{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
582 visninger | Oprettet:

Endnu engang hærværk mod Mc Donald {{forumTopicSubject}}

Typisk fascistisk /nazistisk fremgangsmåde der kendetegner protester fra både den yderste venstrefløj og ikke mindst radikale muslimer.

https://www.tv2ostjylland.dk/aarhus/mcdonalds-restaurant-ramt-af-omfattende-haervaerk

Det undrer mig hvorfor dette volds segment absolut skal ødelægge og begå hærværk i stedet for at demonstrere fredeligt ligesom normale mennesker.

Hvorfor skal vestlige lande finde sig i dødstrusler og politibeskytte borgere der blot bruger sin ytringsfrihed.
Vi har et jødisk mindretal der i storbyerne får sværere og sværere ved at færdes i fred.
Religiøs motiveret vold og trusler fra radikale muslimer burde medføre udvisning generelt.

Fremgangsmåden minder om krystalnatten i Berlin 1938 - hvad mener I andre ?





Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Endnu engang hærværk mod Mc Donald
  • #2   5. nov 2023 Jeg hader hærværk, vold, dødstrusler, at det er nødvendigt der skal ydes beskyttelse til en bestemt slags folk her i vores vestlige lande, grundet ting som foregår andre steder.

    Men jeg har også problemer med at acceptere det som har foregået, og som foregår nu omkring Israel og palæstinenserne.

    Den jødiske stat har ikke bestilt andet igennem tiden end at udvide deres territorie på helt ulovlig vis, hvilket også har været ved brug af terror.

    Når man ser på alt det helt forfærdelige som jøderne har været ude for som Holocaust, og konstant forfølgelse, har/ og er deres opførsel overfor palæstinenserne svær at forstå.

    På den anden side er der Hamas, som er en terrororganisation som tilhører det Islamiske Broderskab der ønsker oprettelse af et kalifat. Hvilket ikke er ensbetydende med at de almene palæstinensere ønsker det samme. Men Hamas har altid udnyttet situationen og sidder på magten.

    Det er et frygtelig betændt betændt område.

    Det er frygteligt at se det som sker. Ikke mindst at palæstinenserne ingen steder har at flygte hen.

































  • #3   5. nov 2023 Cody

    Som Alis og Cris nævner er det for tidligt at drage til konklusioner, selvom det ikke er utænkeligt at vinden blæser fra den radikale side.

    Det er for tidligt, og samtidigt er de protester forståeligt.
    Flere hundrede tusind mennesker var på gaden verden rundt om at protestere imod Israel, Og det er deres egen skyldt, som nævn kan man ikke hævne en Holocaust med en anden.

    Man kan ikke som Hitler gjorde, slå befolkningen ihjel fordi man er politisk uenig med landets ledelse. smiley


  • #4   5. nov 2023 Cody N jeg er helt enig og at demonstrer fredeligt er en ting en anden er at ødelægge andres ting - andres forretninger og ja hvorfor skal det gå udover Jøderne i Danmark at der ballade i Israel og Palæstina.

  • #5   5. nov 2023 Cris7 ja man ser Hamas og den leder som råber op på tv fra et andet land om had og galskab og hvorfor er deres leder ikke nede i Palæstina og forsvare kvinder og børn - næh nej ham er så langt væk som mulig.
    Og Cris7 jeg syntes også at grænsen for drab på kvinder og børn er nået.


  • #6   5. nov 2023 Jojo ej at smide de rotter, mus og kakerlakker ind i de forskellige Mc Donald + smadre ruder er politisk og ellers må jeg kalde jer for blinde smiley

  • #7   5. nov 2023 Leon
    Jojo ej at smide de rotter, mus og kakerlakker ind i de forskellige Mc Donald + smadre ruder er politisk og ellers må jeg kalde jer for blinde
    smiley

    Lyder næsten som Green Peace


  • #8   5. nov 2023 Jojo jaaaa og dem støttede jeg for mange år siden da jeg syntes de har gjort meget for at verden sku blive opmærksom på mange tåbelige ting, men jeg tror det bare er nogen der ønsker opmærksomhed smiley

