    Hører man nogensinde at nogen af dem er gået fallit efterfølgende ?
    Hører man nogensinde at nogen af dem gik i hundene fordi de svigtede det “store” ansvar ?
    Nej vel - til gengæld hører vi altid om deres store aftrædelses bonusser og deres nye højtlønnede jobtilbud der vælter ind efterfølgende 🤨

    Så hvor er lige det store ansvar vi hører om så tit ?


  • cris7
    cris7 Online Tilmeldt:
    dec 2014

    Følger: 16 Følgere: 80 Emner: 349 Svar: 3.386
    #7   31. jan #6 Cody smiley

    Jeg forsøgte at være høflig og lidt neutral i oplæg, smiley Så kan man jo altid senere sige hvad man egentlig mener.

    Jeg er enig i dit indlæg.

    Folketinget skal afspejle befolkningen, hvilket det på ingen måde gør.

    Folketinget bliver ved med at udsætte og udsætte reformer og love for dem selv.

    Folketingets medlemmer er millonærere inden de forlader det. Har deres på det tørre, og kommer ikke til at lide nød på nogen måde.

    De bruger al for megen tid på de sociale medier, at genere og bagtale hinanden, end at gå op i hvad de er valgt til.












  • #8   31. jan Jeg er også træt af dem, har ikke mere den samme respekt, som jeg engang havde. Men hvis borgerne skal høres, så skal der nok en underskriftsindsamling til og en repræsentation for det, vi er utilfredse med, deres mangel på, at vide, hvad der egentlig foregår i vores samfund, hvad det vil sige at have et job og ikke mindst et ansvar.

    De ved ganske enkelt ikke, hvad der foregår i vores sundhedssektor, den er meget oppe i tiden, de aner overhovedet ikke, hvad det vil sige at have et job på et Hospital, i alle brancher, Døgnplejen eksempelvis, de burde tage rundt og få syn for sagen, mærke hvad det vil sige, at have et erhverv, alle deres forslag til forbedringer, kan slet ikke lade sig gøre, men det ved de først, når de har prøvet det, de snakker og snakker, holder pressemøder i massevis med den ene forsker efter den anden, professorer og andre højt stående, som heller ikke har prøvet det, så hvad hjælper det.

    Hvorfor tager de ikke ud på div arbejdspladser, og snakker med de mennesker, der ved, hvad de taler om, og måske har de endda bedre forslag.

    Jeg synes, de "leger" med os og føler, de bare skal have tiden til at gå med møder og mere snak og gode til at sende masser af penge ud af DK og andet hjælp, hvad med at støtte og hjælpe danskere, som virkelig er i nød først, det sker aldrig.

    Jeg synes også der er alt for mange ligegyldige partier i Folketinget, sæt spærregrænsen op, og det vil stadig være demokratisk.


  • cris7
    cris7 Online Tilmeldt:
    dec 2014

    Følger: 16 Følgere: 80 Emner: 349 Svar: 3.386
    #9   31. jan #8 Jetset

    Også helt enig i dit indlæg.

    Politikkere burde sendes en uge i praktisk, på alle tider af døgnet, i sundheds/ældre sektoren. For virkelig at se hvordan ting foregår.

    For du har fuldstændig ret i, at det ikke nytter at søge 'vejledning' hos forskere, professorer, eller andre højtstående.

    Ja, de 'leger' med os. Nedsætter den ene undersøgelseskommission efter den anden, som er langvarig og koster i dyre domme.

    De har et hav af spinnere, som igen koster kassen, men som også nærmest alle kan gennemskue. Deres løgne.

    Da Mette F, besøgte Nordiv Waste, og sagde at det var jo noget som gik ud over de ældre og børnene, så jeg nærmest rødt!

    Hvor dum kan man være?

    Desværre tror jeg ikke underskriftindsamlinger vil hjælpe, for det kan man sagtens komme udenom.

    Man sagde engang, at man bare skulle stemme, så fik man dem som de fleste ønskede.

    Men de er jo alle af samme surdej, så det kan ikke lade sig gøre. smiley






  • #10   31. jan Er der ikke noget med 50.000 underskrifter (mindst), så skal de tage det op. Nææh, jeg ved heller ikke, hvad vi ellers kunne gøre, blive enig om, at ved næste valg er stemmeprocenten på 0, det kan vi nok heller ikke opnå, men det ville nok være en super protest, uden at vi ville få noget ud af det, eller hvad, vi burde nok gøre noget, nedsætte en protestkomite og via den gøre opmærksom på, hvad vi ikke vel finde os i og betale til.

  • cris7
    cris7 Online Tilmeldt:
    dec 2014

    Følger: 16 Følgere: 80 Emner: 349 Svar: 3.386
    #11   31. jan #10 Jetset

    Jo det er 50.000 underskrifter, men Folketinget kan stadig vælge om de vil tage taget et forslag op.
    Og, selv de gør det, så tror jeg ikke at de vil stemme mod dem selv.

    Ja, en stemmeprocent på 0 vil virkelig gøre en forskel.

    Men politikkere har jo ofte deres bagland iorden, især alle dem som har mest, så der sker nok ikke noget.



  • #12   31. jan Her går jeg og tror, at vi lever i et demokratisk land, hvor der burde være muligheder, for at komme til orde som alm menig medborger, men det er ikke muligt, så må vi have fat i militæret, altså et regulært kup, hvad mon de så vil sige ??

  • Jojo
    Jojo Online Tilmeldt:
    aug 2023

    Følger: 3 Følgere: 10 Emner: 60 Svar: 675
    #13   31. jan Cris
    Politikere skal og bør holde deres egen sti ren, ellers er de utroværdige.



    Og så har vi DF
    Ingen andet parti har så mange betinget fængsels dom i deres rækker som DF.

    De burde faktisk oprette en særafdeling for dem som ikke er dømt, men folket sluger de dømte råt, og de får stemmer nok til at fortsætte deres kriminelle arbejde.

    En politikker med en døm burde ikke kunne stille op til næste valg, og så bliver valget nok være lidt mere overskueligt smiley

    https://www.msn.com/da-dk/nyheder/other/efter-spektakul%C3%A6r-svindelsag-pludselig-skulle-flere-partier-have-mindre-i-st%C3%B8tte/ar-BB1hyr7g?ocid=msedgntp&cvid=94b187f8637d4337b67e5069fd945787&ei=29


  • #14   31. jan Ro på JoJo ingen partier har noget at lade den anden høre og DF er ikke meget værre end andre partier.
    Her er en liste over folketingsmedlemmer der blev frataget deres immunitet så deres sag kunne retsforfølges.

    https://www.dr.dk/nyheder/politik/haervaerk-paakoersel-og-racistiske-udtalelser-her-er-listen-over-syndere-paa


Kommentér på:
Politikkers hårde arbejde.

Annonce