  • #9   5. nov 2023 Leon
    jeg tror det bare er nogen der ønsker opmærksomhed


    Men sagen må være vigtigt for nogen Leon smiley


  • #10   5. nov 2023 Nu er det ikke kun et dansk fænomen som i kan se i nedenstående links og jeg har ikke tvivlet et sekund på at det var relateret til Gaza konflikten.
    At betegnelsen “Pro palæstinensiske” aktivister dækker over både venstrefløjen og øvrige muslimer er der vist ikke mange der er uenige i.

    https://www.berlingske.dk/samfund/mcdonalds-udsat-for-angreb-af-propalaestinensiske-demonstranter-toemmer

    https://ekstrabladet.dk/krimi/rotte-angreb-paa-mcdonalds-videoer-spreder-sig/10012260

    https://www.bt.dk/samfund/dansk-mcdonalds-angrebet-med-rotter-af-pro-palaestinensere


  • #11   6. nov 2023 Cody N tænk at folk ikke evner at bruge talens magt, frem for at lave hærværk, måske de vil have godt af et formulerings kursus, men så går der vel METOO i det, altså omkring det at de ikke evner at udtrykke sig på en ordenligt måde smiley

  • #12   6. nov 2023 Alis C

    Fascisme og nazisme hører hjemme på den yderste højrefløj!!!
    Vold og hærværk kendertegner ikke den yderste venstrefløj!!!


    Forkert Alis - det er netop hvad der kendetegner den yderste venstrefløj hvilket der (som du godt ved) findes bunker af beviser på.
    Det autonome voldssegment AFA tilhører ligeledes den yderste venstrefløj og de har, om nogen, en yderst voldelig historie.

    At konkludere at “pro palæstinensere” dækker over venstreorienterede eller muslimer er vel helt oplagt når vi taler om flere tilfælde oven på Gaza konflikten for hvem pokker skulle det ellers være ?


  • #13   6. nov 2023 JoJo

    Befolkningen i Gaza har selv valgt Hamas vel vidende at deres mål er at udslette Israel og det er Hamas kyllingerne der fejt gemmer sig bag civile i den konflikt de selv har startet ved at nedslagte og kidnappe uskyldige civile.

    Man kan ikke som Hitler gjorde, slå befolkningen ihjel fordi man er politisk uenig med landets ledelse

    Korrekt, men samme logik må vel gøre sig gældende når Hamas myrder og kidnapper civile israelere eller når palæstinensere jævnligt går amok på civile inde i Israel !

    Arabiske lande har iøvrigt via FN fået flertal for en resolution der opfordrer til øjeblikkelig våbenhvile og som ventet fordømmer resolutionen kun Israel for angrebet i Gaza.
    Flere vestlige lande, heriblandt Canada, ønskede ligeledes at resolutionen skulle fordømme Hamas terrorangreb på Israel, men det stemte de arabiske lande imod.

    Jeg er dødtræt af den muslimske offermentalitet der blindt accepteres af de venstreorienterede i vestlige lande som vi ser ved de pro palæstinensiske demonstrationer, men hvor blev demonstrationerne af da Hamas gik ind i Israel og slagtede uskyldige civile ??


  • #14   6. nov 2023 Cris 7

    Helt enig - både Hamas og de forbandede bosættelser ødelægger chancen for varig fred smiley


  • #15   6. nov 2023 Hamas vidste ganske udmærket, at deres aktion i Israel var som at stikke en pind i et hvepsebo.

    Israels modreaktion kan da ikke være spor overraskende for dem.

    Så kan de da bare pive, men de har selv bedt om det.


  • #16   6. nov 2023 Busman
    Hamas vidste ganske udmærket, at deres aktion i Israel var som at stikke en pind i et hvepsebo.



    Jeg tror også at de udmærket var klar over de konsekvenser.
    Hamas går ikke så meget op i hvor mange døde som følger med, men de har i deres øjner opnået at en stor del af vores verden vender sig imod Israel, og jeg er en af dem som synes at Israel agerer som en elefant imod for de meste en uskyldigt befolkning og især børn.

    Hvert eneste drab begået af Israel kreerer et X antal nye terrorrister imho. og det er åbenbart inklusive herboende Palæstinenser smiley


  • #18   6. nov 2023 Alis
    De danske frihedskæmpere, der under anden verdenskrig satte sig op imod den tyske besættelsesmagt, vidste også at det kunne koste dem livet. Mener du så også at de selv havde bedt om det?


    Godt pointe, selvom sagen ikke helt kan sammenlignes.
    For første gang hørte jeg idag om hvorfor de protestere imod Mc Donalds verden over.
    Og det er fordi Mc Donalds restauranter in Israel lover gratis mad til Soldater fra Israel.

    En torsken dumt beslutning mener jeg at de blænder sig ind i landets politik, og det svarer til at vores lands Mc Donald butikker giver gratis mad til Palæstinenser i solidaritet af den Israelske besættelse.

    Når det er sagt så håber jeg at de overfaldsmænd bliver straffet hård.


  • #20   6. nov 2023 Alis C #17

    Nu har jeg aldrig hørt at danske modstandsfolk jævnligt sendte raketter ind over Tyskland eller for den sags skyld sneg sig ind i Tyskland og kidnappede og slagtede civile eller at de bekæmpede tyskerne fra hospitaler eller skoler !

    Elendig sammenligning Alis for Hamas er en samling feje hunde der skider på de civile som de gemmer sig bag smiley


  • #22   6. nov 2023 Jeg har aldrig lært så meget om Hamas og Israel som jeg gør nu.

    Hamas er opstået i Gazas flygtninge lejre, og jeg ved ikke om de er feje hunde som Cody nævner, men en ting er sikker, de er mennesker som har intet at tabe og som er nok fortjent på alverdens terror lister fordi de er ekstremt voldeligt

    Hvad bekymrer mig er Israels politik at de siger at de kun går efter Hamas, og i processen myrder titusindvis af uskyldige mennesker og børn.

    Israel siger at det er kollateral damage, og det kan de godt mene men for hvert offer skaber Israel ti nye terrorrister som intet har at tabe

    Hvad vi ikke skal glemmer er Putins rolle i krigen in Israel, og en ting er sikkert, han jubler over Hamas, og mon ikke han har haft en finger med i spillet da Hamas angreb Israel.

    Eller ser jeg det forkert.


  • #24   6. nov 2023 Alis C jeg bliver simpelthen nød til at svare dig først og at du sammenligner De Danske modstandsfolk som eksempelvis redde en masse jøder og på anden måde satte deres liv på spil for at Danmark sammen med Norden, Europa og resten af den frie verden ku blive, men Hamas fortæller jo alt om din uvidenhed omkring Europa og resten af verdens frihedskamp, men ok du gør som altid (forsvare bøllerne).

  • #25   6. nov 2023 Alis C jeg upser lige en gang og (ungdomshuset) Jagtvejen 69 hvem brændte biler af + det løse grundet surhed.

  • #26   6. nov 2023 Busmann helt enig.

  • #27   7. nov 2023 Jojo netop den forkerte opmærksomhed.

  • #28   7. nov 2023 Alis C #21

    Det er dig der taler udenom nu Alis.
    Tyskerne henrettede 102 danskere efter dom ifølge tysk krigsret.
    Den danske regering genindførte dødsstraf efter befrielsen i 1945 og henrettede 46 personer, primært for landsskadelig virksomhed (forrædderi).
    Dødsstraffen blev først ophævet i 1993 hvad de færreste nok var klar over.
    Hvad har det overhovedet med Gaza konflikten at gøre Alis ?


  • #30   7. nov 2023 Alis - kujonerne fra Hamas gik målrettet efter civile til forskel fra danske modstandsfolk der gik målrettet efter tysk militær.
    Ydermere var Gaza heller ikke besat som Danmark var med fjendens tropper i landet og sluttelig havde Danmark heller ikke bombarderet Tyskland med jævne mellemrum frem til besættelsen så alt ialt er der slet ingen sammenligning !
    Hamas valgte krigen - det gjorde Danmark ikke i 1945 !


  • #31   7. nov 2023 Alis C Vi kan ikke sidde her og dømme om hvad palæstinenserne oplever ÅRH det klare du da fint.
    Og det var Tyskerne der indførte dødsstraf på et tidspunkt under anden verdens krig.
    Jeg har nu heller ikke hørt om at danske modstandsfolk slog børn ihjel og jeg bliver nød til at sige til dig Alis C at du burde læse Danmarks historie for begynder.


  • #32   7. nov 2023 Alis
    Danmark indførte dødsstraf efter krigen for at stoppe de selvtægtsbølger, der opstod. Jeg vidste godt at den først blev ophævet i 90erne.



    Jeg har en helt andet mening om det, fordi Danmark med overlæg myrdede næsten 4000 børn lige efter krigen smiley


  • #33   7. nov 2023 Leon
    Jeg har nu heller ikke hørt om at danske modstandsfolk slog børn ihjel og jeg bliver nød til at sige til dig Alis C at du burde læse Danmarks historie for begynder.


    Om det var modstands folket som slog børn ihjel kan jeg ikke vide, men folket slog næsten 4000 børn ihjel lige efter krigen in Danmark Leon, og de ligger allesammen begravede her på vest kysten få kilometer fra hvor vi bor.

    Er der forskel mellem børn, og vi gjorde de samme som Hamas gjorde , og hvad Israel gør nu. smiley


  • #34   7. nov 2023 Statsministeren sagde i dag, at siden 2 verdenskrig har vi støttet Israel, og vil blive ved med det. Samt kom det evindelige mantra : Israel har lov at forsvare sig!

    Jeg er træt af at høre de ord.

    For igennem mange år er Israel blevet advaret omkring deres ulovlige bosættelser som med magt og våben, endda mange drab, blev overtaget.

    Palæstinensere blev fordrevet, mistede alt, deres livsværk.

    Den Israelske regering gjorde intet, men godtog det, og gør det stadig.

    Religiøst set har jøderne intet krav på stedet, Jerusalem osv, trods de påstår det.

    Som det ser ud nu, så vil Israel overtage hele Gaza striben, og bestemme alt.

    Ingen har lært af historien, som sædvanligt.








    ,









  • #36   7. nov 2023 Cris
    Som det ser ud nu, så vil Israel overtage hele Gaza striben, og bestemme alt.


    Og vi bliver ved med at støtte Israel, og næsten på listen er Iran, Libanon med en udvidelse af Golan Heights og mon ikke næste skurken er Hezbolah

    Om det ikke er nok vil Israel også bestemme om UN og afsætte UN præsidenten Guteres

    Men skulle dog tro at det er fake news fordi det ville være dråben for mig efter Tyskland vil støtte UN med 900 million €


  • #38   7. nov 2023 Jojo nu skal vi lige slå det fast, du skriver at Danmark slog 4000 Tyske børn ihjel lige efter anden verdens krig og at de ligge i nærheden af hvor du bor, jeg tænker som at du tænker i Tyske flygtningebørn der ikke fik den lægehjælp de burde havde fået og jeg skal bare lige være sikker smiley

  • #39   7. nov 2023 Leon
    Jojo nu skal vi lige slå det fast, du skriver at Danmark slog 4000 Tyske børn ihjel lige efter anden verdens krig og at de ligge i nærheden af hvor du bor, jeg tænker som at du tænker i Tyske flygtningebørn der ikke fik den lægehjælp de burde havde fået og jeg skal bare lige være sikker


    Du har helt ret Leon, det er netop hvad der skete
    Men de børn som ikke fik lov at leve taler ikke om hvordan de omkom, en kugle for panden ville ha været mere menneskeligt smiley


  • #40   7. nov 2023 Jojo det har jeg skrevet om x-antal gange og der var de danske læger sku usle, at behandle børn og kvinder på den måde og det forgik også på den flygtningelejer på Amager og det var et svigt - men desværre kom det grundet tyskerhad.

  • #41   7. nov 2023 Leon
    Jojo det har jeg skrevet om x-antal gange og der var de danske læger sku usle, at behandle børn og kvinder på den måde og det forgik også på den flygtningelejer på Amager og det var et svigt - men desværre kom det grundet tyskerhad.


    Og i Gasa og Palæstina kommer det grundet Israelhad


  • #42   7. nov 2023 Jojo nu må du huske at jeg ikke hader nogen og du bliver altså nød til at forklare hvad du mener, for som sagt hader jeg ikke Jøderne og heller ikke Palæstinenserne så her går du hus forbi.

  • #43   8. nov 2023 Læs venligst op på danmarkshistorien herunder.
    De fleste børn døde faktisk lige før, under og efter befrielsen 1945 og forholdene i Danmark på den tid var bestemt ikke de bedste så det er sku lidt af en billig omgang at give Danmark skylden for alle dem der døde af sygdomme som de fleste havde pådraget sig på rejsen hertil.
    Tyskere var ikke velsete dengang nej, og det var forbudt danskere at have omgang med tyskerne i lejrene, men som i kan læse i beskrivelsen var forplejningen absolut i orden og ex. svarede det daglige kalorieindtag pr. voksen til det som sundehedsstyrelsen anbefaler den dag idag.

    https://danmarkshistorien.dk/vis/materiale/flygtningelejren-i-oksboel-1945-49


  • #44   8. nov 2023 Cody.
    Jeg har læst næsten alle artikler og lidt til og diskuteret det i uendeligheder her på egnet, været til de forskellige museer og været på alle gravpladser.

    Det nye Flugt museet er en besøg værd

    Jeg smører det nok lidt tykt på, ligesom jeg mener at i andre smører det lidt tykt på mht, Muslimer og Israel smiley


    Men jeg ved i kan ta det smiley


  • #45   8. nov 2023 Helt enig JoJo og uden uenighed ingen debat smiley

  • #46   8. nov 2023 Jeg må sige at jeg husker historien fra flygtningelejren på Amager (hvis jeg ellers husker rigtigt) og der vil de danske læger ikke hjælpe de tyske flygtninge og jeg husker et billede jeg få hvor en landmand kørte forbi med sin kærede og tabte x-antal roer og hvor de tyske flygtninge løb over efter de roer.

  • #48   8. nov 2023 Enig Alis

    Uanset hvor jeg har boet har jeg altid haft den forståelse at vi er alle ens uanset hudfarve eller afkoms.

    Og det kan godt være at noget af det ligger langt tilbage, men det kan vi ikke skjule os bag smiley


  • #51   8. nov 2023 Alis

    Jeg er ikke kendt med andre lejre i sønder Jylland end Oksbøl, men det er ikke ensbetydende med at der ikke var flere.

    Jeg har læst et sted, og kan bare ikke huske hvor at der var en sted som gik meget højt op i de Danske feltmadrasser, og det gjorde de også in Oksbøl.

    Mange af de dræbte børn var faktisk fra de feltmadrasser som også havde andre kæle navn ifølge beretninger på Flugt museet.

    Uanset hvad, så synes jeg ikke at børn skal være offer, uanset hvor de kommer fra, og her tænker jeg også lidt på mig selv

    Samtidigt har min kone en i familien som blev gift med en Tysker lige efter krigen, han er en dejligt mand, som dog har den forkerte navn

    Vi elsker ham alligevel smiley


  • #52   13. nov 2023 https://www.bt.dk/udland/lars-loekke-er-bekymret-for-polarisering-i-mellemoestkonflikten

    Lars Lykke udtaler fx. :- Det er helt åbenlyst for mig, at der er nogen, der ikke lytter til nuancerne. Det kan jeg se, når jeg selv taler, og når jeg selv skriver.

    - De svar, jeg modtager, matcher ikke de budskaber, jeg forsøger at levere, siger han.

    Ministeren tilføjer, at det kan være, fordi han kommunikerer dårligt, men en anden del af forklaringen er også, at folk grupperer sig i yderpunkter, mener han.


    Jeg véd ikke lige hvilke nuancer Lars Løkke taler om?

    Men som regel skaber politikkere flere problemer end de løser.

    Igennem årtider har politikkere set igennem fingre med de konstante udvidelser af ulovlige bosættelser hvor terror og drab finder sted.

    Hvor skal disse palæstinensere flygte hen, med had i hjertet, for at have mistet alt, de i generationer har opbygget ?

    De flygter til Gaza, og nogle/flere sympatiserer derefter med Hamas, trods de muligt ikke ville ha' gjort det tidligere.

    Netanyahu, som står overfor flere anklager, vil ændre på domstolenes magt, hvilket får nærmest hele befolkningen i Israel til at gå mod ham og demonstrere.

    Så sker Hamas's forfærdelige angreb, og Netanyahu ser en mulighed for med hård hånd at starte en krig, så han kan få befolkningen på sin side.

    Det er simpelthen håbløst at mane nogen til besindighed.

















  • #53   13. nov 2023 Cris
    Det er godt skrevet og som det er. smiley


Kommentér på:
Endnu engang hærværk mod Mc Donald

Annonce